بازدید 2942

انتقاد روسیه از موضع امریکا ، انگلیس و کانادا

تحریم ها مغایر با تفاهم های موجود میان اعضای گروه پنج به علاوه یک است و علاوه بر آن با قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران تناقض دارد.
کد خبر: ۲۰۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۴ 24 November 2011
سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه از اقدام آمریکا، کانادا و انگلیس و اعمال تحریم یک جانبه علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، «الکساندر لوکاشویج» گفت: مسکو معتقد است که افزایش تحریم ها علیه تهران موجب تشدید تنش ها درباره ایران می شود.

لوکاشویچ افزود: فدراسیون روسیه دراین ارتباط باردیگر موضع را خود مبنی بر اینکه تشدید تحریم های یکجانبه تأثیر معکوس داشته و تلاش های بین المللی برای برقراری گفت وگوهای سازنده با تهران را به هدر می دهد، مورد تأکید قرار می دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تحریم ها مغایر با تفاهم های موجود میان اعضای گروه پنج به علاوه یک است و علاوه بر آن با قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران تناقض دارد.

وی تصریح کرد:  کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر پایبندی گروه 5+1 به راهکار مذاکره ای برای حل و فصل اوضاع درباره برنامه هسته ای ایران تاکید کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: هم اکنون این تصور به وجود آمده است که برخی از شرکای ما فشار از طریق تحریم بر ایران را هدف خود می دانند که هیچ وجه مشترکی با حل و فصل مسأله هسته ای این کشور ندارد.

لوکاشویچ  افزود: فدراسیون روسیه همواره به راهکار دیپلماتیک حل مسأله هسته ای ایران بر اساس قطعنامه های شورای امنیت اعتقاد داشته و این موضع اصولی مسکو تغییری نکرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس