بازدید 4465

تناقض آمار هوای سالم در تهران

چندی است آمارهای مسئولان پایتخت در زمینه اعلام آمار آلودگی هوای تهران دچار تناقضاتی شده است.
کد خبر: ۱۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶ 24 October 2011
در حالیکه مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا معتقد است امروز تنها روز سالم از ابتدای سال تاکنون است مدیر مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران اعلام می‌کند جدای از ابتدای سال تاکنون تنها از ابتدای مهرماه تهرانی‌ها 24 روز سالم را تجربه کرده‌اند.

به گزارش«فارس» چندی است آمارهای مسئولان پایتخت در زمینه اعلام آمار آلودگی هوای تهران دچار تناقضاتی شده است.

در این خصوص یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری امروز اظهار داشته است که از ابتدای سال تاکنون، تنها امروز هوای تهران از نظر وضعیت آلاینده‌ها در تمام ایستگاه‌ها در شرایط سالم قرار داشته است.
 
این در حالی است که محمد رستگاری، مدیر مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران معتقد است تنها از ابتدای مهر تا 24 مهر ما 24 روز سالم را تجربه کرده‌ایم.

وی در این خصوص عنوان می‌کند: در حال حاضر وظیفه اطلاع‌رسانی در زمینه آلودگی هوا تهران تنها بر عهده مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران است البته مراکز دیگر نیز به این اطلاعات دسترسی دارند.

رستگاری ادامه می‌دهد: اگر میانگین ایستگاه‌های سطح شهر تهران را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که از اول مهر تا 24 مهر از لحاظ آلایندگی مونوکسیدکربن، 19 روز پاک و 5 روز سالم را داشته‌ایم.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران تأکید می‌کند: همچنین از لحاظ آلایندگی اُزن 24 روز پاک از لحاظ آلایندگی دی‌اکسید نیتروژن، 24 روز سالم و از لحاظ دی اکسید گوگرد 24 روز پاک را داشته‌ایم اما از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تنها 5 روز سالم و 19 روز ناسالم را تجربه کرد‌ه‌ایم.

رستگاری تصریح می‌کند: ما از نظر آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از 24 روز سالم برخوردار بوده‌ایم اما در کل بدون در نظر گرفتن ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون از ابتدای مهر تا 24 مهر 24 روز سالم داشته‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل