بازدید 2034

انگليسي ها نگران تأثير بحران يورو

این در شرایطی است که بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح (هشت و سه دهم درصد) در هفده سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۲۰۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 20 November 2011
بیش از دو سوم رؤسای شرکت های بزرگ انگلیسی معتقدند بحران منطقه یورو تهدیدی جدی برای اقتصاد کشورشان است.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی که یکشنبه در آستانه کنفرانس سالانه کنفدراسیون رؤسای شرکت های انگلیسی منتشر شد، هفتاد درصد رؤسای شرکت هایی که سهامشان در بورس لندن عرضه می شود، بحران بدهی های دولتی در کشورهای اروپایی را عامل اصلی تأثیر گذار بر اقتصاد انگلیس در سال دو هزار و دوازده می دانند.

شصت و هفت درصد احتمال بحران جدید بانکی را در انگلیس در سال آینده میلادی منتفی نمی دانند و هفتاد درصد همچنین معتقدند چشم اندازهای اقتصادی انگلیس از ماه اوت به ویژه به علت تأثیر بحران منطقه یورو بر صادرات این کشور رو به وخامت گذاشته است.

نزدیک به نیمی از مبادلات تجاری انگلیس با کشورهای عضو منطقه یورو است. به رغم این جو اضطراب آور، هشتاد و دو درصد رؤسای شرکت های انگلیسی به دولت حق می دهند طرح ریاضتی کاهش کسری را به رغم خطرات فزاینده آن برای رشد اقتصادی به اجرا در آورد.

این نظرسنجی با مراجعه به صد و بیست و دو نفر از رؤسای سیصد و پنجاه شرکت از بزرگترین شرکت های انگلیسی که سهامشان در بورس لندن عرضه می شود، انجام شد. جان گریدلند مدیر کنفدراسیون رؤسای شرکت های انگلیسی اعلام کرد شرکت های بزرگ انگلیسی در حال بازنگری در طرح های سرمایه گذاری و استخدام خود هستند.

این در شرایطی است که بیکاری در انگلیس به بالاترین سطح (هشت و سه دهم درصد) در هفده سال گذشته رسیده است.

در حالی که بسیاری از کارشناس احتمال بازگشت انگلیس را به رکود مطرح می کنند، گریدلند در بیانیه ای تأکید کرد ضروری است دولت راهبردی معتبر با ایده های جدید را برای رشد اقتصادی به اجرا در آورد. بر اساس همین نظر سنجی، هشتاد درصد از رؤسای شرکت های بزرگ انگلیسی معتقدند که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس باید سرمایه گذاری در طرح های بزرگ زیر ساختی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کامرون نیز مانند جرج آزبورن وزیر دارایی خود بارها از ناکارآمدی سران اروپا برای حل بحران منطقه یورو انتقاد کرده و گفته است بحران منطقه یورو تأثیر انقباضی بر اقتصاد انگلیس داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی