بازدید 3994

امضاء سند همکاري وزيران راه ايران و روسيه

سرمایه گذاری مشترک برای تکمیل و راه اندازی راه آهن رشت ، انزلی ، آستارا و اتصال آن به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه در مسیر راهگذر شمال-جنوب و همکاری متقابل برای عبور کشتی های ایرانی و روسی در آبراههای دو کشور از دیگر توافقات است .
کد خبر: ۲۰۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶ 24 November 2011
جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه سند همکاری جامع در حوزه حمل و نقل امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبرازمسکو، دراین سند همکاری که به امضای علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی کشورمان و ایگور لویتین، وزیر راه و ترابری روسیه رسید دو طرف برای گسترش همکاری در بخش های حمل و نقل هوایی ، ریلی ، جاده ای و دریایی و بندری توافق کردند .

وزیر راه و شهرسازی پس از امضای این سند همکاری گفت: در این سند همکاری توافق شد که علاوه بر پروازهای موجود که دو شرکت هواپیمایی ایران و روسیه انجام می دهند سایر شرکت ها نیز بتوانند تا سقف 14 پرواز در هفته بین تهران و مسکو پروازهایی را برقرار کنند .

نیکزاد افزود: سرمایه گذاری مشترک برای تکمیل و راه اندازی راه آهن رشت ، انزلی ، آستارا و اتصال آن به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه در مسیر راهگذر شمال-جنوب و همکاری متقابل برای عبور کشتی های ایرانی و روسی در آبراههای دو کشور از دیگر توافقات است .

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همتای روسی درباره تسهیل تردد کامیون از مرزهای دو کشور و مسایل مرتبط با سوخت آنها نیز مذاکره شد افزود : به پیشنهاد وزیر راه وترابری روسیه مقرر شد درباره احداث خط آهن جدید از ایران به ارمنستان و سپس اتصال آن به راه آهن روسیه مطالعاتی انجام شود .

ایگور لویتین وزیر راه و ترابری روسیه هم گفت : حمل و نقل میان ایران و روسیه به سرعت در حال توسعه است . وی افزود : امضای این سند در گسترش همکاری ها موثر خواهد بود و امروز مذاکرات خوبی با آقای نیکزاد درباره احداث راه آهن انجام شد .

 وزیر راه و ترابری روسیه ادامه داد : روسیه آماده سرمایه گذاری در طرح های حمل و نقل ایران بویژه در حوزه راه آهن ، گسترش جاده ها و همچنین راه گذر شمال – جنوب است .

وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به روسیه علاوه بر امضای سند همکاری و گفتگو با همتای روسی خود در کنفرانس هفته حمل و نقل این کشور شرکت و از نمایشگاه دستاوردهای صنعت حمل و نقل روسیه بازدید کرد . دیدار و گفتگو با الکساندر داودینکو رئیس آژانس فدرال حمل و نقل دریایی روسیه از دیگر برنامه های آقای نیکزاد در سفر به مسکو است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل