بازدید 28173

اختراع موتور مغناطیسی در کرج

این موتور با ایجاد نیروی مغناطیسی در بدنه سیلندر موجب بالا آمدن پیستون می شود و با قطع و وصل جریان مغناطیسی و پائین و بالا رفتن پیستون ، موتور بچرخش در می آید.
کد خبر: ۱۹۷۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳ 16 October 2011
سه جوان کرجی موتور مغناطیسی اختراع کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این موتور با ایجاد نیروی مغناطیسی در بدنه سیلندر موجب بالا آمدن پیستون می شود و با قطع و وصل جریان مغناطیسی و پائین و بالا رفتن پیستون ، موتور بچرخش در می آید.

شاهپوری جاه مسئول این تیم 3 نفره گفت: ازسال 85 به همراه مهدی شمس وداود رستگار و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج این موتور را طراحی کردیم که در نهایت طرح مورد نظر را بروی موتور بنز 220 اجرا کردیم.

وی درباره مزایای این موتور گفت: در موتور مغناطیسی سرسیلندر، شمع ، دلکو ، دینام ، استارت ، انژکتور ، کاربراتور ، پمپ سوخت ، لوله سوخترسانی ، باک ، اگزوز ، رادیاتور، پمپ آب و شبکه خنک کننده موتور نیز حذف می شوند.

شاهپوری افزود: خودروی مجهز به این موتور با استفاده از برق سه فاز در زمان 15 دقیقه و با استفاده از برق شهر در مدت 45 دقیقه تا یک ساعت شارژ می شود و می تواند مسافت600 کیلومتر را با سرعت 110 کیلومتر بر ساعت بپیماید.

شاهپوری با بیان اینکه کمپانی بنز برای همکاری با این تیم اعلام آمادگی کرده است گفت: این موتور در دهه فجرامسال بر روی خودروی سمند آزمایش خواهد شد.

این اختراع با شماره 70625 در اداره کل ثبت اختراعات کشور ثبت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل