بازدید 3624
رضاحسینی:

اگر قرار است حرفی نزنیم، در مجلس را ببندید

کد خبر: ۲۰۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸ 02 November 2011
نماینده کاشمر در مخالفت با استعفای علی مطهری پرسید: که چرا باید کار در مجلس به جایی برسد که یک نماینده مجبور به استعفا شود؟

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا خباز عضو فراکسیون اقلیت مجلس در ابتدای سخنانش به قانون اساسی استناد کرد و با بیان این مطلب که نمایندگان مجلس در ایفای وظایف نمایندگی در اظهاراتشان آزادند گفت: سوال این است که چرا استعفا ؟ چرا یکی از نمایندگان مجلس جناب آقای دکتر علی مطهری مجبور به استعفا شده اند؟ اگر هیات رییسه تدبیر می کرد کار به اینجا می رسید؟

وی در ادامه علت این استعفا را اختلاف نظر دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: دولت محترم معتقد به تقدم خدمت بر اطاعت است. یعنی دولت می گوید می خواهیم خدمت کنیم ما را محدود نکنید. درحالی که مجلس قانون و اطاعت را مقدم می داند.

خباز ادامه داد: مشکل اینجاست که آقای رییس جمهور در خدمتشان مقید به قانون نیستند و اگر در دولت محترم بی قانونی رسم شود، آثار بدی خواهد داشت. یکی از بحث ها همین بحث هدفمند کردن یارانه هاست که ما معتقدیم که باید این این قانون درست اجرا می شد. بخشی از قانون درست اجرا شده و بخش دیگر درست اجرا نشده است. چرا دولت یارانه تولید را پرداخت نمی کند؟

این نماینده اصلاح طلب افزود: دلیل مخالفت بنده این است که دکتر مطهری به دلیل ویژگی های ارزشمندی که دارند، نبودنشان برای ما و برای مجلس غبن است. امیدوارم مجلس به استعفای ایشان رای ندهد.

مصطفی رضاحسینی نماینده شهربابک هم از مخالفین استعفای علی مطهری بود که با تاسف از اظهارات نمایندگان حامی دولت در این باره، گفت: وقتی حرمت امامزاده {مجلس} را خودمان نگه نمی داریم، چه انتظاری از دولت هست؟ مشاور رئیس جمهور گفته بود، طرح سوال از رئیس جمهور کینه توزی سیاسی مجلس با دولت است. آقای احمدی نژاد، وقتی مشاوران نادانی گرد شما هستند، انتظار بیشتری نمی​توان داشت.
 
وی افزود: ما نمایندگان شهرستان امروز به مردم تهران ثابت می کنیم که از رای آنها به آقای مطهری صیانت می کنیم. چطور می​گویید که او دیگر مورد قبول مردم نیست در حالی که دو روز پیش در نمایشگاه مطبوعات، شاهد اقبال مردم به ایشان بودیم و نهایتا هم نیروی انتظامی توانست به کمک ایشان بیاید تا از میان مستقبلین خارج شود.
 
نماینده شهربابک با انتقاد به نطق هدایتخواه در مخالفت با استعفای مطهری، گفت: اگر قرار است نمایندگان هیچ حرفی بزنند، در مجلس را ببندید و کلیدش را بدهید به رئیس​جمهور! چرا نمی​گذارید نمایندگان حرفشان را بزنند؟ چرا نمی گذارید از رئیس جمهور به خاطر 11 روز خانه نشینی و مقاومت در برابر امر ولی فقیه سوال کنیم؟
 
حسینی با تاکید بر ضرورت حضور مطهری در مجلس گفت: علی مطهری ها زنده هستند تا مجلس و مردم زنده هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار