بازدید 50298
آلمانی‌ها مدعی شدند:

ایران هواپیمای «آنجلا مرکل» را خریده است +تصاویر

یک شرکت هواپیمایی ایرانی، هواپیمای سابق صدراعظم آلمان را خریداری کرده است. نشریه آلمانی «لوکال» گزارش داده که این هواپیمای ایرباس 310 که از سوی آلمان به یک شرکت اوکراینی فروخته شده بود، هجدهم نوامبر سال جاری در اختیار یک شرکت هواپیمایی ایرانی گذارده شده است.
کد خبر: ۲۰۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۵ 22 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ یک شرکت هواپیمایی ایرانی، هواپیمای سابق صدراعظم آلمان را خریداری کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از نشریه آلمانی «لوکال»، این هواپیمای ایرباس 310 که از سوی آلمان به یک شرکت اوکراینی فروخته شده بود، هجدهم نوامبر سال جاری، در اختیار یک شرکت هواپیمایی ایرانی گذارده شده است.

هواپیمای 310 ایرباس که هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آلمان نام داشت، در سال 1989 ساخته شده که پس از بیست سال جابجا کردن صدر اعظم‌ها و وزاری خارجه آلمان، کنار گذاشته شده است.

بنا بر این گزارش، این هواپیما که «تئودور هس» نام داشته است، سرانجام به سرمایه‌گذاران اروپای شرقی به بهای 3 میلیون و 125 هزار دلار و سرانجام روز هجدهم نوامبر، از کیف اوکراین به هواپیمایی ماهان ایران فروخته شد.




گفتنی است، یکی از موارد تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران، ممنوعیت فروش هواپیما و تجهیزات آن به ایران است که ایران بناچار باید این هواپیماها را از کشورهای دیگر و آن هم کار کرده تهیه کند.



این در حالی است که یکی از ترفندهای کشورهای غربی در تحریم ایران، این است که آنان مدعی هستند که تحریم‌های آنان علیه ایران، شهروندان ایران را نشانه نمی‌رود و تنها دولت ایران را آماج قرار می‌دهد، در حالی که ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات یدکی آن در سال‌های اخیر، باعث  ایجاد مشکلاتی برای شهروندان ایرانی شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار