بازدید 15050

بازتاب‌های بین‌المللی افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان نیز از تمایل روسیه برای انجام همکاری‌های بیشتر هسته‌ای میان ایران و روسیه سخن گفته و به سخنان وزیر انرژی روسیه اشاره کرده است؛ جایی که او درباره همکاری‌های بیشتر اتمی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.
کد خبر: ۱۹۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۹ 12 September 2011
سرویس بین‌الملل ـ افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر با تولید هزار مگاوات برق در مرحله مقدماتی آغاز این نیروگاه،‌ با واکنش‌های متعددی در سطح بین‌المللی روبه‌رو شده است.

به گزارش «تابناک»، «رویترز» با انتشار خبر افتتاح رسمی نیروگاه اتمی بوشهر به نام‌نویسی نیروگاه اتمی بوشهر در فهرست نیروگاه‌های فعال اتمی دنیا اشاره کرد و نوشت: از این پس، نیروگاه اتمی بوشهر نیز در زمره نیروگاه‌های فعال دنیا خواهد بود.

در ادامه گزارش رویترز آمده است: همزمان با افتتاح رسمی این نیروگاه، روسیه از ایران و غرب خواسته است که مذاکرات هسته‌ای خود را از سر بگیرند.

«یورونیوز» هم به همراه بازتاب دادن خبر راه‌اندازی رسمی نیروگاه اتمی بوشهر از حضور مقامات و دست‌اندرکاران روسی در مراسم افتتاحیه نیروگاه اتمی بوشهر و اهمیت این حضور، گزارشی منتشر کرده است.

خبرگزاری «دویچه وله» آلمان نیز از تمایل روسیه برای انجام همکاری‌های بیشتر هسته ای بین ایران و روسیه سخن گفته و به سخنان وزیر انرژی روسیه اشاره کرده است؛ جایی که او درباره همکاری‌های بیشتر اتمی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» نیز ضمن انتشار خبر افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر از توافق روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای تأمین سوخت این نیروگاه و بازگشت سوخت مصرف شده به روسیه خبر داده و گفته است: تأمین و کنترل سوخت نیروگاه اتمی بوشهر با توافق آژانس بر عهده روسیه خواهد بود.

نشریه آمریکایی «فارین پالسی» نیز به بررسی سابقه ساخت این نیروگاه در زمان حکومت شاه و ادامه آن در پس از انقلاب پرداخته و نوشته است: سرانجام پروژه راه‌اندازی نیروگاه اتمی ایران که سالها پیش آغاز شده بود، هم‌اکنون با افتتاح رسمی آن به ثمر نشسته است.

واکنش‌ها به راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، در حالی همچنان ادامه دارد که این نیروگاه کاملا بر پایه مقررات آژانس و نیز نظارت این نهاد نظارتی، فعالیتش را آغاز کرده است.

در واقع آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر به رغم وجود تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه کشورمان و همچنین کارشکنی‌هایی همچون انتشار بد افزار در سیستم‌های این نیروگاه، نقطه عطفی در پیشرفته‌های هسته‌ای کشورمان به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۲
به امید تاسیس نیروگاه های هسته ای بیشتر

پاینده باد ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
و انشا ا... به دست متخصصان داخلي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
همینطور به امید تاسیس نیروگاههای نو
خورشیدی بادی و استفاده از ظرفیتهای کویر ایران
بادا بادا مبارک بادا!
تا کور شود هر آنکه نتواند دید و پیش به سوی 20.000 هزار مگاوات برق هسته ای .
زنده باد ایران و ایرانی. به امید روزی که ایران سرآمد دنیا باشد.
پاسخ ها
گل اقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
زنده باد یاد کسانی که در این راه جانشان را از دست دادند دانشمندان هسته ای
انشاا... نیروگاه های بعدی رو یکی یکی بسازیم تا دیگه روشون نشه اسم تحریم رو هم بیارن
به امید تاسیس نیروگاه های هسته ای ايراني
افتخار می کنم
اگه خدا بخواد اون 20 تا دیگه رو هم تاسیس میکنیم
دست برادراي روسمون درد نکنه. واقعا زحمت کشيدن. خدا حفظشون کنه. ولي اگه خدا توفيق بده به همت بر و بچه هاي خودمون ديگه مزاحمشون نمي شيم و خودمون نيروگاههاي بعدي رو افتتاح مي کنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
در مورد جمله آخر منم موافقم. بنده های خدا زیادی زحمت کشیدن.
امروز پوزهء دنیا به خاک مالیده شد؛ ایرانی هر کاری بخواد می کنه هیچ انگلی هم نمی تونه جلوش رو بگیره
واقعآ با اين همه بدغوليهاي روسها همكاري بيشتربا اونا رو واقعآ نياز داريم
سلام وقتی نظرات این خبر رو می خوندم تعجب کردم دوستان همیشه معترض نسبت به این خبر موضع منفی نگرفتن و کلا زیر اب قضییه رو نزدن یا شایدم هنوز بیدار نشدن کار دوست معروف گالیله رو شروع کننن. جون من این یکی رو دیگه سانسور نکنید
به امید خدا نیروگاه بعدی به دست متخصصین با عزت و شرف ایران عزیز ساخته میشه و اقتدار خودمون رو باز هم به رخ جهانیان خواهیم کشید .
زنده باد ایران
آخرش ما نفهميديم از نظر انرژي هسته اي خودكفا شديم يا نه اگه خودكفا هستيم اين روسها در مراسم چه ميكردند !!!!!!!
ما هم خوشحاليم كه در شهرمان بوشهر نيروگاه راه اندازي شده ، اما متاسفانه اي كاش ايمني نيروگاه و خانه هاي مسكوني دور و برش را هم رعايت مي كردند. خيلي تشعشات نيروگاه خطناكه آنقدر كه شما فكر كنيد ، تا چند كيلومتري نيروگاه هيچ گياهي سبز نمي شه. فكر كنيد چقدر اثرات مي تواند روي انسان هايي داشته باشد كه در آن حوالي( 2 روستا ) زندگي مي كنند و ما مردم بوشهر تنها از عدم ايمني نيروگاه مي ترسيم چرا كه اولين خسارت ديدگان ما خواهيم بود.اي كاش اطمينان بيشتري داده ميشد.
این قطعا از برکات دولت دهم هست وهمه ما قدر شناس زحمات بی شائبه دولتمردان ایران اسلامی بوده ومیتوان گفت مشت محکمی به دهان معاندان بودمرحبا
تبریک به همه دست اندرکاران. ولی خدایی یک قرار مدار درست حسابی با این روسها ببندید یا اصلا قرارداد نبندید. چون خیلی آدمو بازی میدن.
خودمان راباورداشته باشيم به همه علوم دست پيدا ميكنيم انشاالله دستان دردنكند
به کوری چشم آنهایی که سنگ اندازی می کردند.
ان شا الله بقیه نیروگاه ها رو خودمون می سازیم.این پیروزی بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.
همه جان و تنم
وطنم ، وطنم ، وطنم ، وطنم
ایران در طول تاریخ خود شاید از هیچ کشوری یا هیچ قومی به اندازه این روسها ضربه ندیده ولی حیف که ما مردمی هستیم که از تاریخ خودمان عبرت نمی گیریم برای ساخت این نیروگاه که قرار بود المان ها ان را سال 58 یا 59 تحویل بدهند ما را 20 سال سر دوندند خدا می داند از این به بعد چه بازیهایی که سر ما نیاورند. روسها هیچ وقت مورد اعتماد هیچ کس نبودند.
ان شا الله به لطف خدا میریم که تو دهنی های محکم تری به امریکا و دوستانش بزنیم تا دیگه وقتی صحبت از تحریم کردن، همه بشون بخندن
من که اطمینانی به این غربی ها و روسی ها ندارم. هر چه مانع هست، با کمال خوش بینی، باز هم آن ها را خیلی مقصر می دانم. خیلی ناگفته ها هست که در این مورد بروز داده نشده و ناشی از کم کاری و تجسس روسی ها از تأسیسات ما در قالب همکار هسته ای است.
امیدوارم خیلی بدبین نبوده باشم، اما خدوتان بهتر می دانید ...!!!
افتتاح نیروگاه بوشهر را به همه ایرانیان تبریک می گویم این نیروگاه نمادی از پایداری ملت بزرگ ایران در مقابل بد خواهان است.
انشاا لله ان قر یبا خودمان این نیروگاها راخواهیم ساخت بلی ما میتوانیم ما فرزندا منعوی این مرزو بومیم ما مسلمانیم ما ایرانیم
به کوری چشم منافقین و دشمنای این مرزو بوم
بسیار خوب عالی.
فقط یک نکته اینکه دیگه مواظب این روسیه نامرد باشید که کلاه به این بزرگی را سرمون نذاره.
مومن یک بار از یک سوراخ گزیده میشود.
صلوات بر روح بلند معمار انقلاب...
پروردگارا ملت ایران را از شر این همسایه مزور و همیشه شرور نجات بده امین یا رب العلمین
بجای تشویق دولت به ساخت نیروگاه های هسته ای بیشتر ، باید برای ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی اصرار کنیم .
ایران و عراق و لیبی و کره شمالی همگی متهم به ساخت اسلحه اتمی و از طرف امریکا و غرب عضو محور شرارت اعلام شدند صدام لعنتی مثل یک دزد به دار کشیده و رژیم بعث مرد .... قذافی دیوانه مردار شد و لیبی عرصه تاخت و تاز بمباران ناتو و جنگ داخلی وکیم جونگ ابل و مردم بدبخت و گرسنه کره شمالی به غضب خدا گرفتار ... الحمدالله با هوشمندی مدیران و رهبری نه تنها اسیبی به کشور وارد نشد . پروژه عظیم و چالش برانگیز اتمی بوشهر راه اندازی شد البته روسها خیلی نا نجیبی کردند خیلی گربه رقصاندندولی بالاخره در کوره راکتور اتمی دمیدند
جدا از هرگونه قصد بدی بد نیست بدونین که کشورها پیشرفته دارن میرن به سمت کم کردن تعداد نیروگاه ها هسته ای نیروگاه 30 ساله بوشهر حداکثر 20 سال دیگه هم کارکنه یه نگاه به خاطرات حادثه چرنوبیل بیندازین ما تو ایران زمینه تولید برق بادی و خورشیدی بسیار زیادی داریم که خیلی کمدرد سر تر و ازو نتر از برق هسته ای خواهد بود اگر در سطح وسیع مورد استفاده قرار بگیرند اما نکته اینجاست که به هر حال بخشی اط تلاش ایران برای رسیدن به این برق هسته ای جنبه سیاسی داره و برای قدرت نمایی است تا نشان بده اگر فرضا ما تسلیحات هسته ای نداریم توان تولید اون رو که داریم !! این طور نسیت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی