بازدید 54110

هدف از سناریوسازی غرب درباره انفجار پادگان سپاه چیست؟

یک روز پیش از مراسم خاکسپاری هفده شهید حادثه انفجار در پادگان سپاه پاسداران در ملارد ـ واقع در غرب استان تهران ـ رسانه‌های صهیونیستی، اروپایی و آمریکایی، سناریوهای گوناگونی برای این انفجار نوشتند و بر پایه آن سناریو هم به تحلیل و فضاسازی رسانه‌ای پرداختند؛ اما هدف آنان از این سناریونویسی در این شرایط زمانی چیست و چه کار باید کرد؟
کد خبر: ۲۰۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۴۶ 15 November 2011
رسانه‌های رژیم صهیونیستی با همراهی رسانه‌های غربی، سناریو‌های گوناگونی برای انفجار پادگان سپاه نوشته و بنا بر آن، جنگ روانی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، یک روز پیش از مراسم خاکسپاری هفده شهید حادثه انفجار در پادگان سپاه پاسداران در ملارد ـ واقع در غرب استان تهران ـ سازمان منافقین با شتابزدگی، این انفجار را به دلیل آزمایش موشکی در آن پادگان دانستند؛ سناریویی که باطل بودن آن به دقت بسیاری نیاز نداشت.

در این میان، روزنامه‌های رژیم صهیونیستی نیز از فرصت بهره برده و تلویحی موساد را عامل انفجار روز شنبه در ایران دانستند؛ فرضیه‌ای که تنها استنادش به اظهارات یک مقام ناشناس غربی است، چرا که یک مقام اطلاعاتی غرب نیز در گفت‌وگو با «یورو نیوز» آن را تأیید کرده و آن را کار موساد دانسته است.
در کنار این دو سناریو، سناریو‌های دیگری نیز مطرح شد که کما بیش در اخبار منتشر شد.

اما هدف از چنین فضاسازی رسانه‌ای چیست؟

1 ـ پس از انفجار در پادگان سپاه، مسئولان امر، دلیل این واقعه را جابجایی مهمات تشخیص داده‌اند و طبیعی است تا مشخص شدن علت اصلی این حادثه توسط متخصصان، مدتی طول خواهد کشید؛ اما در این مدت، این رسانه‌ها با جوسازی رسانه ای، درصدد نشان دادن قوت و قدرت رژیم صهیونیستی در ایجاد خرابکاری در پادگان‌های سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، هستند. نکته اینکه نه جزییاتی از این عملیات منتشر و نه به مطلب قابل استنادی استناد می‌کنند، بلکه تنها رسانه‌ها را به کار گرفته‌اند، تا آنچه را واقعیت ندارد، آما آنان آن را می‌خواهند در دنیا جا بیندازند.
 
2 ـ صهیونیست‌ها با این عملیات روانی، دو هدف را با یک نشان خواهند زد؛ از یک طرف، با القای اینکه چنین انفجارهایی کار آنان بوده است، می‌کوشند توان و قدرت عملیاتی خود را در ایران نشان دهند. بنا بر چنین سناریویی، طبیعتا مقامات ایرانی چون از واقعیت امر آگاهند، طبیعتا این اخبار را تکذیب می‌کنند. درست در چنین بزنگاهی است که رژیم صهیونیستی بهره خود را می‌برد و در عملیات تروریستی دیگر که علیه ایران، همچون ترور اندیشمندان هسته‌ای ایران انجام می‌دهد، مقامات ایرانی را بر سر دو راهی می‌گذارد.

بدین ترتیب، اگر ایران در رخدادهای تروریستی دیگر، این رژیم را به عنوان عامل ترور معرفی و محکوم کنند، این رژیم این محکومیت را دال بر توان و قدرت ایجاد خرابکاری و انجام عملیات در خاک ایران می‌داند و اگر ایران عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی را معرفی و محکوم نکند، این رژیم باز هم بهره‌برداری کرده و خود را از اتهام تروریسم دولتی دست‌کم علیه ایران تبرئه می‌کند.

گویا، در آینده برای مقابله با فضاسازی رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ـ که با همراهی رسانه‌های غربی هم همراه است ـ هوشمندی خاصی باید اندیشیده شود، چرا که تقریبا مسلم است با به‌کارگیری استاندارد‌های دوگانه در عرصه بین‌المللی درباره مفاهیم توسط کشور‌های غربی، نقش رسانه بیش از پیش پررنگ خواهد شد، چرا که هم‌اکنون اذعان به انجام عملیات تروریستی در خاک یک کشور ولو به دروغ، عملیات تروریستی به شمار نمی‌رود و با هیچ محکومیتی روبه‌رو نمی‌شود، بلکه در عوض، توان بالای اطلاعاتی و قدرت نظامی به شمار می‌رود!

در چنین شرایطی، حقوق و قواعد بین‌المللی کاری از پیش نمی‌برد، بلکه این رسانه و تبلیغات هستند که باید وظیفه خود را به خوبی در رویارویی با این جنگ روانی جدید انجام دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
taavahoom zadand!
پاسخ ها
سعید
| Canada |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
شاید هم شما توهم زدید ناشناس گرامی
بعید نیست
هر قدر که می گذره به اوج بی شرافتی غرب در قبال ملت ایران بیشتر پی می برم.
اسرائیل خود را از ترور دانشمندان هسته ای ایران تبرئه می کنه در حالی که واقعاً تروریسته و
اقداماتی رو که از قدرتش خارجه، کار خودش می دونه.
جالبه که بدونین همین رسانه های غربی که خودشونو خیلی منطقی می دونن و اخباری رو که نمی خوان پوشش بدن و به نفعشون نیست، متهم می کنن که مستند و مستدل نیست.
اما برای ایجاد جنگ روانی، ارجاع دادن به یک مقام امنیتی غربی که نامش فاش نشده کفایت می کنه.
یا اینکه می گن بنا به گمانه زنی روزنامه های چاپ اسرائیل.
آخه پس چه طور گستاخانه می گن رسانه ها مستقلن؟!!
تو دنیا واقعاً جنگ رسانه ایه. ما هم باید رسانه هامونو فراگیرتر و گسترده تر بکنیم تا بتونیم با اطلاع رسانی صحیح این اقدامات غرب رو خنثی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
حالا کی شرافت در رسانه دارد که شما از غربی ها انتظار دارید
بهتر است موساد رسما اعلام کند که کار او بوده که اگر با عملیات متقابل مواجه شد دیگر بهانه ای نداشته باشد چون ما هم این توانایی را داریم که انها را با مشکل مواجه کنیم
آدم می مونه اینا از روی نمی رن؟!
بنده کارم همین موضوعه و دقیقا می دونم حادثه به خاطر بی احتیاطی در حمل سوخت جامد بوده. همین و بس. اسرائیل اگه راس میگه شلوار خودشو بکشه بالا که تو یک مملکت غصبی کوچیک صدهزار کارگرش اعتصاب می کنن و هیچ غلطی نمی تونه بکنه! اسرائیل یه راکت بی دقت و الکی حزب الله رو نمی تونه جواب بده و مقابله کنه، حالا میخواد بیاد تو پادگان سپاه و ؟
غلط کرده یه چیزی هم اضافه روش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
همچین بی دقت هم نیست داداش
تو یک وجب جای اسرائیل یک راکت کلی صدا می کنه
اصلا این موساد گور داره که کفن داشته باشه.

حالا واسما بیاد انفجار ایجاد کنه. اینم توی کشور ایران!!!!!
پاسخ ها
مادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
موساد گور که داره فقط بر و بچ سربازان گمنام خودمون ..هی گور به گورش میکنند!!!!
ما متاسفیم از این حادثه بسیار تلخ که در اثر بی دقتی برادران ما در جا بجائی مهمات بوجود آمده که باید علت آن برسی شود .
صهیونیست ها بدانند قدرت پوشالی آنها شکسته وحنایشان دیگر در جهان رنگی ندارد وچنین قدرتی ندارند که بتواننددست به چنین کار احمقانه وغیر انسانی انجام دهند.شما تنها می توانید در سر خیابانها چهارتا اراذل واوباش پیداکنید وبه دستشان سلاح بدهید چند نفر را ترور کنند، که مرگ نفرین عبد برشما وایادی مزدور داخلی وفتنه گران شما
when a country accepts killing of another country's people that means:Deceleration of war.I think that is the case between Iran and Israel. My country should declare a war against Israel and at least as a declaration of war even though that does not mean immediate military reaction but it will open our hands for any retaliation through the support of any group against our enemy.Otherwise any negligent would rude Israel.
اینها نهایتا بتونن تو کیش یک درخت بسوزونن چه به تهران.
اتفاقا اگر تدبير داشتيم با اين ادعا مي توانستيم (همانند آمريكا در بحث ترور سفير عربستان) از اسراييل به شوراي امنيت شكايت نماييم و دست به اقدامات تلافي جويانه بزنيم.
اسراييل چرا خود را قرباني حمق وجودت مي کني.البته حق داري هنوز داغي که از گرفتن عبد المالک ريگي و کشتنش به دلت نشسته سرد نشده،حتي در خيالت هم نمي گنجيد که ايران به سلول هاي مخفي مکر هاي تو پي ببرد .حق داري هر بار که جاسوس هاي شما به دام ما مي افتند زخمي کاري بر جانت مي نشيند،حق داري هنوز از فيلمبرداري گروگان ايراني در مراکزتان انگشت به دهانيد،و براي رهايي و التيام اين همه درد حادثه هاي ما را هم عهده دار مي شويد،راستي اسراييل ديروز سر چهار راه خانه ما بچه ها ترقه زدند نمي خواهي آن را به عهده بگيري؟براي تو که درد داري اين هم مرهمي است.اما...اما مراقب باش که قدم هايت با سوزي ديگر گداخته نشود.چون ما هم سوز و داغ شهيدانمان را بر دل داريم و تنها التيام آن نابودي توست.خون شهداي ما ستون هاي ايران است ما به استواري افتخار مي کنيم.
آمریکا و سگ هار آن اسرائیل در منطقه کوچکتر از آن هستند که بخواهند به این نظام خللی وارد کنند. این شایعات نیز در راستای همان هجمه سنگین تبلیغاتی از قدرت نرم اطلاعاتی این دو کشور مطرح می شود. نگاهی به فیلم های هالیوودی نشان می دهد که بیشتر قدرت آمریکا و اسرائیل به جای آنکه معطوف به واقعیت باشد، معطوف به تبلیغات و بزرگنمایی است ( اینکه هر اتفاقی در هر کشوری در هر کجای دنیا اتفاق می افتد به نوعی در یک سمت این سناریو پای یکی از دستگاه های اطلاعاتی یا امنینی آمریکا حضور دارد - این مساله تا جایی پیش رفته است که با مطرح شدن مساله هارپ وقوع حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل را در اقصی نقاط دنیا کار سیستم های اطلاعاتی نظامی خود می دانند ) البته ایران نیز در مقابله با این سناریو می تواند کشته شدن چندین نظامی آمریکا که احتمالاً ظرف چند روز و چند هفته آینده در یکی از نقاط دنیا رخ خواهد داد را به نوعی به قدرت اطلاعاتی خود و بالاخص توان عملیاتی بالای نیروی قدس نسبت دهد...
بیشترین هدف صهیونیستهای تروریست از این ادعا اینه که به دنیا بگویند جنگ بر علیه ایران چه بخواهید وچه نخواهی شروع شده حال اگر ایران عکس العملی هم انجام دهد بیشتر به نفع ادمکشان اسرائیل است حماس و حزب الله باید درس خوبی به انها بدهند
وقتی اولین عکس این خبر از یه خبرگذاری غربیه... طبیعیه که بقیه خبر رو هم باید از اونا پذیرفت.
موساد خیلی جوجه تر از این حرفهاست که بتونه از این کارا بکنه
جنگ به نفع هیچ کس نیست به خصوص جنگ احتمالی بین ایران و دشمنانش . انشاء الله که جنگی رخ ندهد چون فقط خدا می داند چه خواهد شد چون هردو طرف از قدرت بالای نظامی برخوردارند و حتی می تواند به جنگ جهانی سوم منجر بشود. البته هیچ جنگی بدون اراده خداوند آغاز نخواهد شد. در صورت وقوع جنگ انشاء الله مقدمات حکومت امام زمان فراهم خواهد شد. ایرانیان هم در طول تاریخ ثابت کرده اند که آغاز کننده جنگ نیستند اما متجاوز را با وحدت و توکل بر خداوند شکست می دهند.
در درازمدت هیچ استراتژی کاراتری از اطلاع‌رسانی صادقانه وجود ندارد.
باید طوری رفتار کرد که مردم به رسانه اعتماد کنند و اين خود تابعی از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی است
رژیم اسرائیل ، نماد مطلق ظلم و زورگوئی است واسلام مظهر کامل نظام اجتماعی است که می تواند ، متمدترین جامعه ای که درجهان شکل میگیرد ، (درهزاره های آینده ) رهبری کند ، ما بنام اسلام بگونه ای عمل میکنیم که نه تنهاکشورهای غربی ،بلکه کشورهای منطقه هم نگران اند و... ، دراین فضااست که اسرائیل حداکثر بهره برداری رامیکند ؛
یکی نیست به اینها بگوید اگر این کار اسراییل بود که الان اسرائیلی وجود نداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست