بازدید 23255
دانشجوی نخبه ایرانی در دام سیاست بازی؛

سوءاستفاده از طرح ارتقای سازمان فضایی

وی ادامه داد: اکنون پرسش من این است که چرا به رئیس‌جمهور درباره ارایه طرح بنده دروغ گفته شد؟ بنده چهار سال تمام در سخت‌ترین شرایط، این طرح را پیگیری کردم و در این میان، به بنده تهمت تقلب زده شد و من دو سال پیگیری کردم که ثابت کنم، تقلب نکرده‌ام. جرم من تنها فکر کردن بود. من پنج سال تمام تهدید شدم که شرم می‌کنم این تهدیدات را حتی بگویم.
کد خبر: ۲۰۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۱ 04 November 2011
دانشجوی نخبه رشته هوافضا از سوءاستفاده گروه انحرافی از طرح ارتقای سازمان فضایی کشور خبر داد.

محمد حسین ذوالفقار به خبرنگار «تابناک» گفت: پنج سال پیش با عنایت به فرمایش‌های ریاست محترم جمهور، مبنی بر حمایت ایشان از طرح‌های اجرایی دانشجویان، طرحی را با عنوان طرح تشکیل سازمان علوم و فن آوری هوافضا خدمت ایشان ارایه کردم و ایشان هم با دستورهای قاطع و پی‌درپی به مسئولین مرتبط با این موضوع، اقدام به پیگیری طرح نمودند.

وی افزود: سرانجام پس از گردش کارهای طولانی و پیاپی از سوی بنده با ارگان‌های مرتبط و گرفتن تأییدیه، طرح با نام ارتقای سازمان فضایی ایران و موضوعیت ادغام ساختارهای فضایی با دو رویکرد سخت افزار و نرم افزار مطرح و پیشنهاد شد، پژوهشکده هوافضای وزارت علوم با ساختار سازمان فضایی مستقیم همراه با یک پژوهشکده سوخت و انرژی ادغام شده و پژوهشکده کنونی سازمان فضایی ارتقا یافته و در قالب یک پژوهشگاه مطرح شود.

این دانشجوی نخبه ادامه داد: در این میان، پیشنهاد این بود که پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، زیر نظر سازمان فضایی نقش مطالعات نرم‌افزار و فناور محور درحوضه زیستی شامل بررسی کپسول‌های زیستی حامل انسان و هر موجود زنده به فضا و نیز عوامل تأثیرگذار به این موضوع را بررسی کند و پژوهشکده ارتقا یافته سازمان فضایی، مطالعات غیرزیستی را با رویکرد فناوری‌های مرتبط با ماهواره‌ها، ایستگاه‌های زمینی، پرتاب کننده‌ها و... را بر عهده داشته باشد و در این طرح، سازمان فضایی به عنوان لیدر یا همان مدیریت راهبردی ایفای نقش کند و تحقیقات فناور محور را از ساختارهای پژوهشی مذکور و دانشگاه‌ها استخراج کرده و با اهرم بودجه صنایع، آن را به صنایع مذکور تزریق کند.

وی همچنین افزود: در آن برهه زمانی، توجه بسیاری به این طرح نشد تا این که هم اکنون شاهد ارتقا در سازمان فضایی توسط دولت محترم هستیم. بنده با سرپرست سازمان فضایی نشستی در این زمینه داشتم که ایشان با گزارشی که به ریاست محترم جمهور ارایه کردند، گفتند که بنده طرح را به سازمان نداده‌ام، در حالی که بنده با مراجعات گوناگون به دبیرخانه سازمان، طرح را به دبیرخانه سازمان ارایه کردم، ولی کارمند دبیرخانه به بنده گفت معاون بازرسی سازمان دستور داده که نامه‌های بنده شماره نشود و مستقیم به دست سرپرست سازمان برسد.

ذوالفقار در ادامه گفت: این رفتار آنها با من غافل از این بود که اسنادی در دست ماست که نشان دهنده بررسی طرح در ساختار مذکور است که هم‌اکنون بخش کوچکی از این اسناد را به همراه ماهیت و خلاصه اصل طرح به شما ارایه می‌کنم.

وی ادامه داد: اکنون پرسش من این است که چرا به رئیس جمهور درباره ارایه طرح بنده دروغ گفته شد؟
بنده چهار سال تمام در سخت‌ترین شرایط این طرح را پیگیری کردم و در این بین به بنده تهمت تقلب زده شد و من دو سال تمام پیگیری کردم که ثابت کنم تقلب نکرده‌ام. جرم من، تنها فکر کردن بود. من پنج سال تمام تهدید شدم که شرم می کنم این تهدیدات را حتی بگویم.

ذوالفقار گفت: آنها در آخرین اقدام، خانم بختیاری را که همکار بنده در این پروژه بودند، در سازمان فضایی استخدام کردند تا ایشان را در مقابل بنده قرار دهند؛ هرچند شدت تهدیدات آنقدر بود که ایشان مظلومانه سه سال پیش کنار کشیدند.
آیا حمایت‌های دولت از طرح‌های اجرایی دانشجویان این بود؟

این دانشجوی نخبه ایرانی افزود: اما هم اکنون تنها درخواست من مناظره فنی با سرپرست سازمان فضایی در یکی از دانشکده‌های هوافضا و با حضور اساتید فنی، دانشجویان، خبرنگاران و تشکل‌های دانشجویی است تا معلوم شود این طرح، طرح بنده بوده یا خیر.

وی در پایان گفت: از تشکل‌های دانشجویی تقاضای کمک دارم و اعلام می‌کنم اگر این مناظره برگزار نشود، اسناد مهمی را از این سوءاستفاده، در قالب یک نشست خبری افشا خواهم کرد.

گفتنی است، این اسناد در اختیار «تابناک» قرار گرفته است و امید که دستگاه‌های مربوطه به این مسأله رسیدگی کنند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی