بازدید 27099
دومین سناریوی غرب علیه ایران در یک هفته:

آژانس انرژی اتمی اعلام کند، برنامه هسته ای ایران، نظامی است!

در حالی که هنوز یک هفته از ادعای آمریکا در وارد کردن اتهام به یک ایرانی برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن نگذشته است، دیپلمات‌های غربی در حال نوشتن سناریوی جدید برای اعمال فشار به ایران هستند. این سناریوی جدید در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در حال نوشته شدن است و روزنامه فرانسوی فیگارو، جزییاتی از آن را منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۹۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳ 14 October 2011
سرویس بین‌الملل ـ در حالی که هنوز یک هفته از ادعای آمریکا در وارد کردن اتهام به یک ایرانی برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن نگذشته است، دیپلمات‌های غربی در حال نوشتن سناریوی جدید برای اعمال فشار به‌ ایران هستند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه فرانسوی «فیگارو» به نقل از دیپلمات‌های غربی گفته است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، می‌خواهد در گزارش فصلی خود که در ماه نوامبر درباره برنامه هسته‌ای ایران ارایه خواهد داد، از ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران ـ که به سمت ساخت بمب هسته‌ای هدایت شده است ـ انتقاد کند.

این گزارش آورده است، با اتهاماتی که آمریکا در هفته گذشته علیه ‌ایران وارد کرده، این کشور با هم‌پیمانان غربی خود در صدد است تا با اقدامی سیاسی در آژانس بین المللی انرژی اتمی، فشار‌های بین‌المللی علیه ‌ایران اعمال کند، به ویژه که رقبای جمهوریخواه اوباما، وی را متهم کرده اند که نتوانسته است در قبال ایران، سیاست‌های موفقیت‌آمیزی در پیش گیرد.
این در حالی است که جنبش وال استریت هم سیاستمداران آمریکایی را به تلاش در انتقال بحران از کشور خود به دیگر نقاط جهان واداشته است.

بنا بر این گزارش، هرچند فیگارو، نامی از این دیپلمات‌ها نبرده، اشاره کرده است که در گزارش آینده آژانس، جزییاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر خواهد شد و آژانس در این گزارش خواهد گفت که چه مسائلی را یافته که بر پایه آن، اعلام کرده که نگرانی‌هایش درباره برنامه هسته‌ای ایران بالا گرفته است.

در این باره، یکی دیگر از دیپلمات‌های غربی گفته است که رهبران کشور‌های غربی با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرده‌اند که اگر وی مدارکی دباره ماهیت نظامی برنامه هسته‌ای ایران دارد، آن را رسما اعلام کند.

با این حال، کارشناسان بر این باورند که اکنون آمانو با دو راهی سختی روبه‌روست؛ از یک سو، اگر وی بدون اینکه مدارکی دال بر نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران داشته باشد، تلاش کند در اقدامی سیاسی، اطلاعات محرمانه برنامه هسته‌ای ایران را افشا و همگانی کند، اعتبار آژانس را خدشه‌دار خواهد کرد و از سوی دیگر، اگر بدون مدرک بر انحراف ایران تأکید کند، ایران آن را رد کرده و کسی هم آن را باور نخواهد کرد.

گفتنی است، گویا، در فضاسازی اخیر کشور‌های غربی علیه ‌ایران، لازم است که مسئولین اجرایی جمهوری اسلامی ایران، از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور که در این سال‌ها ایجاد کرده ـ فارغ از اختلاف سلیقه افراد در اجرای سیاست‌های نظام ـ بهره گیرد تا به بهترین وجهی، تهدیدات را تبدیل به فرصت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
درد امریکا رابطه با ایران کلید تمامی مشگلات
یا علی.. خدا به خیر کنه!
کشورهای غربی همه گونه فشار و تحریمی را بر ایران وارد کردند؛ من ماندم که دیگر چه فشاری را می خواهند بر ایران وارد کنند.

امان از این سیاست؛ که پدر و مادر ندارد.
به نظر من اگر آژانس این حرف های کذب را بزند ایران باید مقتدرانه به آژانس 14 روز فرصت ارائه مدارک محکمه پسندادعا نماید و در صورتی که مهلت تمام شود و آژانس ارائه نکرد. دیگر آژانس را به رسمیت نشناسد و اجازه ورود بازرسین بدون نوبت قبلی و اتخاذ تدابیر سخت برای بازرسین را در دستور کار خود قرار دهد
آمریکا زیرش خواهد زایید.
فعلا" مسئولین در حال رایزنی برای انتخابات آتی هستند وقت ندارن به این گونه مسائل رسیدگی کنند
حالا قبول كرديد كه امريكا واقعا شيطان بزرگ است
البته بزرگي به معناي بزرگ شيطانهاي ديگر
ولي يادتان باشد خدا هيچ وقت به شيطان اجازه پيروز شدن نخواهد داد
آمریکا و سگ های دست آموزش تو اروپا و اون شورای توحش سازمان مثلا ملل میتوانند تا ابد هر چقدر دوست دارن واق واق کنن ولی اگر به سرشون زد که گاز بگیرن همه شون رو مثل سگ و با بی رحمی تمام قتل عام میکنیم خوکچه های صهیونیست هم که جای خود .
واقعا حواستون رو جمع کنید. روزهای آخر جنگ رو واقعگرایانه به یادتون بیارید. خطر از هر روز نزدیکتروبزرگتره. هیچ دوستی در همسایگی نداریم. همه مثل یک لاشخور منتظر این هستند که یک تکه از ما روببرند حتی افغانها. با دنیا باید با زبان دیپلماتیک صجبت کرد و راه اومد. بهر حال ایران مال همه ماست نگذارید آینده آه بکشیم چزا اینجور شد.
ولی خدائیش عجب فیلمی بازی میکنه این آمریکا !
یارو میخواسته عرب رو ترور کنه بعد پول به حساب تروریست واریز میکنه ؟!
الان کسی بخواد رشوه هم بده اینقدر تابلو کار نمیکنه !!!
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
بسمه تعالي غربيان خاصا آمريكا در دام تظاهرات و مخالفت هاي از خاورميانه تا اروپا و آمريكا افتاده اند و باورشان شده است كه كاري از آنان ساخته نيست ، حال طناب هاي آن را با تحريم هاي بيشتر ايران و اتهاماتي كه مي زنند مي كشند ، دير يا زود خود را خفه خواهند كرد و اين همان است كه بيداري اسلامي مي خواهد . عجيب آنست كه پس از سي و دو سال ، ساز و كار خدايي آن را نفهميده اند . دو آيه از قرآن كريم آن را توضيح داده است : 1- نفاثات في العُقَد و حاسد اذا حسد ( الفلق 4و5) تشبيهي است به دميدن جادو گران در بندهاي خويش و حسادتي كه دارند . 2- ..يُخرِبونَ بيوتهم بايديهم و ايدي المؤمنين فاعتبروا يا اولي الابصار ( الحشر 2)اين آيه يكي از 63 مورد هو الذي هايي است كه خدا خود را با آنها معرفي مي كند كه در آغاز همين آيه آمده است ، ( نميدانند) خدا اراده فرموده كه خانه هايشان ( انديشه و كردارشان را ) با دست خود و مؤمنان ويران خواهد كرد .
آقایان حسینی بهمنی جهرمی آماده باشید که کمی هم در جبهه حق علیه باطل خدمت رسانی کنید خدای جون میدن واسه عملیات شهادت طلبانه .
با توجه به کنفرانسهای اخیر تهران و انقلابهای اخیر در منطقه و نا آرامیهای وال استریت و اروپا این قدرتهای پوشالی به دست و پا افتاده و از فرط گیجی به هر دستاویز هرچند ابلهانه مثل قضیه ترور آدم بی قدری چون سفیر حکومت وهابیت چنگ می زنند . زهی خیال باطل!
اينها همه از ضعف ديپلماسي ما نشات مي گيره. و ضعف ديپلماسي هم از عدم اتحاد داخلي. يكي بياد يه كاري كنه
یا صاحب زمان آقا جان کمکمون کن...
اين گاو چران ها تقاضاي ايجاد خط سرخ براي تماس ضروري واجتناب ازدرگيري احتمالي حال جه شده است بايك تماس ازيك خط سفيد مشكوك خط ونشان ميكشند بابا درمانده گي هم حدي دارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست