بازدید 71319
یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی کشور:

مرا با «جزایری» و «آریا» مقایسه نکنید!

بررسی اجمالی پرونده های کوچک و بزرگ مفاسد اقتصادی در دو دهه گذشته از یک سو و بررسی روند تعامل مردم عادی با سیستم پولی و بانکی کشور از سوی دیگر، شاید بیش از هر چیز تنها یک نکته را به ذهن متبادر کند و آن اینکه، هر چه محجوب تر و قانع تر باشی فشار بیشتری از این سیستم بر تو تحمیل می شود ولی...
کد خبر: ۱۹۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱ 08 October 2011
در جریان کشف و رسانه ای شدن فساد اقتصادی بزرگ اخیر در کشور، بحث های زیادی درباره تبانی، زد و بند و سفارش های غیر معمول برخی عناصر حاضر در قدرت در رسانه ها طرح شد و از آنجا که چنین شرایطی معمولا برای افراد عادی پدید نمی آید، سوال اصلی افکار عمومی این است که چرا تنها برخی افراد ـ با هر میزان پتانسیل و توانایی ـ می توانند از تسهیلات موجود بهره برداری کنند و عموم مردم در تعامل با سیستم پولی و بانکی کشور همواره دچار مشکل و گرفتار قوانین دست و پاگیر هستند.

به گزارش «تابناک»، بررسی اجمالی پرونده های کوچک و بزرگ مفاسد اقتصادی در دو دهه گذشته از یک سو و بررسی روند تعامل مردم عادی با سیستم پولی و بانکی کشور از سوی دیگر، شاید بیش از هر چیز تنها یک نکته را به ذهن متبادر کند و آن اینکه، هر چه محجوب تر و قانع تر باشی فشار بیشتری از این سیستم بر تو تحمیل می شود ولی در غیر از آن، مدیران و تمام دست اندرکاران این سیستم بانکی با انعطاف بیشتری قوانین موجود را در قبال شما اجرا می کنند!

بنابر این گزارش، گفتگوی شماره جدید نشریه پنجره با «محمدرضا زنوزی مطلق»، بدهکار بزرگ سیستم بانکی کشور، این مسئله و حس و حال طلبکارانه وی را به روشنی نشان می دهد.



وی که هم اکنون با سرمایه ای حدود 12000 میلیارد تومان، 30 درصد از سهام بانک گردشگری، 24 درصد از سهام بانک سامان، بخشی از سهام ایران خودوری تبریز و بخشی از سهام شرکت هواپیمایی «آتا» و... را در اختیار دارد و در همین حال حداقل 1200 میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار است، نکاتی را در این گفتگو طرح کرده که خواندن آن جالب به نظر می رسد:

ـــ نباید کسی را با کسی دیگر مقایسه کرد. من هیچ وجه اشتراکی با امیر منصور خسروی ندارم.

ـــ در مورد پرونده اخیر نباید علیه کشور خوراک تبلیغاتی درست کرد و باید آبروی نظام را با این همه شهید حفظ کرد، چون اگر تخلفی صورت گرفته باشد حتما با آن برخورد خواهد شد.

ـــ من تاکنون از هیچ رانتی برای بهره بردن از تسهیلات استفاده نکرده ام و کاملا بر اساس قوانین موجود کار کرده ام.

ـــ من تنها به فکر کارآفرینی و اشتغال زایی هستم و به این حرف ها کاری ندارم.

ـــ شهرام جزایری و امیر منصور خسروی کار اقتصادی نمی کردند و چون با سیاسیون کار می کردند کارشان به اینجا کشید.

ـــ برخی می گویند پس از رسوایی مالی اخیر، مسئولان بانک مرکزی با من تماس گرفته و گفته اند بدهی هایم را صاف کنم اما به خدا قسم چنین تماسی گرفته نشده و چنین بحث هایی نبوده است.

ـــ از رسانه ها می خواهم واقعیات را بگویند.

و اما چند نکته با توجه به آنچه زنوزی در این گفتگو بر زبان رانده است:

* اتفاقا چون تاکنون این قیاس ها نبوده، هیچ یک از اتفاقات قبلی مایه عبرت نشده و دوباره همان اتفاقات، بلکه با ابعادی وسیع تر رخ داده است.

* خوراک تبلیغاتی سوء علیه نظام را معمولا مفسدین مرتبط با سیستم تأمین می کنند و رسانه ها ـ البته نه آن دست رسانه هایی که خریده می شوند! ـ اتفاقا موظفند در چارچوب اخلاق و انصاف، افکار عمومی و بلکه مسئولین نظارتی را از عمق فاجعه آگاه سازند.

* در اینکه بسیاری از مفاسد از کانال همین قوانین موجود رخ می دهد شکی نیست، اما نکته اینجاست که چرا همین قوانین موجود در رابطه با همه یکسان اجرا نمی شود. ضمنا بد نیست با این شرایط «رانت» را یکبار دیگر معنا کنیم چون ظاهرا آقایان معنای دیگری از آن برداشت می کنند.

* کارآفرینی و اشتغال زایی اتفاقا حلقه مفقوده امروز اقتصاد کشور است اما باید توجه داشت که نانی که با شغل حاصل از رانتخواری و تخلف از قانون بخواهد بر سفره مردم برود، دقیقا مصداق بارز «بار کج به منزل نمی رسد» است.

* اتفاقا ایراد اصلی شما هم بالا رفتن از نردبان سیاسیون است ـ اسناد آن در وقت مقتضی منتشر خواهد شد ـ و به احتمال زیاد کار شما هم به همین جا خواهد کشید.

* شاید تنها نکته صادقانه در این گفتگو همین تماس نگرفتن از سوی بانک مرکزی باشد، چه، اولا شکی نیست که بانک مرکزی با مدیریت فعلی قطعا فکرش به اینجا قد نمی دهد که یقه بزرگترین بدهکار سیستم بانکی کشور را بگیرد و حق مردم را از او مطالبه کند، ثانیا به صراحت بر بدهکار بودن خود صحه می گذارید ولی از پرداخت آن به راحتی طفره می روید، که امیدواریم حداقل دستگاه های نظارتی حواسشان به این مسئله باشد.

* و نکته آخر اینکه اتفاقا سعی رسانه های دلسوز این است که واقعیات را بگویند البته اگر این هوای گرگ و میش اجازه دهد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۳۸
ببینید کار به کجا کشیده که بزرگترین بدهکار به ملت کم کم داره به بزرگترین طلبکار از ملت هم تبدیل میشه.وا مصیبتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
آقا بگم . مي گويم . اعلام مي كنم .........
ایول به تابناک
بابا عجب دل و جرأتی داری با این کله گنده ها سرشاخ میشی!
البته زبونم لال یه وقت خدانکرده به دنبال سهم و حق السکوت و اینجور چیزا که نیستی ناقلا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
تکلیف خودتو روشن کن بالاخره سرشاخ شده یا حق السکوت گرفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
عزيزم تا سرشاخ نشي كه نمي توني حق السكوت بگيري .
آخه تو با اين سن و سالت چطور 12000 ميليارد جمع كردي نه جابزي كه اپل بسازي و نه بيل گيتس كه سيستم عامل درست كني. تنها در كشوري مثل ايران هست كه رانت خواران مي توانند پيشرفت كنند نه قشر زحمت كش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
با وام گرفتن و پول مردم اينطوري سهام دار مي شوند ديگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
توانا بود هرك دارا بود .

ز ثروت و پارتي دل پير برنا بود
جالبه كه اين آقا با اين ارقامي كه نوشته ايد از مرحوم استيو جابز هم پولدارتره در حالي كه هيچ وقت نامي از اين افراد در ليست پولدار هاي دنيا برده نميشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
ایشان پولدار نیست بلکه برای خود مصیبت جمع کرده و مطمئن باش تاوان داره
حالا دوره خوش خوشان این به اصطلاح آقاست در آینده پس خواهد داد البته تاوان
چرا سعی دارید که بر پرونده ها بیفزایید.
آیا نمی فهمید که زیاد شدن پرونده هایی مانند اختلاس اخیر چقدر به امنیت اقتصادی، پروژه های تولیدی، اعتماد به کار آفرینی و..... آسیب می رساند.
اگر این آقا به موقع بدهی های خود را پرداخت کرده چرا باید حتما یک پرونده برای او درست شود.
آیا بدهکار بودن به بانک به معنای مجرم بودن و اختلاس است؟
در این صورت باید همه مردم که وام می گیرند اختلاس کننده باشند. چه اونایی که قسط ها را به موقع می دهند و چه تأخیر دارند. چون هر دو بدهکارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
دمت گرم حاجی
خیلی مسخره هست که به یک نفر به خاطر اینکه فقط بدهی داره وصله دزدی بزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
تو فكر مي كني اين آدما با اين پولا چي كار ميكنن!؟ چرا منو تو نمي تونيم يه وام 5 ميليني بگيريم... اونوقت اين آدم مي گه رانت خوار نيست... مگه ميشه!؟
آخه چطور ميشه با کار قانونی صاحب این همه ثروت شد. شما آقاي پولدار بیا دانشگاه به ما درس بده تا همه از راه قانونی صاحب یک هزارم سرمایه شما شویم / شما که راست میگي انشاالله پاي دروغ گو بشکنه. دستش چلاق بشه/ گردنش از مو نازکتر باشه تا یاد بگیره مثل شما از را قانونی پول در بیاره/ اگرم دلت خواست بیا مردانه یک هزارم پولت رو بده به من تا برم قانون بخونم مثل شما ياد بگیرم پول دربیارم . بخدا ثواب داره/ ما که راهکار قانونی بلد نیستیم شاید پول شما برکت داشته باشه. خواستيد لطفی بکنيد ما در خدمتيم
جالبه توی این مملکت اسلامی و حکومت مستضعفین بر مستکبرین چقدر سرمایه بطور مساوی تقسیم شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
مملكت اسلاميه نه كمونيستي ! كجاي اسلام سرمايه داري را محكوم كرده ؟
بانکها اگر بانک باشند و اگر مسئو لین خدمتگزار مردم و نه بله قربان گوی مقامات قدرتمند باید اعتبارات بانکی را که از بهم پیوستن پس اندازهای مردم نا دار جمع میشود برای تولید و اشتغال زائی و در مراحل مختلف اجرای پروزه پرداخت نمایند تا اینجوری نباشد که پس اندازهای جزئ مردم برای واردات اجناس بی کیفیت چین و ایجاد اشتغال برای این غول بی شاخ و دم و ببهای بیکاری تورم و نابودی بنیانهای صنعتی کشور و بتع آن گسترش فقر و فساد در کشور بشود.برای طی این مسیر بیک دستگاه اجرائی کا ر آ نه مشتی سخنگویان حراف و آرمانگرا نیازمند است.
تو دیگه تو را خدا بیخیال شهدا شو. اینقدر از اسم این عزیزان سو استفاده شده بس نیست.
يك سوال از آقاي زنوزی مطلق :
ببخشيد منم مي خواهم 12000 ميليارد تومن تسهيلات قانوني از بانك بگيرم بايد به كجا مراجعه كنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
ای گفتی
بابا جو سازی نکنید گیریم با رانت وامی هم گرفته میدانید اقای زنوزی به اندازه دولت در اذربایجان اشتغال زایی داشته
میخواهید یکسری از افرادی را که در کارخانه های ایشان کار میکنند از کار بیکارکنید


اول تحقیق بعد اظهار نظر

اگر مثل خیلی ها این پول ها از کشور خارج میشد بهتر بود
پاسخ ها
s
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
به هر کور و کجی این مبلغ رو بدن 3 برابر این اقا اشتغال ایجاد میکنه الکی شلوغش نکن اینم یکی از هموناست بزودی باید جواب بده و مصادره اموال بشه
به تمام کسانی که براشون چنین پرونده هایی مهمه.لطفأبررسی بشه..تو یاسوج که یک شهر کوچیکه شایدبیشتر از این رقمها هم پرونده های مشکوک هست که از بانک ها تسهیلات میگیرن،به اصطلاح کلی هم اشتغالزایی کردن.ولی کجاست مسؤلی که رسیدگی یا تحقیق کنه.
خوب است تجربیاتشان را در اختیار اساتید کارآفرینی بگذارند تا در دانشگاه ها تدریش شود و مشکلات بیکاران جامعه مرتفع شود. واقعا" اینگونه پولدار شدن خلاقیت می خواهد که ایشان دارند. اصلا" می تواند سرفصل جدیدی در درس ها ارایه شود.ماشاا...
کسی که 12000 میلیارد تومان سرمایه دارد چرا باید برای 1200 میلیارد تومان وام گرفتن بترسد. یک دهم سرمایه اش را وام گرفته. اگر نداد یا اگر بانک تضمینهای قاطع ازش نگرفته خوب آن یک چیزی. ولی صرف اینکه چرا من یک میلیون هم نمی توانم بگیرم و این آقا 1200 میلیارد گرفته جرم نیست. برای اینکه من یک میلیون هم سرمایه ندارم او 12000 میلیارد دارد. مگر اینکه بخواهید بپرسید از کجا آورده است. این هم سوال به جایی است ولی آیا قانونی هست که به استناد آن این سوال را بپرسید یا نه؟
فکر کنین با 1200 میلیاردی ه بدهکار بانک به چند تا آدم درمانده که لنگ 10 یا 20 میلیون وام برای خرید یه آلونک هستن می تونه وام بده؟
12 هزار میلیارد سرمایه؟ از کجا آورده اند؟ نزدیک 10 میلیارد دلار ثروت
محمدرضا زنوزی مطلق ما فقرا دوست داریم دوست داریم/ تو هم مثل ما فقیری و فقط داری ادای پولدار ها رو در میاری/ چرا اینقدر شکسته نفسی میکنی/ این میلغ 12000 بخشی از دارای توست / ناراحت نباش با راهکار قانونی که تو بلدی همه مثل هم هستیم منتها گویا تو قانون خودت را برای پولدارشدن داری نه قانون اساس و مدنی جامعه ایران را / پولدار من خدا حفظت کنه
مسئولين اين نظام هم همانند تمامي مسئولين و آحاد ازمخلوقات خدا امتحان ميشوند اينها همه امتحان الهي است
مضمون حديثي زيبا از امام حسن عسكري عليه السلام :
فرزندم مهدي به حكومت نميرسد مگر اينكه همه اقشار از مردم به حكومت رسيده باشند تا كسي نتواند بگويد اگر ماهم به حكومت ميرسيديم عدالت برپا ميگرديم
ش0صلي الله عليكم يا اهلبيت النبوه )
سعی کنید از پرونده های مسخره مثل طلاق که شده نقل و نبات و نون سرشار برای وکلای بعضا بی اخلاق، کم کنید و این پرونده های درشت و زیاد تر کنید. پرونده هایی مثل طلاق و مهریه شده علف هرز به پای سیستم قضایی
سلام تابناك ميدونم در بيام هات نميزني ولي بقول مولا سيد الشهدا اكر دين نداريد حداقل ازاده مرد باشيد هموناييكه تو توي سايه شون وايستادي در وقتش جه وأمها كه نكرفتندو هيج شغلي هم ايجاد نكردند وتو إمارات براي يه مشت ... شغل ايجاد كرد ن شما كجا بودي اين همه جاي دنيا رسمه كسي كه كار ايجاد ميكنن وامهاي كلان مي گيره  
آقای زنوزی اگر یکدهم سرمایه اش رو به بانک بده بدهی هاش صاف میشه .
ولی یک نکته اینکه آقای زنوزی حق بزرگی بر گردن مردم آذربایجان داره اون اینکه حداقل به 100 هزار جوون بیکار کار داده باعث رونق اقتصادی منطقه آذربایجان شده و کلا آدم خیریه .
ایشون تو یه جمع خیرین هر سالروز ولادت امام ها 100 الی 150 جهیزیه به مردم فقیر می دن .
تابناک بی رحم شدیییییی
آقا تو مگه چند سالته که اینقدر سرمایه داری؟ از چند سالگی کار کردی که به این سرمایه رسیدی؟ نگو که مثل جابز خدا بیامرز از تو پارکینگ و کارگری شروع کردی که احمقانه ترین حرف ممکنست! راست حسینی بگو دستت با کی تو یه کاسست که این همه ثروت به هم زدی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
آقاجون ارث پدري داشته نصف ايران افتاده توي اموال پدري اين آقا
البته در اين موضوع كه جناب آقاي زنوزي براي ايجاد اشتغال زحمات زيادي كشيده اند شكي نيست
ولي آقاي زنوزي بايد آماده پاسخگويي هم باشند كه چگونه گرفتن وام يك ميليوني براي من جوان يك آرزوي محال و براي ايشان وام ميلياردي مثل آب خوردن هست
و چگونه بدون رانت يك انبار آهن 10سال پيش تبديل به يك ثروت 12هزار ميلياردي مي شود؟
آقا چرا سريع قضاوت مي کنيد شايد جراح باشه و واسه هر عمل هم 5 ميليون زيرميزي گرفته روزي هم 4 تا عمل کرده الان هم 16000 سالشه ميگين نميشه خوب شايد زير ميزي بيشتر گرفته شايد بيشتر عمل کرده بنده خدا!!!
این آقایی که این همه تهمت بهش تهمت می زنین برای حدود 1000000 نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده آیا دولت شما همچین کاری کرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
اقای محترم اگر ایجاد اشتغال کرده خدا امواتش را بیامرزد اما مگر هر کس شغل ایجاد کند نباید بدهی خود را به دولت بدهد اگر اینطور است لطفا بفرمایید ما هم وام بگیریم دیگر اینکه سوال اینجاست چرا ما برای 5 میلیون وام پدرمان را از قبر در میاورند اما امثال ایشان میلیاردی وام میگیرند و باز پرداخت نمیکنند کمی هم انصاف خوب است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
دوست گرامی خودشان فرمودند، برای7500 نفر ایجاد شغل مستقیم و غیرمستقیم آن هم جای بحث زیادی دارد، یک نمونه آوردن اطاق وانت از تهران ومونتاژ آن در تبریز، فکر میکنید این یعنی ایجاد اشتغال غیر مستقیم وذاتاً این اشتغال صحیح ست؟
تازه متوجه شده ام چرا دلار هر ماه بالا و پائین میشه اقا 10 میلیارد دلار دارائی داره با 200 تومان افزایش تبدیل به دو هزار میلیارد تومان که رقمی قابل توجهی هست بعدا اقای بهمنی و حسینی و رییسوشون صحبت از اسرائیل و امریکا و رهبری جهانی میکنند تا مردم (با عرض معذرت عوام) ایران باورشون میشود که اشکال کار از طرف غرب نه خودی
حتما انتظار داری تو را با Steve Jobs یا Bill Gates مقایسه کنیم مردانی خودساخته نه کسانی مثل شما که با رانت میلیاردر شدی !
یه خدا من 5 دقیقه فقط این مبلغ رو زیرورو میکردم, چه طور رو دارین که این همه پول مال یه نفر باشه, یا خدا
راست میگه بنده خدا.سامسونگ سامسونگه سونی هم سونی.طرف با کلی خون دل خوردن و عرق جبین ریختن تونسته 12000میلیارد سرمایه -1200 میلیارد بدهی به شبکه بانکی و........به هم بزنه .پس واسه خودش یه برنده
هرکه هستی باش ولی پلیدترین و زشترین رفتار آن است که خود را پشت شهدا و جانبازا ن پنهان کنی حقی را که شهدا و جانبازان بر این کشوروآب و خاک دارنند هیچگاه ادا نشده و نخواهد شد
تابناک جان احتمالا صفرها را اشتباه زده اید ؟ این آقا اگر 12000 میلیارد تومان سرمایه داشته باشد دریافت 1200 میلیارد تومان وام غیر عادی نیست اگر تضامین آن را درست گذاشته باشد؟ احتمالا به اندازه همان وام سرمایه دارد یعنی 1200 میلیارد ولی واقعا کسی نیست که بپرسد این پول ها از کجا به یک نفر رسیده است ؟
اگر این بنده خدا با 12000 میلیارد تومان سرمایه فقط 1200 میلیارد تومان (یعنی 10% از سرمایه اش) بدهکاری بانکی دارد، به نظر من هیچ فسادی ندارد. با این تعریف تابناک، همه ایرانیان مفسدند، چون تقریباً همه ما بیش از ده درصد دارایی هایمان را به بانک ها و شرکت های لیزینگ و ... بدهکاریم. مگر آن که تابناک واقعا اسنادی در دست داشته باشد که اصل 12000 میلیارد تومان سرمایه این شخص از راه ناسالم حاصل شده باشد.
این را هم بگویم که با 12000 میلیارد تومان سرمایه، بدون فساد می شود حتی تا پنج شش هزار میلیارد تومان هم وام سالم گرفت.
خوب است انصاف را در نقدها و گزارش های خود رعایت کنیم.
اینکه ایشان فرموده اند 12000 میلیارد،مزاح فرموده اند، مگر اینکه کارشناسان خبره ای برای حساب سازی و عاقبت به خیری ایشان ورفقاشان، این رقم را بسازند، اما اینکه از بانک مرکزی نفرموده اند که بدهی ها را صاف کن، صحیح است چون ...
اولا با این بدهی نمی تونه خارج بشه اگر نه تا الان هزار با رفته بود رفیق
ثانیا به من هم وام کلان میلیلردی بدهید تا ببینید اشتغال ایجاد می کنم یا نه!
پولو که زیر بالشت نمی ذارن با هاش سرمایه گذاری می کنند که همون ایجاد اشتغال با حقوق بخور نمیر برای ما بیچاره هاست
یک قلم از دارایی های ایشان 24% سهام بانک سامان است شعبات این بانک هم مثل ملی و صادرات و سایر بانک ها تحت پوشش بانک مرکزی در کشور فعالند و به دلیل استفاده از شعبات و کارمندکمتر در عین حال اتوماسیون بیشتر سود آوری بیشتری دارند هر شعبه این بانک در کشور سالی بیشتر از دو میلیارد سود خالص دارد بانک ایشان قادر است سالانه فقط با سود بانک سامان کل بدهی خودرا به سیستم بانکی تسویه کند اما پرداخت جریمه تأخیر برایشان نفع بیشتری دارد اگر حقیقتاً توان این بانک صرف پروژه های عمرانی می شود می توان گفت که دولت از یک دست داده و از دست دیگر گرفته است در این صورت قاطعیت و انعطاف لازم باید در برخورد با ایشان اعمال شود و این از یک سیستم نظارتی کارا و توانمند بر می آید که ما فاقد آن هستیم
بابا ايول شما واسه خودت يك مملكتي
ماحرفهاي رئيس جمهورراميشنويم كه دائم وعده فروپاشي سيستم سرمايه داري ميدهدولي درسايه حمايت هاي دولت اواين خبرهاافتابي ميشودواعتبروااولي
الابصار
با سلام به همگی .به همه پیشنهاد میکنم که یکم انصاف به خرج بدن اگه کسی در ایران پولدار بشه همه بهش میگن یا حق مردم رو خورده یا قاچاق کرده این یک سمه.حالا شاید کسی با رانت خواری صاحب ثروت بشه که وقتی ثابت شد حق با شماهاست و لی درسته که کسی را که با زحمت و مشقت با کلی خون دل خوردن ثروت جمع میکنه رو اسمش رو بزاریم ...
روی حرف من با این آقا نیست و اصلا نمیشناسمش.ولی اونهایی که مطلع نیستند بدونند که اکثر ثروتمندان عالم از نداری و فقر بلند شدن به ثروت رسیدن چون از بقیه متمایز بودن و متفاوت عمل کردن.
یک سئوال آیا همه استعداد کارفرما بودن را دارند؟
آیا همه میتونند یک مدیر موفق باشند؟
مثلا اگه شما یک طرح خوب اقتصادی داشته باشید.و روی آن وقت بزارید میتونید با داشتن فقط 20 درصد سرمایه اون طرح و پیگیری اصولی 80 درصد باقی رو از بانکها وام بگیرید و طرح خودتون رو راه اندازی کنید .خوب حالا اگه طرح شما خوب جواب بده چیکار میکنید آن را توسعه میدید و باز طرحهای بزرگتر و بزرگتر .این وسط ممکنه چند تا قسط معوقه هم به بانک داشته باشید.و آیا این به معنی کلاهبردار بودن شما است؟
وقتی شخصی بدهی معوقه دارد جریمه دیرکرد هم شامل او میشود و با توجه به اینکه بانک به او درقبال وثیقه وام داده اگه بدهیش از وثیقش فراتر بره حتما اقدام میکنه.
با این جو سازی ها فضا برای سرمایه گذاری افرادی که توانایی آن را دارند داره تنگ میشه و با توجه به اینکه اولین اصل برای یک سرمایه دار امنیت است این حرفها فقط به اقتصاد ایران اسلامی ضربه میزند.
پس خواهشا اگر جرمی ثابت نشده جوسازی نکنید.
اخه ساعت های عمر ایشان را حساب کنید از بدو تولد ببیند چه ادم زحمت کشی بدون رانت ساعتی چندصدمیلیونی کار کرده
ببینین عزیزان اگه به کسی که هیچ نداره وام کلان بدن هم میتونه اینکارا را بکنه جه رسد به این آقا !البته مردم برای وام 2 تومانی دو تا کارکند ضامن پیدا کنند.حال شما قضاوت کنید .
اقا زیاد کش ندید کش این تنبان به موئی بنده ممکنه بدجور بشه
بررسي شود اين 12000ميليارد تومان را ازكجا آورده است.
حالا نظام اقتصادی و بانکی مملکت ما چند تا از اینها رو تو بساطش داره؟
اگر زیاد باشند معلوم میشه که اقتصاد خیلی رونق داشته و اوضاع عمومی مردم خیلی خوبه!
شما هم دیگه همه چیز را با هم قاطی نکنید اتفاقا همه حرفهاش منطقی بود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل