بازدید 41413

تجرد بهتر است یا تاهل؟

ازدواج بیرون آمدن از پوسته تنهایی است، وقتی مجردی در لاك تنهایی فرو رفته ای؛ ازدواج شریك كردن یك نفر دیگر در همه زندگی خودت است،
کد خبر: ۱۹۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۰ 27 September 2011
وقتی مجردی شریكی نداری؛ ازدواج تولد یك خانواده جدید است، وقتی مجردی خانواده ات همانی است كه بود؛ ازدواج هویتی جدید برای مرد و زن است، وقتی مجردی چیزی جز دختر یا پسر خانواده نیستی؛ ازدواج یك دنیا وظیفه و تعهد است، وقتی مجردی، وظیفه و تعهد زیادی نداری و دوران پس از ازدواج با زمانی كه مجردی از زمین تا آسمان فرق دارد.
 
به نوشته مشرق‏، باید پای حرف تمام افراد متاهل و مجرد نشست و صحبت هایشان را مو به مو گوش داد و آنوقت نتیجه گرفت كه دنیای تاهل جذاب تر است یا دنیای تجرد، البته اگر همه آنهایی كه سفره دلشان را پهن كرده اند راست گفته باشند و از احساسات واقعی شان پرده برداشته باشند.
بیشتر آدم ها هیچ وقت از شرایطی كه دارند راضی نیستند، آنها هر وقت به چیزی می رسند باز هم افسوس گذشته را می خورند یا نگاهشان به داشته های دیگران است، پس وقتی از ازدواج و تجرد هم حرف می زنند دچار همین حس می شوند برای همین است كه حرف آدم ها در مورد این دو دوره از زندگی را نمی توان ملاك قضاوت صد درصدی قرار داد؛ ولی فارغ از این بحث ها آنچه كه نمی شود در آن شك كرد مزایایی است كه به واسطه ازدواج سهم آدم ها می شود و محدودیت هایی كه پس از ازدواج دست و پای آدم ها را می بندد.

وقتی ازدواج می كنی از زندگی قبلی ات كنده می شوی از تمام چیزهایی كه پدر و مادرت برایت خواسته اند و همه شان دلخواهت نبودند، آن وقت خودت خانم یا آقای یك خانه می شوی درست مثل پدر و مادرت با همان خوبی ها و البته بدی ها و نقص هایی كه نمی خواهی میراث دارشان باشی.

وقتی ازدواج می كنی اگر عاشق همسر و زندگی جدیدت باشی، طعم خوش زندگی 2 نفره را حس می كنی و حاضر نمی شوی دیگر به دوران تنهایی ات برگردی؛ دورانی كه مجرد بودی و هیچ وقت هویت جداگانه ای از خانواده ات نداشته ای. وقتی ازدواج می كنی دیگر خودت هستی و همسرت با یك دنیا مسوولیت و تعهد كه هیچ كس جز خودت و او نباید زیر بارشان برود.

در خانه متاهلی همه وظایف روی دوش زن و مرد خانه است و بهتر می شود اگر آنها خودشان دست به دست هم، كارها را پیش ببرند چون انتظار كمك از دیگران فقط به زیبایی و استقلال زندگی متاهلی ضربه می زند.

اگر حاصل این ازدواج، فرزند یا فرزندانی هم باشد دیگر شرایط پیچیده تر می شود، ولی با وجود همه این پیچیدگی ها زندگی متاهلی معجزه ای دارد كه دوران تجرد با همه آزادی ها و خوشی هایش به پای آن نمی رسد، البته اگر تو بازیگر ازدواجی موفق باشی و در كنار همسرت دومین بال یك پرنده برای پرواز رو به سوی اوج باشی.

تجرد؛ فرصتی برای رشد

همانقدر كه یك ازدواج خوب می تواند آدم ها را رشد بدهد دوران مجردی هدفمند هم می تواند باعث اوج گرفتن آنها بشود. اگر در یك خانواده مهربان و وظیفه شناس كه همه اعضای آن به خاطر خوشبختی هم تلاش می كنند به دنیا آمده باشی و خودت هم اینگونه آفریده و رشد كرده باشی حتما دوران تجرد خوبی خواهی داشت.

تا وقتی یك دانش آموز هستی و وظیفه ای جز ساختن خودت نداری ماندن در خانه پدر و مادر فرصت خوبی است كه تا می توانی رشد كنی و برای روزهای بهتر آماده شوی. وقتی راه دانشگاه و داشتن حرفه ای مناسب را هم در پیش گرفتی مجرد بودن می تواند عصای دستت برای پیشرفت باشد چون آن وقت هم دغدغه ای جز موفق شدن نداری.

در دوران مجردی می شود آرزوهای خوبی برای آینده طراحی كرد، می شود در دنیای نیامده آینده، نقش شاهزاده ای را بازی كرد كه همه چیز وفق مرادش پیش می رود و كسی سر راهش پیدا نمی شود كه مانع بتراشد و سنگ اندازی كند. در این دوران می شود تا جایی كه ممكن است خوشحال بود و از نعمت زیر سایه پدر و مادر بودن استفاده كرد.

اما این احساسات زیبا هم تا زمانی خوب هستند و رویاها تا یك سنی آدم ها را ارضا می كنند، شاید وقتی ما آدم ها به این مرز احساسی می رسیم همان زمانی باشد كه تاریخ مصرف دوران مجردی تمام شده و حس تاهل از زیر پوسته كهنه تجرد قصد خودنمایی دارد.

متاهل بودن به معنی رسیدن به همه چیز نیست، همان طور كه مجرد بودن باعث از دست دادن همه چیز نمی شود و مجرد ماندن باعث خوشبختی مطلق نمی شود، درست مثل اینكه ازدواج كردن موجب سعادت ابدی نمی شود. كسی كه مجرد است یا متاهل خوشبخت یا بدبخت مطلق نیست چون چه تجرد و چه تاهل، دو دوره از زندگی است كه بسته به اینكه چگونه به آن نگاه كنی می تواند تلخ یا شیرین باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
تجهّل بهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
ازدواج یعنی خود را حمال مفت کردن.
بابا جون دختر خوب پیدا نمیشه
دختر خوب کمه، پسر خوب هم همینطور
تا یه سنی تجرد بهتره تا تاهل
ولی توزیع مساعدتها و ارزشیابی ها یکسان نیست.
تاهل بهتراست شب که به رخت خواب میرویم خودش .................................................
ولی قیمت زندگی بالا است.
اصولا باید مهریه دارای حد و مرز شود. اینکه مطرح میشود 1000 سکه با نرخ روز حدود 400000000 میشود یعنی چهارصد میلیون تومان.
تجرد
boro baba
با این دخترهایی که هر شب با یک نفر می خوابند عمرا ازدواج کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
این پسران که همش دخترا رو ب راهه بد می کشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
توام مثه آدم نظرتو بده غلط میکنی وارد جزئیات میشی. ، اصلا تو چی حالیته که نظر بدی
نویسنده خودش سر تجرد و تاهل مشکل داشته و خودش هم ندونسته چی گفته.
مطلبتون خیلی عالی بود.
من مجردم ولی ازتجردم راضی نیستم
خوشم اومد
..ممنون
بنظر من تو این شرایط جامعه مجرد موندن خیلی بهتر از ازدواجه .
درسته
بخدا مجردی بهتره
اصلا ازدواج در این دور و زمونه خوب نیست چون نه جونها کار درست وحسابی دارند ونه حقوقی این جور بگم درد جونا بیکارییه خودت
فقطططط مجردی و بی دغدغگی
به نظر من ادم هر چه زودتر باید ازدواج کنه البته قبلا نظرم این نبود زیاد تحقیق کردم تا به این نتیجه رسیدم البته خودم 20سالمه مجردم دارم تلاش میکنم هر چه زودتر متاهل شم رزق و روزی رو هم خدا میرسونه زیاد جوش نزنید خداوند خودش میگه یکی مرگ و یکی روزی رو بنده ام چه بخواد چه نخواد به زور بهش میدم این نظر من بود.
جوانان اسلام خوب به حرفهایم گوش بدهند.ازدواج بهترین چیزاست
بنده متاهل هستم و احساس میکردم با متاهلی به آرامش میرسم
مجردی بهتره
بريد به فكر دوزار نون باشىد.
فقط مجردی و بس
سلام دوستای گلم
مجردی و متاهلی هرکدوم بره خودشون حسنایی دارن
مثلا تو دوران مجردی میتونی هرجا که خواستی بری و هیچ مسئولیتی به جز خودت به گردن نداری یا همون مجردیو پادشاهی متاهلی خیلی مسئولیت ها داره که باید به عهده بگیری ولی ارزششو داره
داداش گلم از من به شما نصیحت عشق دنیارو بکنید بعد وقتی که جیبتون پر پول بود و خونه ماشین کار و... داشتید دست به ازدواج بزنید در غیر این صورت خودتونو به خاطر بی پولی و بی چیزی سرزنش میکنید و از وضعیت متاهلی بد میگید و بیزاری میکنید اینجوری زندگیتون بر وفق مراد نمیگذره انشالا که همتون خوشبخت بشید
هر دوشون هم خوبی دارن هم بدی
سلام.جفتشون هم خوبند.مجردی تا سن ۳۰ سالگی و بعدش هم انشالله ازدواج .آرزوی سلامتی و خوشبختی برای همه ی مردم ایران ❤
به نظر من خودتون رو با دستهای خودتون نندازید تو چاه. مگه از نعمت عقل بی بهره ایم که ازدواج کنیم تو این دوره زمونه ادم هایی میشناسم که 40 سال دارند و مجردند و دارند از زندگیشون لذت میبرند پس با وجود مجردی هم میشه از زندگی لذت برد یه کم به واقعیت های زندگی توجه کنید
مجردی تمام
مجردی واقعا عالیه
من که برادر وخواهرم ازدواج کردم.خواهرم که اصلا هویت جداگانه ای نداره
ازدواج همش محدودیت هست
آدم نا راضی همیشه نا راضیه چه مجرد باشه چه متاهل ولی اگر کسی احساس میکنه که اگر ازدواج نکنه به گناه میافته باید یه فکری بکنه
من 28سالمه و مجردم . دیگه از زندگی خسته شدم . هر روزم شبیه هم شده . پول ندارم . کار درست و حسابی ندارم . راستشو بخای آدم خوبی هم نیستم . من اگر به جای دخترا باشم با یک فردی مثل خودم ازدواج نمیکنم . اصلن دخترا دلشون به چیه من خوش باشه که باهام ازدواج کنن!!! نه پدر دارم که هوامو داشته باشه نه پول نه کار و نه خوشگلی و خوشتیپی و ... حتی خدارو هم ندارم خدا هم منو دوست نداره . ولی خدا بدون هر کاری کردم مقصر من نبودم .منم اگر مثل بقیه پسرها پول داشتم و در شرایط خوب بزرگ میشدم الان وضعیتم این نبود. اصلن دوست ندارم گناه کنم. خیلی خستم ای کاش اصلن به دنیا نمیومدم. خدا اگر صدامو میشنوی کمکم کن . شاید اینقد بی ارزشم که حتی چند لحظه هم واسم وقت نمیزاری .. عیبی نداره .
خیلی خستم . یه عمر مث حیوون کار کردم به امید اینکه به آرزوهام برسم ولی هرچی تلاش میکنم خدا یه سنگی میندازه جلو پام شایدم خودم بی عرضه ام. نمیدونم .
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
منم مثل تو هستم
انشا الله به خواسته هاتون برسید، بنظرم تاهل بهتره، اونهایی که بد میگن، خوبیاشو نمیگن، آدم همینه، دلخوشی نداشتش، حتی کوچک، براش حسرته، شما داداش گلم اونا به شما جواب منفی ندادن، شما ول کردی. چه بهتر هر کسی لایق آدم مومن نیست. بنظرم آدم میلیاردر هم باشه تو زندگی برای زنش بذاره بهتره، نه مهریه، با اینکار به فرهنگ کشور در مورد چشم و هم چشمی کمک کردی. ولی بنظرم قیافه نداشتن هم بهتره، چون آدم خوش ظاهر مطمعن نیست طرف زندگیش ظاهربینه یا نه. آخه درسته مثلا قد بلند و اجزای صورت متناسب جذابه، ولی اونکسی که صرفا بخاطر این قبولت کنه بنظرم شخصیتش کامل نیست و نمیتونه پات وایسه
آهای مردم ازدواج نکنید اگه میخوایین بدبخت بشین برین ازدواج کنین یقتون دست یه زن گیر می افته وسلاممم ازدواج no
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار