بازدید 36885

توکلی: نگفتیم که سفارت را اشغال کنند

مصوبه مجلس یک قانون در مورد کاهش سطح ارتباط با انگلستان و نگه‌داشتن ارتباطات در سطح کاردار است و این امر هرگز بیانگر قطع ارتباط و اشغال سفارت نیست.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰ 30 November 2011
نماینده مجلس در خصوص اقدام دانشجویان و اشغال سفارت انگلیس گفت:ما قانون کاهش رابطه را تصویب کردیم اما نگفتیم که سفارت را اشغال کنند.
 
احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی  در خصوص اقدام دانشجویان و تسخیر سفارت انگلیس،‌این حرکت را ناشی از خشم جوانان نسبت به خباثت های انگلیس دانست وبه باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به وقوع این حرکت،ادامه آن به نفع منافع ملی نبود و باید هرچه سریعتر سفارت تحویل مقامات رسمی داده شده و به دولت انگلیس بازگردانیده می شد.

وی در ادامه در خصوص اقدام مجلس در ارتباط با تصویب مصوبه کاهش روابط با انگلیس گفت: مصوبه مجلس یک قانون در مورد کاهش سطح ارتباط با انگلستان و نگه‌داشتن ارتباطات در سطح کاردار است و این امر هرگز بیانگر قطع ارتباط و اشغال سفارت نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به افزایش روزافزون خباثت های انگلیس،عصبانیت مردم و جوانان در تسخیر سفارت تجلی پیدا کرد،اما اکنون باید با توجه به قوانین و ضوابط بین المللی و سفارت به مقامات انگلیسی تحویل داده شود و تحویل سفارت به نفع همه است.

توکلی در ادامه درخصوص اقدام متقابل انگلیس تصریح کرد:با توجه به مصوبه مجلس درخصوص کاهش ارتباط با انگلیس،سفیر ایران باید به ایران بازگردد؛در مقابل دولت انگلیس نیز ممکن است از اختیارات خود به صورت یکطرفه استفاده و سفیر ایران را به صورت یکطرفه اخراج کند،اما دولت انگلیس معمولا در کاهش یا قطع روابط پیشگام نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی