بازدید 17766

شمارش معکوس برای سقوط قذافی + فیلم

مخالفان مدعی شده‌اند که هجوم نهایی را به طرابلس آغاز کرده‌اند و تا کنون 31 نفر از افراد قذافی را کشته و نزدیک چهل نفر را هم به اسارت درآورده‌اند. آنان همچنین مدعی‌اند که ... / خبرهایی هم درباره وضعیت قدافی و خانواده اش شنیده شده است.
کد خبر: ۱۸۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵ 21 August 2011
سرویس بین‌الملل ـ رژیم معمر قذافی و انقلابیون این کشور، اخبار متناقضی را درباره آخرین تحولات این کشور مخابره می‌کنند؛ اما گویا رژیم قذافی در آستانه سقوط قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، «سی.ان.ان»، گزارش داده است که امروز صبح، سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی گفته است که انقلابیون، جبهه نبرد را باخته اند و در حال عقب‌نشینی هستند؛ امکان ندارد تسلیم شویم و پرچم سفید را بالا ببریم.

پسر معمر قذافی همچنین عنوان داشت: ما در کشور خودمان هستیم، در سرزمین خودمان و آن را هرگز ترک نخواهیم کرد. ما با تسلیم شدن مخالفیم. قذافی و سیف الاسلام چنین تصمیمی ‌نخواهند گرفت و این تصمیم، تصمیم ملت لیبی است.

بنا بر این گزارش، در همین حال، مخالفان نیز مدعی شده‌اند که هجوم نهایی را به طرابلس آغاز کرده‌اند و تا‌کنون 31 نفر از افراد قذافی را کشته و نزدیک 40 نفر را هم به اسارت درآورده‌اند.

گفتنی است، اظهارات متناقض انقلابیون و طرفدران قذافی همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که هرچند سخنگوی انقلابیون از تسلط انقلابیون بر فرودگاه و ساختمان وزارت اطلاعات لیبی و پیوستن ساکنان طرابلس به آنها سخن می‌گویند، سخنگوی قذافی همه این گزارش‌ها را رد کرده و مدعی است که شهر آرام و تحت کنترل است.

ایسنا هم گزارش داده که انقلابیون تلاش دارند پیش از پایان ماه رمضان  لیبی را از وجود قذافی و نیروهای وابسته به وی پاکسازی کنند.

منابع انقلابیون اعلام کردند که عملیات «صبح عروس دریا» برای آزادسازی طرابلس از روز جمعه آغاز شده و پیرامون زندان مرکزی بوسلیم و خیابان النصر عملیات‌های زیادی صورت می‌گیرد.

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی نیز عنوان داشت: پایان کار قذافی بسیار نزدیک شده و بی گمان این پایان دردناک خواهد بود.

وی در ادامه افزود: چنانچه قذافی خواهان ترک قدرت است، ما نیز می‌خواهیم وی این را اعلام کند؛ اما بر این باوریم که هرگز این کار را نخواهد کرد.

عبدالجلیل همچنین گفت: از انقلابیون می‌خواهیم از تأسیسات و اماکن حیاتی این شهر حمایت کنند تا کمترین خسارت به لیبی وارد آید.

وی در ادامه افزود: ما تعهد می‌دهیم، تنها کسانی که باعث کشته شدن مردم لیبی و یا غارت اموال آنها شده‌اند، تحت پیگرد قرار بگیرند. انقلابیون دست خود را به سمت همه کسانی که با قذافی همکاری می‌کرده، ولی در جنایت‌های وی دست نداشته است، دراز می‌کنند.

در همین حال، «هافتینگتون» گزارش داده است، باراک اوباما ـ که در تعطیلات است ـ به مقامات خبر داده که حتی در ساعات پایانی شب و در هر زمان، تحولات تازه لیبی را به آگاهی وی برسانند.

مقامات آمریکایی همچنین گفته اند که در تماس مدام با مخالفان هستند و در صورت پیروزی، این ملت لیبی است که باید تصمیم بگیرد به سمت آمریکا و متحدان غربی اش متمایل شود و یک نظام دمکراتیک راه‌اندازی کنند.

گویا نفس سرهنگ به شماره افتاده است؛ هرچند سخنگوی انقلابیون از تسلط انقلابیون بر فرودگاه و ساختمان وزارت اطلاعات لیبی و پیوستن ساکنان طرابلس به آنها سخن می‌گویند، سخنگوی قذافی، همه این گزارش ها را رد کرده و مدعی است که شهر آرام و تحت کنترل است.

در همین حال، «هافینگتون» گزارش داده که باراک اوباما ـ که در تعطیلات است ـ به مقامات خبر داده است که حتی در ساعات پایانی شب و در هر زمان، تحولات تازه لیبی را به آگاهی وی برسانند.

مقامات آمریکایی همچنین گفته‌اند که در تماس مدام با مخالفان هستند و در صورت پیروزی این ملت لیبی است که باید تصمیم بگیرند به سمت آمریکا و متحدان غربی اش متمایل شوند یا خیر. البته با طولانی شدن فرایند انقلاب در لیبی، گردانندگان اصلی انقلاب در این کشور کاملا از نفس افتاد، اعتماد به نفس اولیه خود را از دست داده و تماما متکی به غرب شده اند و بعید است به افکار عمومی در کشور خود چندان توجهی داشته باشند.

گویا نفس سرهنگ به شماره افتاده و حتی خبرهایی درباره خروج خانواده اش از لیبی به مقصد ونزوئلا شنیده شده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل