بازدید 15630

ایمیل یاهو هم جنبش وال استریت را سانسور کرد! + فیلم

این تنها خبر منتشره درباره سانسور اخبار مربوط به جنبش وال استریت نیست. دقایقی پیش نیز اخباری در این باره منتشر شد که سایت توییتر اجازه نمی‌دهد، تگ #Occupywallstreet که شعار مشهور معترضان است، در لیست پرطرفدارترین تگ‌ها قرار بگیرد و همین، خشم کاربران آمریکایی را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۹۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸ 27 September 2011
اعتراضات جوانان آمریکایی علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا در جلوی ساختمان وال استریت (نماد قلب اقتصاد آمریکا) در حالی وارد دهمین روز خود شده است که اخبار قابل توجهی از سانسور حرکت این جوانان در رسانه‌های غربی و حتی سرویس‌های اینترنتی در حال انتشار است.

به گزارش «تابناک»، یکی از این سانسورهای خنده‌دار که علیه جنبش «وال استریت» شکل گرفته، سانسور «سرویس ایمیل سایت یاهو» علیه معترضان آمریکایی است، به گونه‌ای که سرویس یاهو با دخالت در متن ایمیل‌های ارسالی کاربران، هر ایمیلی را که آدرس occupywallst.org به عنوان سایت اصلی معترضان در آن باشد، ارسال نمی‌کند!

همچنین بنا بر فیلمی که روی شبکه یوتیوب منتشر شده و تاکنون نیز بازدید بالایی داشته است، یک کاربر خوش ذوق آمریکایی، با گرفتن تصویر از صفحه نمایش خود، نشان می‌دهد که سرویس یاهو چگونه دست به سانسور مطالب ارسالی کاربران می‌زند.

در این ویدئو، تلاش شده تا متنی با این مضمون فرستاده شود: «همین حالا به جنبش ما به آدرس: occupywallst.org (وال استریت را تسخیر کنیم) بپیوندید.» این پیام پس از فرستاده شدن با  پیغام خطایی از طرف سایت یاهو موجه می‌شود، مبنی بر اینکه «عملیات مشکوکی روی حساب شما دیده شده است. برای محافظت از حساب شما و کاربرانمان پیام شما فرستاده نخواهد شد. به خاطر مشکلی که پیش آمده از شما عذر خواهی می کنیم»!



سپس کاربر نشانی سایت را حذف و این عبارت را وارد می کند: آخ ببخشید! می‌خواستم این نشانی را وارد کنم: Capitalismisgood.com  (کاپیتالیسم خیلی هم خوبه)!

ادامه این فیلم نشان می‌‎دهد که با زدن دکمه ارسال، ایمیل بدون هیچ مشکلی فرستاده می شود.

این تنها خبر منتشره درباره سانسور اخبار مربوط به جنبش وال استریت نیست. دقایقی پیش نیز اخباری در این باره منتشر شد که سایت توییتر اجازه نمی‌دهد تگ #Occupywallstreet که شعار مشهور معترضان است، در لیست پرطرفدارترین تگ‌ها قرار بگیرد و این موضوع خشم کاربران آمریکایی را برانگیخته است.

این گزارش می‌افزاید: موضوع جاسوسی سرویس‌های اینترنتی غربی از شهروندان و ارایه خدمات ویژه از سوی این سرویس‌ها به مزدوران آنها در کشورهای مخالف آمریکا، موضوعی بوده که پیش از این از سوی جمهوری اسلامی مطرح شده بود، ولی جریان اپوزیسیون همواره ایران را به داشتن «توهم توطئه» متهم می‌کرد؛ اما امروز و در جریان شکل‌گیری جنبش‌های ضد سرمایه‎داری در غرب، ادعای ایران بیش از پیش توسط جوانان معترض غربی در حال مستندسازی است.

گفتنی است، «تسخیر وال استریت» نام اعتراض مسالمت‌آمیزی است که منتقد سیاست‌های اقتصادی دولت آمریکا در درون و در سطح بین‌الملل است. اعضای این جنبش با بیان اینکه از مردم مصر برای اعتراض خود الهام گرفته‌اند، گفته‌اند که با هدف جمع شدن بیشتر مردم در این تجمع، خیابان‌های مشرف به ساختمان وال استریت را ترک نخواهند کرد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۸
معلومه که هر دولتی باید سانسور داشته باشه . مگه نه اینه که تو ایران سانسور نیست؟ البته سانسور به این شکل واقعا سیاست های انحصار طلبی استعمار بزرگ را نشان می دهد. واقعا که متأسفیم برای آنان که در جریان فتنه از چه کسانی حمایت و درخواست حمایت می کنند !!!!!!!!!!!!!!!!
سلام ببخشید این سایت توییتر چیه اونوقت؟؟؟؟؟ چه جوری واردش میشن :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
شما چند سالته کوچولو ؟!
دمت گرم تابناک جون تو که هنوز نظری تو سایت نذاشتی . خودت هم داری سانسور می کنی ؟ نظر می فرستیم پیغام گذاشتی که به دلیل حجم بالای نظرات نظر شما در 24 ساعت آینده نشان داده خواهد شد یا بررسی خواهد شد . واقعا که . بابا این خبرو که تازه گذاشتی و هنوز فکر نکنم نظری کسی داده باشه اونهم به این حجم. سانسور تا این حد تابی جون؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
دوست عزیز مگه فقط همین یه خبره رو داره این سایت .
واقعا سرعت اینترنت ما خیلی با آنها فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
چه ربطی داشت ؟!
چرا دروغ پراکنی میکنی ؟

من ارسال کردم و هیچ مشکلی نداشت !

تابناک ، تو خودت منشاء سانسوری و تا حالا 1 بار هم نظرات منو پخش نکردی !
الان اگر ایران این کار ها رو کرده بود شورای امنیت نشست ویژه گزاشته بود بی بی سی سی ان ان فاکس نیوز و غیره هم احتمالا خودشون رو ... میکردن که آی هوار تو ایران آزادی نیست ولی الان چی ؟!
روسیاهی به ذغال ماند ... مرگ بر استعمارگران .
جنبش سبز ملت ايران را كه تعداد اعضا آن 50 ميليون نفر است را عشق است بي خيال اگر راست ميگي اينو بذار چيه سوختي.
دم اون امریکایی که این کارا رو کرد......گرم
خيلي دلتون به حال اين آمريكايي‌ها نسوزه چون الان پول تو جيبيشون كم شده صداشون در اومده. مطمئن باشيد اگه اين مشكلشون حل بشه حاضر هشتند تمام سرزمين‌هاي جهان را فتح كنند ولي خودشون راحت باشند.
اگر اين نبود، بعد از 10 سال جنگ سازي توي دنيا همين‌هايي كه الان اعتراض دارن ‌نمي‌رفتند شبانه خونه‌هاي مردم رو سرشون خراب كنند.
اگر خراب گفتم لظفاً شما اصلاح كنيد!
سلام
متاسفم برای کسانی (اعم از عوام ویا خواص) که هنوز خیانت غرب به ملتهای جهان به خصوص منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را هنوز باور ندارند و راه سعادت را در غرب وافکار ایشان دنبال میکنند.
انها اگر منافع احزاب خود (حزب حاکم) رو در خطر ببینند حتی به ملت خودشون هم رحم نمیکنند.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی