بازدید 5046
۴
تنها 5 ماه مانده به آغاز جشنواره؛

چرا دبیر جشنواره تئاتر فجر استعفا کرد؟

در واقع همه شواهد که البته از اختلاف معاونت هنری با انتصاب او به عنوان دبیر جشنواره توسط مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان جشنواره دوره پیش کلید خورد، نشان می‌دهد عواملی او را وادار به استعفا کرده باشند؛ پس برای روشن نموندن بیشتر اختلافات معاونت هنری ارشاد با مدیریت تئاتر، باید...
کد خبر: ۱۸۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹ 28 August 2011
محمد حیدری در دومین دوره دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در حالی استعفا کرد که برای نخستین بار امور جشنواره با همکاری هنرمندان در حال انجام بود.

به گزارش «تابناک»، کار محمد حیدری در حالی به استعفا منجر شد که شش ماه از سال 90 گذشته و چهار ماه دیگر باید مهمترین رویداد جهانی تئاتر کشور برگزار شود؛ بنابراین، با این شرایط و با پیشینه تئاتری که او دارد، بسیار بعید است که به استعفا اندیشیده باشد.

در واقع همه شواهد که البته از اختلاف معاونت هنری با انتصاب او به عنوان دبیر جشنواره توسط مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان جشنواره دوره پیش کلید خورد، نشان می‌دهد، عواملی او را وادار به استعفا کرده باشند؛ پس برای روشن نمودن بیشتر اختلافات معاونت هنری ارشاد با مدیریت تئاتر باید به کمی پیشتر رجوع شود.

بنابراین، باید گفت: معاون هنری از آغاز انتصاب، به راه‌های گوناگون در مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی مداخله کرده و کار را به جایی رسانده که امروز و زمان محدودی که برای برگزاری یک جشنواره بین‌المللی لازم است، کار را به استعفای دبیر کشاند.

البته در این باره باید به دخالت‌های معاون هنری در نحوه حمایت از گروه‌های نمایشی، انتخاب بیشتر مدیران میانی تئاتر، بستن قرارداد اجرا به طور مستقیم و بدون ورود اداره کل هنرهای نمایشی و... اشاره کرد.

البته در این میان، برخی بر این باورند که این معاونت، به دلیل ساختار اداری و اشراف سازمانی بر اداره کل هنرهای نمایشی، می تواند بعضا از این نوع مداخله‌ها و تصمیم گیری‌ها ـ مستقیم و بدون هر گونه مشورت با مدیرکل هنرهای نمایشی ـ داشته باشد، اما به این نکته مهم اشاره نمی‌کنند که معاون هنری با وجود همه شایستگی ها، اما بدون هر گونه تجربه و تخصص در این عرصه، به نظر نمی رسد بتواند اجتهاد لازم را داشته باشد.

از سوی دیگر، انتصاب حسین مسافر آستانه که بی‌گمان از هنرمندان ارزشی و با تجربه است و از شناخت بسیار جامع و کاملی برخوردار است، این نوع مداخله‌های متعدد را بیشتر غیر کارشناسی جلوه می دهد؛ مگر آنکه معاون هنری بر تسلط و اشراف کامل مدیر کل منصوب شده تردید داشته باشد که در این صورت، راهکار مشکلات تئاتر و حاشیه‌های متعددی که ناشی از مدیریت است، تغییر دبیر مهمترین رویداد تئاتری کشور نیست.

این تغییر در حالی با ابهام بیشتری روبه‌رو شده که محمد حیدری در سال جاری، امور جشنواره و از جمله فراخوان آن را با مشارکت بسیار گسترده هنرمندان تهیه و مننتشر کرد؛ موضوعی که پس از تعویق طولانی انتشار، توسط معاون هنری، از سوی برخی به عنوان ناخشنودی شاه آبادی از همکاری هنرمندان در برگزاری جشنواره فجر تعبیر شد که نگرانی‌های بسیاری را برای هنرمندان در پی داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ظاهرا معاونت هنری شورای سیاستگذاری تئاتر فجر را هم تشکیل داده است اما هیچ مشورتی با آنان نیز نمی کند
حیف شد اقای حیدری واقعا مدیر هنری و هنرمندی لایق بود. هرچند که اقای مسافر نیز از نظر هنری و کارگردانی تئاتر چیزی کم ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست