بازدید 58041

آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید...! +تصاویر

گزارش‌هاي يونيسف نیز حكايت از اين دارد كه عمق فاجعه در سومالی به اندازه ای است كه پدران و مادران سوماليايي براي دستيابي به آب و غذا، مجبور مي‌شوند كودكان خود را كنار خيابان‌ها و جاده‌ها رها كرده و به امید به دست آوردن لقمه ای نان به اردوگاه‌هاي معدود پخش غذا هجوم ببرند.
کد خبر: ۱۸۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹ 07 August 2011
سرویس بین الملل ـ زمانی نیمایوشیج شاعر معاصر ایرانی، درد بی دردی انسان ها در برابر همنوعانشان را این گونه فریاد زد که: آی آدم ها که بر ساحل نشسته شاد و خندانید، یک نفر انگار در آب دارد می سپارد جان، آی آدم ها که بر ساحل بساط دلگشا دارید...

به گزارش «تابناک»، نیما از بهترین تمثیل برای بی تفاوتی انسان ها نسبت به سرنوشت همنوعان خود استفاده کرد؛ بی تفاوتی نسبت به غرق شدن در دریا و چه التماس و ضجه ای دردناکتر از التماس یک انسان پیدا می شود، آن هم هنگامی که در حال غرق شدن و دم و بازدم آخرین نشئه زندگی است.

بنا بر این گزارش، امروز اما صدها هزار تن در کشوری به نام سومالی در حال غرق شدن در درون امواج سهمگین فقر هستند و فقر و گرسنگی چنان بر اندام نحیف این فرزندان بشر می کوبد که گویی، دشمنی دیرین با ساکنین نحیف کره خاکی دارد و یا انتقامی خانمان برانداز از کسانی می گیرد که گوشت و استخوان یا پوست و استخوانشان دیگر طاقت کوچکترین تازیانه فقر را هم ندارد.

فقر و فلاکت در میان مردمان رنجور سومالی ـ کشوری که اتفاقا آمریکایی ها در آن رفت و آمد زیادی دارند! ـ به اندازه ای است که هر آنچه اکنون در عالم سیاست و اقتصاد و اجتماع، دولت، ملت و منافع و اتحاد و ائتلاف هست، در برابر آن رنگ می بازد و فقر بلایی بر سر این مردم آورده است که هر کس در هر گوشه ای از این کره خاکی، کمکی ولو به اندازه درمی به آنان بکند، شادی خلق و خالق را در پی خواهد شد.

بر پایه این گزارش، هرچند تاکنون رهبر انقلاب و برخی مراجع معظم تقلید ایران اسلامی کمک هایی به این کشور کرده اند، بیش از اصل خود این کمک ها، ذغدغه ای است که باید با الهام از چنین کمک هایی در سراسر جهان به وجود آید، که این مسأله ای متعلق به همه بشریت است، که گروهی از هم نوعانشان برای نداشتن نان و آب و نفس، پوست و استخوانشان نقش بر زمین تفتیده آفریقا له له می زند، که... .

در همین حال، «آنتونيو گوترا»، رئيس كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل پس از بازديد از بزرگترين اردوگاه پناهندگان جهان در داداب در كنيا ـ همسايه جنوبي سومالي ـ آشکارا اعلام كرد: بدترين فاجعه انساني جهان در سومالي روي داده است. هرچند سايه شوم قطحي و خشكسالي بي‌سابقه در شصت سال اخير، كشورهاي اتيوپي و كنيا و بخش‌هايي از اوگاندا و جيبوتي را نيز فرا گرفته، وضعيت سومالي وخيم‌تر از آن است كه پنداشته شود. سازمان‌هاي جهانی براي تأمين غذاي ضروري چهار ميليون انسان در معرض خطر به حدود نيم ميليارد دلار كمك مالي نياز دارند.

گزارش‌هاي يونيسف نیز حكايت از اين دارد كه عمق فاجعه در سومالی به اندازه ای است كه پدران و مادران سوماليايي، براي دستيابي به آب و غذا مجبور مي‌شوند، كودكان خود را كنار خيابان‌ها و جاده‌ها رها كرده و به امید به دست آوردن لقمه ای نان، به اردوگاه‌هاي معدود توزيع غذا هجوم ببرند.

براي آگاهی كساني كه چنين وضعيتي در يك گوشه برايشان عجيب مي‌نمايد، بايد گفت هم اکنون سومالي، تنها كشوري است كه از سال 1991 دولت ندارد. در واقع، پس از سرنگوني «زيادباره» ديكتاتور هشتاد ساله سومالي در سال 1991، شورشيان به جان يكديگر و مردم سومالي افتاده و سومالي را به سرزمين وحشت تبديل كردند. سازمان‌هاي بين‌المللي كه سومالي عضو آنهاست، يعني سازمان ملل، سازمان وحدت آفريقا، اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي در اين بیست سال به ويژه در دو سال اخير، نتوانسته‌اند کار موثري براي نجات و کمک به مردم اين كشور انجام دهند و صلح و امنيت و غذا همچنان روياي دست‌نيافتني مردم مسلمان سومالي است و 38 هزار سرباز خارجي مستقر در سومالي که بیشترشان امریکایی هستند نيز نتوانسته جهنم سومالي را تحمل‌كردني كنند.

هرچند متوسط طول عمر انسان ها در سومالي، نزدیک 45 سال است و 35 درصد كودكان در اين كشور در آغاز تولد يا پیش از پنج سالگي تلف مي‌شوند، اما با وقايع اخير اين احتمال وجود دارد، متوسط عمر مردم سومالي باز هم كاهش يابد.

در این میان، پرسش اینجاست که چرا تلف شدن صدها هزار انسان در سومالی به گوش کسی نمی رسد، اما مثلا کشته شدن کمتر از صد نفر در نروژ، ـ هر چند بسیار تلخ ـ روزها تیتر اصلی همه رسانه های خبری از جمله ایران می شود؟ یا مثلا بحران های گوناگون کشورهای اروپایی، ماه ها رسانه ها را تحت تأثیر خود قرار می دهد، ولی مردم مستضعف سومالی همچنان می میرند و می میرند و حتی مسلمانانی که در دورترین نقاط جهان به استقبال رمضان «کریم» رفته اند، ظاهرا کرامت و بخشش را فراموش کرده اند!

گفتنی است، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نیز کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، با اعلام شماره حساب هایی و نیز از طریق میعادگاه های نماز جمعه، به جمع آوری کمک های انسان دوستانه مردم نوع دوست کشورمان اقدام کرده اند... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶۰
دولت اگر توانای کمک کردن ندارد پایگا های ترتیب دهد تا مردم کمک کنند و مطمئن هستم بیشتر از همه کشورها انجام وظیفه خوهند کرد
لطفاً طی خبری شماره حسابهایی که برای کمک رسانی به این مردم در نظر گرفته شده را اعلام کنید.
با تشکر
پاسخ ها
گلشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
99999 بانک ملی
آي مسلمانان كه روزه ميگيريد تا درد گرسنگان را بدانيد
خدایا توی پناه بی پناهان، اگر دردیم اگر رنجیم توی پناه بی پناهان،
خداوندا در این ماه عزیز به فریاد مان رس،( اللهم عجل لولیک الفرج)
بابا مسلمونا یه شماره حساب آنلاین اینترنتی اعلام کنین آدم بتونه همین الان یه چیزی بریزه به حساب !
کی توی این ماه روزه توی گرمای 50 درجه اهواز می تونه بره بانک!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
سومالیایی حتما میرن ... خب اگه درد رو احساس کردی تو گرما هم میری پول پرداخت می کنی...
به امید روزی که خانواده جهانی همانند خانواده آسمانی علی و فاطمه و حسن و حسین(ع) نه تنها حاضر باشند اضافه اموالشان را انفاق کنند بلکه دیگران را تنها به خاطر خدا بر خود مقدم دارند، با اینکه خود نیازمند باشند.وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا.إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًا
فکر کنم غریق های دریای خودمان را نجات دهیم خدا بیشتر از ما راضی باشه .کارگری که ماه حقوق نگرفته یا پدری که کلیه برای معالجه فرزند میفروشه همین بغل گوش ما هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
اون هايي كه اهل انفاق و صدقه به نيازمندان هستند. هم به نيازمندان داخلي كمك مي كنند. و هم به خارجي.
براشون فرقي نداره دوست و آشنا و هم شهري و هم وطن و فلسطيني و پاكستاني و سوماليايي.
اون هايي هم كه زياد اهل نيستن . وقتي نوبت كمك به مسلموناي خارجي مي افته ، مي گن چرا به نيازمنداي خودمون كمك نمي كنيد! وقتي هم نوبت به كمك به نيازمنهاي خودمون مي رسه ، مي گن ما از همه محتاج تريم ، چرا ما كمك كنيم.؟!
مهرگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
به اونا کمک کن به اینام کمک کن. دو سوم بده به خودی یه سوم بده به غریبه. انرژی منفی نده. مهم اینه که یه گرسنه تو این ماه عزیز سیر شه. حالا ایرانی یا غیرایرانی. مسلمون یا غیرمسلمون
محمدباقر
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
محتاج نون شب بودن با مرگ به دلیل نبود غذا خیلی فرق میکنه!! اونی که اینجاست از فرط گرسنگی خاک نمیخوره.
تو کوچه ما(تو همین ایران خودمون)یه خانواده میشینه که خیلی وضعشون خرابه سه تا پسر این خانواده که همگی زیر دوازده سال هستن درس نمیخونن و کارتون جمع میکنن مرد خانواده هم نون خشکیه ..... آی آدم ها
پاسخ ها
گلشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
کاشکی این ماه مبارک فرصتی باشه که به یاد همه نیازمندان بیفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
عزیزم هم به ائنها کمک کن هم به این بیچاره ها!بهشت را به بها میدهند نه بهانه!
1- ای شکم گنده ها ، ای کسانیکه شکم صاحب مرده تان نیم متر جلو تر از خودتان هوا را میشکافد . ای مردم مسلمان روزه دار، ای بشر دو پا بداد انسانیت برسید ،
ای اروپایی های غارت گر ، شما که کشورتان را با غارت بیرحمانه افریقا ثروتمند کرده اید، کمی بخود ایید و این ننگ را که به بشریت از گذشته گان شما به شما ارث رسیده است را از دامان خود پاک کنید و نگذارید این مردم شاهد مرگ فرزندان خود باشند در حالیکه خود از گرسنگی در حال جان دادن هستند.ای دنیا کمک کنید.
قدر بدونید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
قدر بدونید؟؟؟ ینی چی؟ ینی به وضعیت خودمون اعتراض نکنیم تا بشیم مثل اینا...
هیچ حرفی برای گفتن ندارم!
واقعا تاسف برانگيزبود
کاش دیروز سری میزدید میدان کاج /مسجد الرسول/مراسم ختم پدر شهردار منطقه 2/میلیونها تومن گل آورده بودند از ره چاپلوسی!!!!
خدا ظهور آقامون حجت ابن الحسن رو برسونه بد زمونه اي شده همه روزه گرسنگي و تشنگي مي گيرن دريغ از اينكه همسايه شون نياز به كمك داره يا نه؟ واقعا مسلموني داره فراموش ميشه چه بسا انسانيت! و بايد اين طور گفت شعر نيما رو : اي كساني كه در ساحل لذت ها شاد و خندانين، كمي آنطرف تر آدمي در خفا دارد مي سپارد جان
یا صاحب الزمان کجایی
فقط ارزو دارم كه روزي ازاين روزها توانايي مالي بيداكنم كه بتونم كمكي به حال اين همنوعان خودم بكنم.
متاسفانه مردم كشورهاي خود دست به دست هم نميدهند كه بتوانندجان خيلي ازهمنوعانشان رانجات دهند ولي ادعاي ايمان ونجابت وعزت ميكنند
سخن اخر:
اي كاش حاتم طائي اينجابود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
حتما نباید توانایی مالی پیدا کنی.
امام جعفر صادق(علیه السلام) هر وقت مشکل مالی پیدا می کردن صدقه میدادند.
برگرفته از برنامه شبهای روشن کانال دو
دل هر انسانی با دیدن این صحنه ها ریش می شود. اما افسوس که قدرت و ثروت کره خاکی در دستان شیاطین و از همه جا بیخ بران قرار گرفته است. کمک ناچیز افراد بیدار به جایی نمی رسه
سلام
لطفا شما هم این شماره حساب ها رو مجددا اعلام کنید
پاسخ ها
hasan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
شماره حساب99999 بانک ملی مرکزی به نام جمعیت هلال احمر جهت کمک به مردم سومالی می باشد .
واقعا درد اور است . خدا لعنت كند قدرت طلبان بي دين و قدرت طلباني كه به نام دين همه چيز اين كشور را بر باد داده اند و سالهاست كه اموال ناچيز مردم اين كشور را براي جنگ طلبي و قدرت طلبي نابود مي كنند. انشاء‌ الله كه كمك هاي مردم جهان به دست مردم فقير اين كشور برسد و نه گروههاي كه اين كشور را پاره پاره كرده و اموال مردم را به غارت برده اند.
عدالت درجهان وجودندارد.کشورهایی درجهان وجوددارندکه تمام امکانات ازصنعت وکشاورزی وپزشکی گرفته تاخیلی مسائل رفاهی دیگررادرخودجاداده اندمانندامریکاوالمان وفرانسه .. وکشورهایی وجوددارندکه شماتصاویرش راگذاشته اید.
دائم گل این بستان شاداب نمی ماند
دریاب فقیران را در وقت توانایی
قابل توجه دوست عزيزي كه شماره حساب اينترنتي ميخواست . شماره حساب سيباي 0199999999003 بنام جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از طريق سيستم سبا و يا درگاه اينترنتي سايت بانك ملي ايران اينترنتي مي توانيد واريز كنيد.
خدایا شکرت
بد بختی تو ایران اینه که اگر پولی هم کمک کنی همینجا یک عده میرزند تو حسابشون و به انجا نمی فرستند کاشکی شرایط بانکی و کارتهای اعتباری اینجا فعال بود مستقیما برای دولتشون می فرستادیم
برای کمک به سایت زیر متعلق به سازمان ملل بروید:
http://www.unhcr.org/emergency/somalia/global_landing.html
آقا لطفا یه شماره حساب که بشه بصورت آنلاین پرداخت کرد به مردم اعلام کنید که راحت بتونن مبالغشون رو پرداخت کنند
مردم سومالی مسلمان هستن و ما باید به اونها کمک کنیم اگرچه خودمون هم داخل کشور فقیر داریم
شماره حساب 99999 بانك ملي براي كمك‌‌ قحطی زدگان سومالی
بابا شماره حساب برای کمکککککککک؟؟؟؟؟؟
زنده زنده دارن تبدیل به اسکلت میشن!
با معجزه ای کاش دلم جا بخورد//کمتر به خودش بپیچد و تا بخورد//در دستم اگر عصای موسی باشد// می گویمش این گرسنگی را بخورد(از صفربیگی)
لطفا از علما بپرسید که ایا می شود فطریه را به این بنده خدا ها اهدا کرد
حدايا شكرت .. ارحم الراحمين رحم كن
بنی آدم اعضای یکدیگرند
کمک کنید
انسانيت دين نميشناسد رنگ نميشناسد
اگر ديني و ايين و مذهبي امده است به خاطر
اين است كه خدا به ما بگويد اي انسان ما تو را انسان افريديم پس انسان باش چه واژه غريبيست انسان
دوستان در ایران اسلامی به برکت اهل بیت کسی از گرسنگی نمرده.اگه کمک نمیکنید مثل انسانهای شیطان صفت مانع عمل خیر دیگران نباشید.بخاطر خدا و بنام انسانیت کمک نمایید.یقینا از دید خدا و امام زمان دور نخواهید بود.یا علی مدد.
شماره حساب شبا واسه واریز اینترنتی اینه :
IR770170000000199999999003

شماره حساب معمول هم 99999 است
واسه خدا هم شده برید بانک ملی اونجا شماره حساب هلال احمر واسه مردم سومالی رو بهتون میگن-شما فقط پول بده!!روزی 600 نفر اااااددددمم دارن از گرسنگی میمیرن!!!!به خدا 600 تا گربه میمردن دلمون به رحم میومد!!!!!چه برسه به ادم...
يا حسين اينا انسانن تو اين ما رمضون بايد كاري كرد سياست ولش خدا راضي ما كاري نكنيم؟ كمك فرياد يا حسين
در این خبر خواندیم:
"سازمان‌هاي جهانی براي تأمين غذاي ضروري چهار ميليون انسان در معرض خطر به حدود نيم ميليارد دلار كمك مالي نياز دارند."

و در خبر دیگر خواندیم:
"ثروتمندترين مرد جهان 7 ميليارد دلار ضرر كرد"

یک چهاردهم ضرر این آدم جون چهار ميليون انسان رو نجات میده عجب دنیاییییییه
پويا حاجيان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت‌و‌درمان فارس، افزود: همان‌ طور كه قبلاً اعلام شده است مردم نيكوكار كشورمان مي‌توانند وجوه نقدي خود را براي كمك به مردم گرسنه سومالي علاوه بر شماره حساب 99999 جمعيت هلال‌احمر نزد بانك ملي شعبه مركزي به شماره حساب 0199999999003 سيبا نزد همين بانك واريز كنند
حضرت سعدی میفرماید : بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار تو که از محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی خیلی وقته که ما این شعر رو از یاد بردیم به خودمون بیاییم
هلال احمر شماره حساب جهت واریز اینترنتی اعلام کند.من و همکارانم جهت واریز وجه پایه ایم .
پروردگار عالم ، به تو پناه می آورم...
کاشکی به مسوولان نهادهای کشورمان که شماره حساب برای کمک اعلام کردند، اعتماد داشتیم که پولی که میدیم جای دیگه خرج نشه تا اونوقت بتونیم کمک کنیم
یا حسین!!!!!؟
یا صاحب زمان بیا
سلام کمک به آوارگان سومالي واجب شرعي است لطفا شماره حساب کمک به آوارگان وگرسنگان سومالي را به مردم از طريق صدا وسيما اعلام کنيد.اگر کارهاي ديگري از دست ما بر مي آيد به ما اعلام کنيد.بني آدم اعضاي يکديگرند-که در آفرينش زيک گوهرند-چوعضوي بدرد آورد روزگار-دگر عضوها را نماند قرار-توکز محنت ديگران بيغمي-نشايد که نامت نهند آدمي
اخه این هم شد شماره حساب 99999 که نه سیستم ان به شکل شتاب است نه کسی فرصت و حوصله صف ماندن در بانک را دارد چرا پرداخت قبوض و غیره را اینترنتی اعلام میکنند اما به اینجا که می رسد چون منفعتی برای بانکها نداردیک شماره حساب غیر شتاب عنوان میکنند
اين انسانها قابل ترحم هستند ونيازمند كمك
اما آيا از هموطنان خود خبرداريد . ايا ازخانواده هائي كه بخاطر عدم وجود لقمه ناني ازهم پاچيده وفرزندان بزهكار ودراخر جنايتكار به جامعه تحويل داده اند ايا مسئولين به مراكز ونواحي مستضعف نشين رفته اند بقول ضرب المثل معروف چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است
مردم مسلمان ايران كه روزه مي گيرند هزينه مربوط به ناهار كه قبل ازماه رمضان برايشان مشخص بود به ازاي هر نفرفقط يك روز رابه مردم سومالي اختصاص دهند گندم لازم براي پخت نان آن كشور را براي مدت زيادي فراهم مي كنند 70000000*2000=140000000000تقريبا حدودصدوچهل ميلياردتومان حتي سومالي از نظر كليه غذاها تامين مي شود
بهتره یه کاری کنند که مردم از طریق خودپرداز ها یا از طریق اینترنتی بتونن کمک کنند
با ديدن اين عكس ها خودم رو سرزنش مي كنم كه چرا من اينطوري زندگي مي كنم و بعضي ها چطوري!!!!1
يعني تو ايران نيازمند تموم شده و همه در رفاه هستند؟؟ كه به مردم سومالي كمك كنيم (ميدونم چاپ نمي كني چون صرف نداره)
من مطمئن هستم اگر مردم اطمینان حاصل کنند که پولها و کمکها واقعا بدست این مردم میرسه به اندازه تمام دنیا کمک میکنند
شعر سر درب سازمان ملل ديگه كهنه شده بايد بنويسن:
بني آدم اعداي يكديگرند
كه در آفرينش بد از بدترند
چو عضوي به درد آورد روزگار
جهنم! دگر عضوها را چكار
تو كز محنت ديگران بي غمي
بشايد كه نامت نهند آدمي!!!!!!!!!!
کمک به این بنده های خدا خیلی واجب تر از کمک به ..............
نیست؟
اونایی که تو این ماه مهمونی های رنگ و وارنگ میدن.....تا حد انفجار موقع افطاری میخورن......تالار های پذیرایی و سالن ها رزور هست......پره از ادمهایی که نصف بیشترشون روزه نیستن فقط اومدن بخورن تا حد مرگ....میزبانهایی که قصدشون فقط و فقط خود نمایی هست

عکسا رو ببینید.......شما انسانید؟؟
مردم انسان دوست ایران که برازنده شعر حکیم سخن سعدی شیرازی هستید که می گوید بنی آدم اعضای ...
یکبار دیگر همت کنیم و دست از آستین همت بیرون آورده و به کمک انسانها و همنوعان خود بشتابیم بدور از هر گونه شائبه سیاسی و....خدای مهربان دارد همه را امتحان میکند
تو همین سایت خبر از ساخت برج 1 کیلومتری با صرف هزینه هنگفت ولی ...
iهمیشه پایگاههای خیابانی برای جمع آوری کمک به آسیب دیدگان بیشتر جواب داده
یا رسول الله ریشه جهالت ،خود کامگی را برکن
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام /
به جای ماهی دادن ماهی گیری یادشون بدن تا به وضعیت اقتصادیشون نگاه کنن بعد تولید نسل کنن اینها نیاز به آمزش دارن نه غذا
همش نیم میلیارد دلار کمک لازمه
پولدارترین مرد دنیا ظرف یک هفته 7 میلیارد دلار ضرر کرده دارایی این مرد 54 میلیارد دلار است . کاش من پولدار بودم و نمیگذاشتم کسی جز من به این چند کشور کمک کنه
يه شماره حساب اعلام کنيد که يه پولي واريز کنيم .
پيشنهاد مي كنم كميته امداد طرح فوري انجام دهد و كودكان گرسنه سوداني را با هماهنگي خانواده هايشان به ايران بياورند تا خانواده ها بتوانند سرپرستي آنها را تا هر زمان كه لازم باشد به عهده بگيرند. اينجانب آماده ام سرپرستي يك كودك گرسنه را بپذيرم.
آن پولهای که به حساب یک عده !! توسط شهرام جزایری واریز شد میتونه کلی از این مشکلها رو حل کنه.
خواهشمنديم خودتان کمک کنيد و براي ما نيز راهي باز کنيد تا بتوانيم کمک کنيم بسيار درد آؤر است انسان ها را در اين شرايط ديدن . مگر روزه داري اين نيست که درد گرسنگان را بدانيم و مگر دين اسلام به ما آموزش نمي دهد که دستگير نيازمندان با شيم . انسان ها بشتابيد و بانديشيد که در آنسوي دنيا مردمي از گرسنگي مي ميرند و در سوي ديگر مردم از چاقي مفرط مي ميرند . پس اين اعتدال کي به جهان هستي باز مي گردد . ما همگي وظيفه داريم که کمک کنيم و دستگير باشيم
چجوری میشه به اینها کمک کرد. اگر اطلاع رسانی درست و به موقع باشه و یه سازماندهی که باید توسط دولت انجام بشه به نظر من میشه از بروز یک فاجعه جلوگیری کرد اونجا. مطمئنا همه کمک میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار