بازدید 4704

مخالفان: قذافی یا برود یا تسلیم شود

احمد جبریل، سخنگوی مخالفان لیبی اعلام کرد که هم اکنون ناتو در تلاش است با مشارکت طرابلس قذافی را وادار کند،‌ میان دو راهکار کناره‌گیری از قدرت یا خروج از کشور یکی را انتخاب کند.
کد خبر: ۱۸۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲ 21 August 2011
مخالفان قذافی اعلام کردند که هم اکنون در با مشارکت ناتو تلاش‌هایی در طرابلس در جریان است تا سرهنگ قذافی را یا وادار به تسلیم یا خروج از کشور کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد جبریل، سخنگوی مخالفان لیبی اعلام کرد که هم اکنون ناتو در تلاش است با مشارکت طرابلس قذافی را وادار کند،‌ میان دو راهکار کناره‌گیری از قدرت یا خروج از کشور یکی را انتخاب کند.

جبرئیل گفت: این اقدام از شب گذشته در پایتخت لیبی و با همکاری شورای انتقالی و مخالفان طرابلس و مناطق اطراف آن آغاز شده و کمیته سیاسی مخالفان مسلح که مقر آن در بنغازی است، نماینده شورای انتقالی لیبی در این مذاکرات است.

جبریل افزود: ناتو نیز در این عملیات و گفتگوها مشارکت دارد.

وی پیش‌بینی کرد، این اقدام تا چند روز دیگر و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره بر قذافی و طرابلس ادامه یابد.

جبریل گفت: از روز دوشنبه در انتظار دو سناریو توسط قذافی خواهیم بود یا خود را تسلیم مخالفان کند یا از کشور فرار کند و به نظر می‌رسد هم اکنون قذافی به دنبال یافتن پناهگاهی برای خویش است.

وی گفت در صورتی‌که قذافی خواهان خروج از لیبی باشد، مخالفان از این موضوع استقبال خواهند کرد.

هم اکنون مخالفان لیبی با کمک ناتو از سه طرف به سوی طرابلس در حرکت هستند تا حلقه محاصره طرابلس را تنگ‌تر کنند و به نظر می‌رسد، قذافی به آخرین روزهای حاکمیت خود بر لیبی نزدیک می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار