بازدید 11806

موج اعتراضات مردمی به استرالیا رسید +تصاویر

دبیر اتحادیه‌های کارگری «نیو سوث ولز» گفت: این تظاهرات نمایانگر نگرانی عمیق معترضان نسبت به کاهش نا‌بجا و غیرموجه مشاغل و دستمزدها از سوی دولت محلی است.
کد خبر: ۱۸۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶ 10 September 2011
بیش از چهل هزار تن از کارکنان بخش عمومی استرالیا در اعتراض به اجرای طرح‌های ریاضت اقتصادی دولت در شهر سیدنی استرالیا تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش مانیتورینگ فارس، بیش از چهل هزار آموزگار، پرستار، پلیس، آتش‌نشان، راننده اتوبوس و قایقران با در دست داشتن پرچم و پلاکارد در خیابان‌های سیدنی، بزرگ‌ترین شهر ایالت «نیو سوث ولز» استرالیا تظاهرات کردند.


این افراد با برپایی تظاهرات اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت فدارل برای کاهش پنج هزار شغل در بخش عمومی و نیز کاهش 2.5 درصدی سقف درآمد کارکنان بخش دولتی اعلام کردند.

شبکه پرس‌ تی وی گزارش داد که دولت محلی این ایالت اعلام کرد به دلیل این اعتصابات، افزون بر توقف فعالیت ده‌ها ایستگاه آتش‌نشانی، صدها مدرسه نیز تعطیل شده است؛ زیرا بیشترین جمعیت معترضان را آموزگاران تشکیل داده‌اند.

مارک لنون، دبیر اتحادیه‌های کارگری «نیو سوث ولز» گفت: این تظاهرات نمایانگر نگرانی عمیق معترضان نسبت به کاهش نا‌بجا و غیرموجه مشاغل و دستمزدها از سوی دولت محلی است.


لنون تصریح کرد: «بودجه دیروز تنها نشان داد که دولت «نیو سوث ولز» برای کارکنان بخش خصوصی و خدماتی که آن‌ها ارائه می‌دهند احترام اندکی قائل است».

با وجود این، «باری اوفارل» فرماندار این ایالت با نادیده ‌گرفتن مطالبات معترضان، این تظاهرات را «بیمورد» توصیف می‌کند و افزود: «این تظاهرات صرفا با هدف ایجاد هرج و مرج است».

این در حالی است که اتحادیه‌های کارگری اعلام کردند، اعتراضات مشابهی نیز در دیگر بخش‌های ایالت نیو سوث ولز برگزار شده است.

در بررسی که از 42 هزار کارگر و کارمند استرالیایی انجام شد، نشان می‌دهد که ساعات کاری آنان بیشتر از حقوقی است که به آنها پرداخت می‌شود و شمار کارکنانی که ناچارند بخشی از کار را در خانه‌های خود انجام دهند، در حال افزایش است. از این رو، مردم استرالیا در سال 2011 بیش از سال‌های گذشته زیر فشار قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی