بازدید 6109
از سوی نماینده یهودی مجلس ملی جمهوری آذربایجان صورت گرفت:

رد اتهام ترور یهودیان آذربایجان توسط صمداف

به گزارش «تابناک»، «ئیودا آبراموف» نماینده یهودی مجلس ملی آذربایجان ضمن انتقاد شدید از اتهام ترور و کشتار یهودیان ساکن شهر قبا اظهار داشت که از نزدیک با حاج محسن و اقوام او آشنایی دارد و ایشان انسان خوبی بوده و خانواده خوبی نیز دارند و چنین اتهامات ، برازنده ی چنین شخصیت و انسانی نیست و چطور ممکن است انسانی که خانواده و اقوام او به دفعات به روستای ما آمده و با ما دیدار و گفتگو کرده اند بخواهد بر علیه ما ترور انجام دهد.
کد خبر: ۱۸۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲ 28 August 2011
سرویس بین الملل ـ نماینده یهودی مجلس ملی جمهوری آذربایجان در واکنش به اتهامات وارده شده به «دکتر محسن صمداف » رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان در خصوص تصمیم و برنامه ریزی ایشان برای ترور یهودیان ساکن شهر قبای این کشور، مطالب مطرح شده را واهی دانست و اعلام کرد با شناختی که از شخصیت دکتر صمداف دارم اتهامات وارده برازنده شخصیت او نیست.

به گزارش «تابناک»، «ئیودا آبراموف» نماینده یهودی مجلس ملی آذربایجان ضمن انتقاد شدید از اتهام ترور و کشتار یهودیان ساکن شهر قبا اظهار داشت که از نزدیک با حاج محسن و اقوام او آشنایی دارد و ایشان انسان خوبی بوده و خانواده خوبی نیز دارند و چنین اتهامات ، برازنده ی چنین شخصیت و انسانی نیست و چطور ممکن است انسانی که خانواده و اقوام او به دفعات به روستای ما آمده و با ما دیدار و گفتگو کرده اند بخواهد بر علیه ما ترور انجام دهد. اقوام و خویشان حاج محسن با من رابطه ی نزدیکی دارند، آنان همیشه در مراسمات عزا و شادی ما حضور پیدا می کنند. تمامی برادران و اقوام حاج محسن رابطه ی نزدیکی با اهالی روستای ما دارند و سالهای متمادی است که باهم دوست هستند و اگر این اتهام از سوی سفارت اسرائیل سفارش شده باشد را نمی دانم . در هر حال اتهام عجیب و غریبی است.

قبلا هم بسیاری از کارشناسان و احزاب سیاسی جمهوری آذربایجان ، اتهام ترور یهودیان توسط دکتر محسن صمداف را رد کرده اند.

لازم به ذکر است که در جمهوری آذربایجان حدود 18 هزار نفر یهودی زندگی می کنند که بیشتر در شمال این کشور و در شهر قبا از جمله روستای « قرمزی  قصبه سی» زندگی می کنندکه از لحاظ رسیدگی و داشتن امکانات زندگی قابل قیاس با دیگر روستاهای این جمهوری نیست و ساکنین این جمهوری از بهترین امکانات زندگی برخوردارند و حتی نمایندگی" لوفت هانزا" هم در آن مستقر است، اما در کنار آن و با فاصله بسیارکم، روستاهای مسلمان نشین در نهایت فقر و حداقل امکانات وجود دارند. یا در نقاط خاصی از باکو از جمله در " مالاکان باغی" یهودیان املاک را خریداری می کنند.  همچنین در نقطه ای از باکو که کلیسای کاتولیک ساخته شد، سرمایه داران یهودی مرکز تجاری بسیار بزرگی ایجاد کرده اند. و این امر گویای میزان نفوذ صهیونیستها در دولت این کشور است.

با وجود اقلیت داشتن یهودیان در جمهوری آذربایجان ، به علت توجه بیش از اندازه دولت این کشور به رژیم صهیونیستی ، حضور و نفوذ صهیونیستها در این جمهوری افزایش یافته و دولت این کشور تحت تاثیر سیاستها و اهداف این رژیم در مناطق پیرامونی جمهوری اسلامی ایران ، برنامه های جدی برای حضور و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در ملتهای کشورهای همسایه آغاز کرده که از جمله آن برخورد با دین اسلام و اسلامگرایان در این کشور است که اتفاقا آقای دکتر محسن صمداف رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان به خاطر گرایشات دینی و روشنگری در بین مردم در خصوص ممنوعیت حجاب در این کشور حدود 9 ماه پیش بازداشت و اکنون در دادگاه شعبه نسیمی باکو به پرونده ایشان رسیدگی می شود. از جمله اتهاماتی که بر ایشان وارد کرده اند حمل و نگهداری سلاح و تلاش برای ترور یهودیان ساکن شهر قبا جمهوری آذربایجان است.

گفتنی است که دکتر محسن صمداف خود متولد شهر قبا جمهوری آذربایجان است. و از بدو تولد تا زمان زندگی در این شهر به خانواده ای متدین ، سلامت فکری و سیاسی اشتهار داشته اند و تا زمان ورود و نفوذ صهیونیستها در شهر قبا ، نه تنها زندگی مسالمت آمیزی با یهودیان ساکن قبا داشته اند حتی مورد اعتماد آنها هم بودند اما از زمان ورود صهیونیستها در این شهر ، صهیونیستها با اهداف از پیش تعیین شده ، شروع به اختلاف انداختن بین یهودیان و مسلمانان کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر