بازدید 70669
در واکنش به مصوبه مجلس:

وزارت امور خارجه انگلیس ایران را تهدید کرد

نمايندگان مجلس در نشست علني امروز (يكشنبه)، با تصويب طرح كاهش روابط با انگليس، وزارت امور خارجه را موظف كردند در دو هفته، روابط سياسي ايران را با دولت انگليس به سطح كاردار تنزل دهند. وزارت امور خارجه‌ انگليس در بيانيه‌اي كه پس از تصويب طرح كاهش روابط با انگليس در مجلس شوراي اسلامي ايران صادر كرد، تصميم مجلس ایران براي «اخراج سفير» انگليس را «تأسف‌آور» خواند.
کد خبر: ۲۰۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۸ 27 November 2011
سرویس سیاست خارجی ـ وزارت خارجه انگلیس در واکنش به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی درباره کاهش سطح روابط ایران و انگلیس به تهدید لفظی ایران پرداخت.

به گزارش «تابناک»، وزارت امور خارجه‌ انگليس در بيانيه‌اي كه پس از تصويب طرح كاهش روابط با انگليس در مجلس شوراي اسلامي ايران صادر كرد، تصميم مجلس ایران براي اخراج سفير انگليس را «تأسف‌آور» خواند.

بر پایه این گزارش، وزرات امور خارجه‌ انگليس در اين بيانيه همچنین به تهدید لفظی علیه ایران پرداخته و نوشته است اگر دولت ايران بر اين مبنا اقدام كند، ما در مشورت با شركاي بين‌المللي‌مان شدیدا و قاطعانه به آن پاسخ خواهیم داد.

وزارت خارجه انگلیس در این بیانیه به جای اعتراف به اقدامات دشمنانه خود علیه ایران، سعی در فرافکنی کرده و نوشته است كه اين کار، كمكي به پاسخگويي به آنچه نگراني‌هاي بين‌المللي درباره برنامه‌ هسته‌‌اي ايران و سوابق حقوق بشري آن خوانده شده است، كمكي نخواهد كرد.

حال اینکه این ایران است که با این کار به انگلیس نشان داده که تحریم بانک مرکزی ایران هیچ کمکی به حل موضوع هسته ای و یا کوتاه آمدن در برابر غربی نخواهد کرد و ایران همچون کشوری مستقل درباره کشورهایی که علیه دولت و ملت ایران، اقدام خصمانه انجام می‌دهند، تصمیم‌گیری خواهد کرد و سیاست‌های خود را در تهران تنطیم می‌کند و نه در دربار پادشاهی انگلستان.

نمايندگان مجلس در نشست علني امروز (يكشنبه)، با تصويب طرح كاهش روابط با انگليس، وزارت امور خارجه را موظف كردند تا علاوه بر به حداقل رساندن روابط اقتصادي و بازرگاني با اين كشور، ظرف دو هفته روابط سياسي ايران را با دولت انگليس به سطح كاردار تنزل دهند.
رسانه‌های انگلیس در نخستین واکنش این اقدام ایران را انتقام تهران از لندن خوانده بودند.

در بررسي كليات طرح كاهش روابط با انگليس، 179 نماينده به آن رأي مثبت و چهار نماينده، رأي منفي دادند. پس از تصويب كليات اين طرح كه يازده رأي ممتنع داشت، نمايندگان فرياد مرگ بر انگليس سر دادند.

بنا بر اين طرح، وزارت خارجه موظف به كاهش روابط سياسي با دولت انگليس در سطح كاردار است.

تهدیدات یک ماه اخیر انگلیس علیه ایران

تهدید به حمله نظامی به ایران

در اواسط آبان ماه وقتی که فشار‌های رسانه‌ای علیه برنامه هسته‌ای ایران بالا گرفته بود، این تنها انگلیس بود که از آمادگی این کشور برای حمله نظامی به ایران سخن گفت. در واقع انگلیس، نخستین و تنها کشوری بود که به نوعی، از ایده حمله نظامی به ایران حمایت و آشکارا اعلام کرد که نیروهای خود را برای این حمله آماده کرده‌ است.

تحریم بانک مرکزی ایران

در اوایل آذر ماه، «تابناک» گزارش داد که انگلیس یکجانبه بانک مرکزی ایران را تحریم کرده است. نکته قابل توجه درباره تحریم‌های بانکی تازه انگلیس علیه ایران، این بود که این بار لندن این کار را با هماهنگی واشنگتن انجام داده و نه در قالب همکاری با اتحادیه اروپا، چرا که کشورهای دیگر اتحادیه اروپا، همچون آلمان و فرانسه، درباره گسترش تحریم‌ها به همه بانک‌های ایران، از جمله بانک مرکزی متقاعد نشده‌ بودند.

البته گستاخی‌های پادشاهی انگلیس در ماه اخیر به این دو مورد خلاصه نمی‌شود و تجاوز و قانون‌شکنی آنان در ماه گذشته در باغ قلهک هم صدای شهرداری و نمایندگان مجلس را درآورد؛ بنابراین، همه منتظرند که حکم قضایی درباره این گستاخی صادر و به زودی اجرا شود. شاید پادشاهی انگلستان بفهمد که دوران استعمارگری به پایان رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری