بازدید 6130
۶

«باغ سبز عشق»؛ روایت انقلاب مولانا

کد خبر: ۲۰۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲ 12 November 2011
"مولانا قبای نخودی اش را بر تن کرد، کلاه بلند نمدی اش را به سر گذاشت و به رسم هر روزه برای دیدار با شمس به مدرسه آمد. در کتابخانه را گشود اما شمس نبود. به این گوشه و آن گوشه سر زد، نه، خبری از شمس نبود. تمام مدرسه را گشت. همه جا آن چنان آرام بود که گویی هیچ وقت شمس آنجا نبوده، عطر وجود شمس الدّین از دیوار بر نمی‌خاست و سقف آبی مدرسه که محرم ملاقات او و شمس بود میزبان انوار صبح نبود، خاموش خاموش بود."

«باغ سبز عشق» عنوان کتابی است که زهرا سادات غریبیان در آن روایتگر داستان زندگی جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی شده است. کتاب با تولد مولانا در شهر وخش آغاز می شود و خواننده با لحظه های عرفانی زندگی مولانا و دغدغه های او آشنا می شود؛ در دیدار با شمس الدین تبریزی و انقلاب فکری مولانا خود را در کنار او می یابد و همراه او مثنوی را می سراید. نویسنده با رویکردی شاعرانه هسته اصلی افکار عرفانی مولانا را به تصویر می کشد و مخاطب را با خود در سفری به دنیایی مملو از عشق به کائنات و عشق ازلی به الله همراهی می کند.
 
زهرا غریبیان پیش از این نیز کتاب "غربت وجودی و غربت عرفانی در اندیشه جلال الدین محمد مولوی " را راهی بازار نشر نموده بود و مجموعه فوق به یقین از جمله تالیفات مانا در حوزه فرهنگ می باشد.

منبع: پیرنگ
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
چه خوب بود نام ناشر راهم می گفتید
پاسخ ها
عاطفه نظری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
با تشکر از نگاه خوب سایت تابناک به فرهنگ معرفی کتاب ، مثل اینکه انتشارات لوتوس این کتاب رو چاپ کرده. ممنون می شم اگه به بقیه خوانندگان تابناک هم اطلاع رسانی کنید.
خوشحال شدم که یه کتاب به شیوه رمان برای معرفی مولانا که همه جهان او رامی شناسند در ایران به چاپ رسیده - امیدوارم نسخه فرانسوی ان در اختیار علاقمندان قرار گیرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار