بازدید 15429
در ماه رمضان؛

۸۱ میلیارد تومان، گردش مالی آش و حلیم تهران

اما مشاهدات از سطح شهر، حاکی از آن است که به رغم تعیین قیمت در محدوده 3200 تا 3500 برای هر کیلو آش و حلیم، در برخی نقاط تهران، حلیم تا شش هزار تا هفت هزار تومان در هر کیلو و آش به قیمت پنج هزار تا شش هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد.
کد خبر: ۱۸۲۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱ 10 August 2011
سرویس اجتماعی ـ رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذای سنتی ایران، کمترین گردش مالی این صنف را در سي روز ماه رمضان، نزدیک 81 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: گردش مالي روزانه اين صنف را دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان دانست.

رئیس اتحادیه کباب، حلیم و غذای سنتی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد، دو هزار واحد غیر مجاز در سطح شهر تهران در حال عرضه آش و حلیم در ماه مبارک رمضان هستند، در حالی که در تهران، تنها هفتصد واحد مجاز عرضه کننده داریم که از نظر بهداشتی، فعالیتشان مورد تأیید ماست.

محمدی گفت: بین دویست تا سیصد تقاضا نیز برای دریافت مجوز به اتحادیه رسیده و در حال بررسی است.
 
به گزارش شبکه خبر، وي تصريح كرد: بر پایه تصمیمات گرفته شده، هر کیلو آش باید به قیمت 3200 تومان و هر کیلو حلیم به قیمت 3500 تومان عرضه شود؛ بهای فروش آش شله قلمکار نیز 3500 تومان است.

محمدي گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 90 درصد اعضای صنف، این قیمت مصوب را رعایت می‌کنند و عرضه آش و حلیم گرانتر از این مبلغ بیشتر از سوی واحدهایی صورت می‌گیرد که مجوز ندارند.

اما مشاهدات از سطح شهر، حاکی از آن است که به رغم تعیین قیمت در محدوده 3200 تا 3500 برای هر کیلو آش و حلیم، در برخی نقاط تهران حلیم تا شش هزار تا هفت هزار تومان در هر کیلو و آش به قیمت پنج هزار تا شش هزار تومان در هر کیلو به فروش می‌رسد.

همچنین در برخی نقاط، فروش آش به صورت ملاقه‌ای نیز دیده شده است، به گونه ای که در یکی از خیابان‌های مرکز شهر، آش به قیمت ملاقه ای 1500 تومان، عرضه می‌شود که طبیعتا در این حالت وزن کشی نمی شود.

از سوی دیگر، در بسیاری از نقاط نیز آش و حلیم در کاسه‌هایی کوچک و یک نفره سرو می‌شود؛ بهای هر کاسه آش و حلیم در این حالت، نزدیک 1500 تا 2000 تومان در نقاط گوناگون شهر است.

بنابراین، خرید به این صورت طبیعتا سبب می‌شود بهای هر کیلو آش و حلیم حتی تا هشت هزار تومان نیز افزایش یابد.

محمدی متوسط فروش هر مغازه عرضه کننده آش و حلیم در تهران را روزانه دست کم یک میلیون تومان دانست و گفت: اگر اعضای صنف بخواهند از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنند و غذای خوب درست کنند، بین 10 تا 15 درصد سود می‌برند، ولی در کل می‌بینید که برخی به گونه ای غذا تهیه می‌کنند که سودشان به 50 درصد هم می‌رسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش 40 درصدی قیمت آش و حلیم زیادتر از حد معمول نیست، گفت: به هر حال، مواد اولیه گران شده است و بهاهی آش و حلیم هم طبیعتا با افزایش قیمت مواد اولیه و سخت افزایش می‌یابد.

محمدي درباره فعاليت واحدهای سیار کنونی گفت: این واحدها ارتباطی به اتحادیه ندارند و با راه‌اندازی واحدهای سیار، می‌توانیم به آماری درباره میزان اقلام مصرفی برای تهیه این مواد غذایی دست یابیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار