بازدید 35681
به مناسبت اولین یادواره «آشنای غریب»؛

فرماندهی که با 40 نفر صدام را تا پشت بستان به عقب راند+عکس

توصیه او همیشه این بود: «مواظب باشید خطر همیشه همه جا است، فقط با انسان و مومن واقعی دوستی کنید و از افراد بی اعتقاد دوری کنید»/ این تدبیر شهید عزیز ما، علاوه بر مأیوس کردن عراق از اشغال اهواز و شکست طرح صدام برای سقوط خوزستان، روش دفاعی نوینی را برای مقابله با ارتش صدام را برای تمام دوران دفاع مقدس به نیروهای سپاه و ارتش آموزش داد به گونه ای که...
کد خبر: ۱۹۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴ 12 October 2011
سرویس دفاع مقدس ـ اولین یادواره شهید «علی غیور اصلی» فرمانده دلاور عملیات مرحله اول آزادسازی شهر عاشقان شهادت «سوسنگرد» در تهران برگزار می شود.

به گزارش «تابناک»، شهید غیور اصلی به هنگام تجاوز صدام به کشور عزیزمان در 31 شهریور 1359 و عبور ارتش بعثی از شهرهای بستان، سوسنگرد و حمیدیه و پیشروی به طرف اهواز به منظور تصرف مرکز استان، با سازماندهی تعدادی از برادران پاسدار و نیروهای مردمی داوطلب و به کارگیری تاکتیک حیرت آوری طی یک عملیات شبیخون، در ساعت 24 روز 9 مهر1359 به مواضع ارتش متجاوز در یک جبهه نسبتاً وسیع در محور جاده حمیدیه ـ سوسنگرد یورش برد.

در این عملیات بسیار نابرابر نیروهای شهید غیور اصلی توانستند با کمک یگان های هوانیروز ارتش، دشمن که استعداد آن دهها برابر نیروهای خودی بود را با اتکاء به ایمان و توکل خود به ایزد متعال و تأسی از مکتب امام حسین (ع) در هم کوفته و با وارد نمودن تلفات بسیار سنگینی از جمله انهدام و به غنیمت درآوردن دهها دستگاه تانک، آنها را تا پشت شهر مرزی بستان عقب برانند.

بدین ترتیب شهید غیور اصلی با عملیات خود نقش مؤثری را در شکست طرح صدام در سقوط خوزستان و اشغال اهواز ایفاء نمود. این شهید عزیز در ادامه این عملیات و به هنگام شناسایی مواضع جدید دشمن مجروح شد و در 11 مهر 1359 به یاران شهیدش پیوست. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

به همین مناسبت اولین یادواره شهید غیور اصلی با سخنرانی دریابان علی شمخانی و با حضور مردم عزیز و شهید پرورمان از جمله جمعی از فرماندهان دفاع مقدس، نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، همرزمان و خانواده آن شهید برگزار می شود.

زمان: پنجشنبه مورخه 21/07/1390 از ساعت 14 الی 17:30.
مکان: تهران ـ خیابان شهید خالد اسلامبولی (وزراء سابق) ـ جنب پارک ساعی ـ مسجد حضرت ولیعصر(عج).


زندگینامه شهید غیور اصلی:

سردار شهید علی غیور اصلی در چهارم بهمن ماه سال 1330 مصادف با شب اربعین حسینی در مشهد مقدس دیده به جهان گشود. وی طفلی آرام و خوش چهره بود. اعتماد به نفس خصوصیتی دائمی وی بود که از دوران کودکی به مدد آن مشکلات را از میان برداشته و همواره این ویژگی در کنار ادب و مهربانیش باعث جذب دیگران می شد. از 6 سالگی فرایض دینی را به خوبی انجام می داد و در سن7 سالگی درس و مدرسه را آغاز کرد.

با علاقه درس می خواند و از قدرت درک خوبی برخوردار بود. ضمن دارا بودن روحیه فعال و اجتماعی، در کنار فعالیت هایش به ورزش نیز می پرداخت. شهید غیور اصلی پس از اتمام تحصیلات به تهران عزیمت کرد و در واحد تیپ نیروهای ویژه هوابرد ارتش استخدام شد.

او بسیار زیرک و باهوش بود لذا پس از اینکه دوره های متعددی را در داخل کشور گذراند، برای تکمیل تجربیات نظامی به چند سفر خارج از کشور از قبیل آلمان، ایتالیا، مصر، اردن و عمان اعزام گردید. شهید، علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با مسائل و تاکتیک های نظامی این فرصت را یافت تا فرهنگ های مختلف دیگر محل را از نزدیک مشاهده کند. وی با تواضع و متانت در رفع مشکلات دیگران از تجربیات خود سود می جست و از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

در تمام دوران زندگیش بسیار به مذهب اعتقادات دینی اش اهیمت می داد و اطرافیانش را به نماز اول وقت توصیه می کرد. صراحت بیان داشت، توصیه او همیشه این بود: «مواظب باشید خطر همیشه همه جا است، فقط با انسان و مومن واقعی دوستی کنید و از افراد بی اعتقاد دوری کنید».

وی به مطالعه کتاب علاقه زیاد داشت و آثار شهید مطهری را مطالعه می کرد و مصرانه سخنرانی های ایشان را دنبال می کرد.

ارتش رژیم شاهنشاهی که از جانب او بسیار احساس خطر می کرد، او را با تمام تجربیاتش به لشگر 92 زرهی اهواز منتقل کرد. وی به دلیل فعالیت های مختلف علیه رژیم شاه، مورد تعقیب قرار گرفت و موفق به فرار گردید. ولی در اوایل سال 1357 دستگیر و به بازداشتگاه اهواز منتقل شد، وی در آن دوران دفتری از اشعار خود تهیه کرد. پس از چند ماه حکم  اعدامش صادر شد ولی با پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر زندانیان سیاسی آزاد شد. او به توصیه و وساطت شهید والامقام یوسف کلاهدوز با سردار علی شمخانی که در آن موقع فرمانده سپاه خوزستان بود آشنا و مسئولیت تربیت نیروهای آموزشی سپاه اهواز را به عهده گرفت و از دوره سوم تا یازدهم عهده دار این مهم بود.

شهید غیور اصلی از یکسال قبل از شروع تهاجم عراق، آمادگی رزمی نیروهای عراقی را رصد نموده و معتقد به آغاز قریب الوقوع جنگ داشت و در همین راستا نسبت به تربیت نیروهای کارآمد با تمام توان مبادرت ورزید. در این مدت بیش از دویست نفر نیروی رزمی که بعدها اکثرا جزء سرداران پرافتخار دفاع مقدس شدند را تربیت نمود.

به هنگام شروع جنگ تحمیلی، دوره یازدهم سپاه در حال آموزش بود و وی با استفاده از تجربیات خود آنان را آماده ورود مستقیم به دفاع مقدس نمود و با استفاده از آنان اولین و موثرترین عملیات شبانه را طراحی و هدایت نمود.

در روز هشتم مهرماه که عراق با دور زدن سوسنگرد و حمیدیه به 23 کیلومتری اهواز رسیده و خود را برای ورود به شهر اهواز در صبح نهم مهرماه آماده می کرد، استاندار وقت طی اطلاعیه ای عمومی، خواستار آمادگی دفاع شهری شد.

در همان شب شهید غیور اصلی با اتکاء به همان نیروهای محدود و چند تن دیگر که عدد آنان از 40 نفر تجاوز نمی کرد، در یک رزم شبانه، نیروهای عراقی را به کمک نیروهای هوانیروز که صبح روز بعد به کمک وی شتافتند، تا پشت شهر بستان به عقب راند. در این عملیات تنها یک نفر از نیروهای وی (شهید محمود مراد اسکندری) به فیض عظیم شهادت نایل شد.

این تدبیر شهید عزیز ما، علاوه بر مأیوس کردن عراق از اشغال اهواز و شکست طرح صدام برای سقوط خوزستان، روش دفاعی نوینی را برای مقابله با ارتش صدام را برای تمام دوران دفاع مقدس به نیروهای سپاه و ارتش آموزش داد به گونه ای که این روش در تمام دوران دفاع مقدس روش غالب و تاکتیک اصلی ارتش و سپاه اسلام بود.

در غروب روز عملیات، هنگامی که شهید به همراه سه نفر از همرزمان خود برای شناسایی مواضع جدید دشمن و طرح ریزی تهاجم بعدی در منطقه عملیاتی سوسنگرد در حال تردد بود، مجروح گردید و پس از انتقال به اهواز، در بیمارستان به فیض شهادت نائل گردید.

وی درسال 1352 ازدواج کرد و از او دو فرزند به یادگار مانده است. وصیت نامه ای از او به دست نیامده، ولی خاطرات، آموزش ها، روح بزرگ و شجاع او سینه به سینه نقل محافل یاران، خانواده و دوستان وی است.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴۸
كجائيدايشهيدان خدايي ؟
پاسخ ها
mansoor
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
خدایا اگر شانسی اخبار تابناک را نمیخواندم هیچ وقت با یک چنین شهید بزرگواری اشنا نمیشدم.پس این مستند سازان دفاع مقدس چه میکنند.
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
كجائيدايشهيدان خدايي ؟
یادش بخیر خدا بیامرزدش
كسي كو تا غيور اصلي شود باز... (مصرعي به گمانم از آقاي سعيدي راد)
خدا رحمتش کند که هم اصالت داشت و هم غیرت .
يادش گرامي ..خوشا آنانكه الله يارشان بي...!!
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
روحش شاد ، یادش گرامی
دشمنان اسلام و ایران بدانند که هنوز امسال شهید غیور اصلی زنده است و آنان از هر لحاظ به پشت مرزها و حتی دورتر از مرزهامان می راند
التماس دعا
كسي‌ كو تا «غيور اصلي‌» شود باز؟
شبي‌ چون‌ «فرجواني‌» جان‌ دهد باز
درود بر دلاوران رشيد و مخلص ياد آن روزها به خير كه جز صداقت و پاكي و خدمت چيز ديگري نبود
روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
رشادت وبزرگی شهید غیور اصلی برکسی پوشیده نیست اما بنده به عنوان یک خرمشهری که چند صباحی در خدمت بزرگ مرد جنگ و مظلوم ترین فرمانده آن(مرحوم شهید سرلشکر پاسدارسید محمد علی جهان آرا) پیشنهاد میکنم از این بزرگوار ویارانش بیشتر بنویسید . مطمین باشید که درسها در آن خواهد بود
خدا آنهائی را که جانشان را فدا کردند تا ما راحت و آزاد زندگی کنیم رحمت کند
روحش شاد
دست همثال خاوري ها درد نكند كه خوب راه شهدا را ادامه ميدهند خدايا هركه به اين مردم و مملكت و دين خيانت ميكند در هر مقام و لباسي ريشه كن بفرما
عظمت کار این فرشتگان زمینی هیچگاه شناخته نمیشود مگر برای انان که در ان زمان در ان مناطق زندگی کردند
افرین بر این ستحشوران سپاه اسلام
یادش بخیر . در دوره 5 آموزشی سپاه در زیتون کارمندی تاتری را با همکاری بجه ها اجرا کردیم که من نقش محمد بلالی را بازی میکردم . آنشب شهید غیور اصلی آنقدر خندید که هیچوقت یادم نمی رود. روحش شاد و چه عحب که تازه به یاد این شهید والامقام افتادند.
چه صلابتی در چهره اش موج می زنه
خداونداوراباحضرت سیدالشهداء محشور فرماید.
خداوند رحمتشان کندآیا آنها رفتند که ما سه هزار میلیارد اختلاس کنیم ؟ آیا این پاسداشت خون شهداست .
روحش شاد
خداوند روحش را شاد کند
اگر رشادتهای این جوانمردها نبود الان ما همین زندگی را هم نداشتیم.
ولی یک عده سواستفاده گر از خدا بیخبر نامسلمان آنوقت اموال و دارایی های این مردم را تیلیارد ، تیلیارد به اسم مسلمانی و مدیریت ماهر به غارت میبرند وبه عیش ونوش میپردازند و مسئولین مملکت هم هنوز بیخیال نشسته اند و نظاره گر پایمال شدن خون این عزیزان هستند غافل از اینکه به همین زودی باید در محکمه الهی حاضر شوند وپاسخگو باشند بله به همین زودی

کل نفس ذائقه الموت
سرداران بزرگ همیشه موجب آسایش مردم ایران بوده وهستند حیف صد حیف که عده ای نادان از خدا بی خبر خون این سرداران را به ناحق پایمال کرده ومیکنند ولی انان در قلب ملت برای همیشه جادارند روحشان شاد ویادشان گرامی باد
دمش گرم روحش شاد درود خدا بر مردان بی ادعا
خداوند همه شما عزیزان را رحمت کند که شما بزرگواران لایق تعظیم هستید .....نام و یادتان بیانگر عشق و پاکی است ......
کجایید ای شهیدان خدایی ...
کجایید ای سبک بال ان عاشق
پرنده تر ز مرغان هوایی
... یاد آن روزهای سخت بخیر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
خدا رحمتش کند و یاد شهدا بخیر
بهروز
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
یاد باد ان روزگاران یاد باد
بازم به شهدا
سلام چرا از فرمانده اصلي آزادسازي سوسنگرد محمد غرضي نام نميبريد
اگر دشمن زند برسینم تیر

و گر فرقم شود دو تا به شمشیر

به تعقیبش روم سنگر به سنگر

بگیرم جان او با بانگ تکبیر
جوانان برومندایرانی انشاالله ازنسل شهیدانی که بظاهرماراتنهاگذاشته و رفته انددرس بگیرندآنهادرظلم ستمشاهی دین وایمانشان رامحکم نگهداشتندوازاسلام وحدودوثغورایران عزیزدفاع کرده وحتی وجبی ازآنرابه دشمن ندادندلذادلیل وبرهان برای ما تمام است دراین موقع که ازسوی دشمنان جهانی موردتهدیدهستیم سکوت حرام وخیانتی عظیم است که آینده وآیندگان اعمال ماراموردبررسی خواهنددادخداوندشهیدان اسلام رادعاگوی این ملت شریف ونجیب نماید
روحش شاد
روحش شاد و یادش گرامی
بنظرم رشادت ها و فداکاری های این شهید بزرگوار قدری مغفول مانده است او حق استادی گردن بسیاری فرماندهان و بزرگان جبهه دارد انشاالله که این بزرگوار،اقدام سترگ وی در زمین گیر کردن ارتش تازه نفس صدام و آموزش های کارسازش مأجور درگاه احدیت واقع شود
فمنهم من قضی نحبه فمنهم من ینتظر
درود خدا بر او باد. این کشور همیشه مظلومانه در حال دفاع بوده ولی به کوری چشم دشمنا همه جوونای این کشور غیرتمند هستند.
السابقون السابقون اولئك المقربون...
روحش شاد مردان افتخار آفرين ايران
كجائيد اي شهيدان خدايي .
روحش شاد .
آنها رفتند كه حالا بعضي ها ميليارد ميليارد اختلاس كنند.....................................................................
درود درود درود هر چه داریم از شهداست روحشان شاد
اگر بگوییم خدا بیامرزدشان بی انصافی کرده ایم خدا باید ما هارا بیامرزد چون انان عند رب هم یورزقونند .وای کاشک جوانان نوجوانان ودیگر اقشار جامعه این همه فداکاری را یاد می گرفتند
متا سفانه امروز عکس فرموده این شهید بزرگوار عمل می شود دوستی و اعتماد به افراد بی اعتقاد افتخار محسوب شده . میراث خواران بی تفاوت دیروز
خیلی عالی بود انشاءالله امثال این شهید بزرگوار بیشتر به جوانان عزیزمان معرفی شود به یاد شهید عباسعلی براتی
اینقدر دلم تنگ شده براشون خدایا خودت می دونی خدایا به داد این مردم برس شهدا را فراموش نکنن وپشتیبان ولایت باشند
به عنوان فرزند شهيد غيوراصلي از كليه دوستان عزيز در سايت تابناك و عزيزاني كه كامنت گذاشته اند كمال تشكر و قدرداني را دارم .
برای شاد روح این شهید الفاتحه مع الصلوات
خدايا ما را قدردان زحمات اين عزيزان قرار بده
شاد باد روان پاك اين شهيد
خداوند ما را مشمول شفاعتش گرداند.
ما كه درغم انروزها داريم دق ميكنيم
بهتر است زندگی نامه شهدای جنگ تحمیلی را برای مدیران رنگارنگ جمهوری اسلامی بازخوانی کنید شاید به راه راست هدایت شوند.
بجای هزینه کردن در فیلمهای من درآوردی و یا تاریخ دیگر کشورها برید هزینه کنید برای ساخت فیلمهایی از این دلاورمردان که بی هیچ ادعایی جنگیدند بگذارید نامشان آورده شود تا از ذهن ها پاک نشود بشوند غرور ملی بشوند تاریخ این کشور
اونی که جواب منفی زده خیلی بی غیرتی
روحش شاد باد از اين همه همت وغيرت افتخار ايران زمين آرامش بخش دلها
سلام وخسته نباشید از این که هر روز از شهدا خبر می گذارید و ما را یاد آن ها می اندازید تشکر می کنم
ثواب این کار را هم به شهدا تقدیم می کنم
رحم الله عمی العباس
کاش در مود تاکتیکی که شهید به کاربرده بود می نوشتید
بنده به شخصه از برخی بزرگان جبهه و جنگ و همرزمان این شهید عزیز توصیفاتی از رشادت ها و خلوص ایشان شنیده ام که امیدوارم در ادامه یاد و خاطره این دسته از شهداء بزرگ و والامقام که تعدادشان نیز کم نیست ولی به دلایلی به فراموشی سپرده شده اند و فقط به تعدادی محدود از اسامی سرداران و شهیدان ختم شده ایم احیاء شود. با تشکر مجدد از دوستانی که این یادواره را برگزار نموده اند. روحش شاد و یادش گرامی
روحش شاد کاش همه ملت مثل شهید غیوری اصلی باشیم
حالا که نام ایشون رو بردین بد نیست بدونین یکی از ناشناس ترین شهدایی که جزو اولین شهدای مفقود الاثر بود سرگرد احمد فرزاد زینلی هستند. کسانی که اون موقع بودند به یاد میارند وقتی که همه در حال عقب نشینی در برابر حمله عظیم عراقی ها بودند ایشون به عنوان فرمانده تیپ زرهی با چند نفر مردانه در برابر اونها فقط با چند تفگ ام یک که اون موقع وجود داشت ایستادند چندین بار ایشون با بنی صدر تماس می گیرند و گزارش پیشروی عراقی ها رو میدند و درخواست پشتیبانی می کنند اما بنی صدر بی اعتنایی میکنه و میگه صبر کنید اما غیرت ایشون اجازه نمیده و پس از اینکه جوابی نمیگیرند بلافاصله شخصا با هلیکوپتر به تهران میاند و پیش بنی صدر میرند و باز هم جوابی نمیگیرند ایشون مجدد به خط مقدم پیشروی عراقی ها در بستان می روند و خود نیز به اولین مردان تاریخی مقاومت و غیرت می پیوندند بعضی شاهدان به یاد می آورند که ایشان ابتدا با اسلحه بعد با کلت و بعد از اون با نبرد تن به تن جلوی دشمن می ایستند .اکنون بعد از 31 سال هنوز خانواده ایشون خبری از ایشون ندارند بعضی اسرا که آزاد شدند می گفتند ما دیدیم که ایشون رو بعد از دستگیری به تانک بستند و روی زمین کشیدند و تکه تکه کردند بعضی میگویند ایشان در زیر شکنجه در اسارات شهید شدند .خانواده ایشان سالها به دنبال یافتن ردی از ایشان حتی به سازمان ملل هم مراجعه کردند اما از ایشان اثری پیدا نشد و ایشان جزو مقود ین هستند . با زنده نگه داشتن نام این بزرگان تاریخ به جهانیان غیرت مردان ایران زمین را یادآوری کنیم تا بداند که ایران و ایرانیان سر بر ظلم فرو نمی آورند
درود بر سلحشوران ارتش اسلام
در سايه اين رشادتهاست كه پا بر جاييم
سلام
بنده در کامنت قبلی مختصری در مورد شهید فرزاد زینلی نوشتم
اگر تمایل داشتین مطلب ایشون رو قرار بدین از لینک زیر هم میتونین استفاده کنین

http://www.sobh.org/shohada/defaa/shahid.asp?id=7164
زنده و جاويد باد ياد شهيدان ما
كيست كه امروز از خون اين چنين شهيدان كشته راه شرف و عزت پاسداري كند
خدا كمك كند كه ما در هر مقامي هستيم با بهانه پاسداري از خون پاك چنين شهداي عزيزي از روشهاي الهي استفاده كنيم زيرا از روشهاي شيطاني نمي توان به خدا رسيد
یاد شهید غیور اصلی گرامیباد
یاد شهدای گمنام سوسنگرد گرامیباد
یاد شهدای گمنام خرمشهر گرامیباد
اي كاش زنده بودي و اين 3000 و اون 3000 مليارد با يه شبيخون مشتي پس مي گرفتي داداش
نگفتي اون روش چي بود. روش چي بود؟
حتی از نام این شهیدان سرافراز خداجو، پاکی و بوی بهشت احساس میشود و جز با حسرت و اشک نمیتوان از فداکاریهای آنان یاد کرد. درود بر شرف شهید غیور اصلی که الحق به غیرت اصالت داد. همه شهیدان ما نزد پروردگار تبارک و تعالی سرافرازند.
خدا بیامرزدش
چه عجب!!! سابقه ارتشی بودن این شهید یزرگوار رو حذف نکردید!
آخه کلا تو سایت شما ارتش نقش کشک رو تو جنگ داشته!!
می دونم بازم مثل همیشه همه حرفام سانسور میشه!
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
درود بر همه شهيدان ايران زمين در طول تاريخ طولاني اش.
کجایند مردان بی ادعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روحش شاد
افرین
از آريو برزن تا اين شهيد عزيز هميشه ايران به اين فرزندان خود مي باليد چو ايران نباشد تن من مباد
شهید غیور اصلی اصالتش از گناباد است
خدارحمتشان کند وبه ماهم بااین همه بی تفاوتی رحم کند
سلام بر او
آن شب (ساعت 24 روز 9 مهر1359) در حوالی روستای شبیشه دفاع جانانه شهید غیور اصلی و یارانش معجزه یی الهی بود
یادش گرامی ...
تشکر میکنم وافتخار میکنم که همچین انسانهایی در بین ما ایرانیا بودندو هستند الانم اگر سید علی اراده کنه بازم هستند
امروز خیلی ها آمده بودند بغیر از آنهائیکه باید می آمدند دست محمد احمدی بافنده و تیم همراهش در شهرداری تهران درد نکند که بیاد غیور اصلی افتادند همه آنهایکه آمده بودند از دوستان و یاران قدیمی غیور بودند هیچ نماینده مجلسی از خوزستان نیامده بود هیچ نماینده رسمی از سوی سپاه نیامده بود هیچ نماینده ای از سوی بنیاد شهید نیامده بود هیچ پلاکاردی هم از سوی آن سازمانها زده نشده بود ، با غیور اصلی این برخورد می شود با اونایی که به قول آقای شمخانی سرداران بی نام ونشان در گوشه گوشه این مملکتند چه رفتاری می کنند ؟ بگذار همه علی غیور اصلی ها ، مجید بقایی ها صدرالله فنی ها اسماعیل دقایقی ها بهروز غلامی ها حسن درویش ها حبیب شمایلی ها و......... را فراموش کنند ، می گذرد
کجایند این مردان بی ادعا
سلام بر اصحاب حسین
سلام بر اولادان ایشان
چه عجب یادی از این شهید کردید...اگه هر کشوری همچین آدمی داشت تا حالا صد بار فیمشا ساخته بودن و الان بچه های ما بازیشو میخریدن!!!!! یک اسطوره بی نظیر بود..از هموطنام میخوام بیشتر در موردش بخونن... سرباز گارد جاویدان شاه و بعد یک مبارز و تئوریسین بینظیر جنگ ولی نامردها خیلی بهش تهمت زدن.. خیلی از آدمای معروف.
سلام بر شهیدان و درود بر رهروانشان
همه ي ما مديون اين شهداي عزيز هستيم.خصوصا ما سوسنگردي ها
چه اسم برازنده اي ....
چه صفایی دارد فضایی که شهید نه برای بهره برداری سیاسی بلکه برای زنده کردن یاد غیوران اصلی این فرهنگ و تاریخ و هویت معرفی می شوند
غیور اصلی غریبی است که از هر آشنایی به ما نزدیکتر است او برادری است که یادش و نگاه به او آرامش مان می دهد و غرور و وقار و بزرگی و مودت و محبت و همراهی و همنوایی را تداعی می کند و این همان شجره طیبه ای است که اصلش ثابت است و فرع اش در آسمانها سات
درو بر او و بر همه مظلومان بلند مرتبه ای که همیشه در دلهای پاک زنده اند و با تمام وجود محترم
خداوند ما را هم کربلایی کند
خدایشان رحمت کند همه شهیدان دلیر وشجاع این کشور ولایتمدار را.جانم فدای رهبر
كجائيد اي دلير مردان عاشق .طلب آمرزش به واسطه شما ها از خدا داريم .
من موفق به ديدن شهيد غيور اصلي نشدم ولي نام و آوازه فعاليت هاي ايشان را كمتر كسي از بسيجي آن روز هاي اول جنگ است كه نشنيده باشد.
خيلي عجيب بود كه حالا كه به شهدا اقبال شده چرا نامي از او تا بحال برده نشده بود. حق زيادي به گردن مردم خوزستان و ايران دارد. خدايش رحمت كند
خداوند روحش را شاد وآن را با شهدای کربلا محشور فرماید.
یادش گرامی من خود شاهد دلاوری آن مردان پاک در عصر دهم مهرماه در حمیدیه بودم و روز یازدهم مهر جاده حمیدیه سوسنگرد انباشته از ادوات منهدم شده دشمن توسط هوانیروز قهرمان بود یاد همه آنان گرامی
خداوند به حق خون شما، ما رو هم رحمت کنه!
چشم و چراغ مائید به خدا.
دلم براتون تنگ شده
واقعا شهادت در راه خدا و حراست از وطن چقدر خوب و ارزش دارد ، بعد از 31 سال هنوز نامت جاودان هست ، حال اگر به مرگ طبیعی از دار دنیا می رفت اینجوری در سر زبانها بود نه والله ، اما نام شهید و مجاهدت شهید همیشه و در همه حال ورد زبان ماست ، واقعا شهادت هنر مردان خداست ، شهادتی که که ما لیاقت آن را نداشتیم همسنگران ما رفتن و ما ماندیم و از قافله عقب ماندیم ، روح ایم شهید بزرگوار و همه شهدا شاد.
از اينكه يادي از شهدا ميكنيد تشكر ميكنم
فرزند شهيد
کجایید ای شهیدان خدایی
يادش گرامي و راهش پر رهرو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان