بازدید 2784

مخالفت مجلس با فوریت طرح اختصاص یک کرسی نمایندگی مجلس به نماینده نابینایان

کد خبر: ۲۰۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳ 13 November 2011
در میان مهمانان امروز مجلس، یک گروه عراقی نیز حضور داشت.

به گزارش خبرآنلاین، محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس پس از معرفی آنها به زبان فارسی، به زبان عربی به آنها خوش آمد گفت. جهانبخش محبی​نیا دیگر عضو هیات رئیسه هم خطاب به او گفت: آنقدر رفته​اید تو فاز عربی که مجلس را فراموش کردید.

گفتنی است در بخشی از مذاکرات امروز مجلس، فاطمه آلیا نماینده تهران به عنوان طراح طرح دو فوریتی حضور نابینایان در مجلس گفت: اقلیت​های مذهبی با 20 هزار نفر جمعیت، در مجلس نماینده دارند اما نابینایان با جمعیتی چند برابر آنها، نماینده​ای ندارند. این در حالی است که با توجه با افزایش تکنولوژی​های روز، امکان حضور نابینایان در مجلس در قالب نماینده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در تهران بیش از 500 نابینا با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا زندگی می​کنند، گفت: اگر دو فوریت این طرح را تصویب کنیم، زمینه حضور نماینده​ای از میان نابینایان در مجلس نهم فراهم خواهد شد. به گفته وی، این طرح حقی برای نابینایان ایجاد نمی​کند و منجر به انتصاب یک نماینده به جای انتخاب آن هم نخواهد شد؛ بلکه این امکان را فراهم می​کند تا آنها هم در رقابت سیاسی مجلس حضور یابند و حقوق برابری با دیگران برخوردار شوند.

اگر چه آلیا از نمایندگان می​خواست که در آستانه عید غدیر به این طرح رای دهند و پیشاپیش هم از آنها تشکر می​کرد، اما نمایندگان نه تنها به دو فوریت آن، بلکه به یک فوریتش هم رای ندادند و به شکل عادی در دستور کار قرار خواهد گرفت. این در حالی است که هیچ نماینده ای در مخالفت با این طرح نطق نکرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار