بازدید 18555

جزئیات حمله به کاخ شاهزاده سعودی

این حمله توسط دو فرد مسلح صورت گرفته که هویت آنان نیز مشخص شده است /شاهزاده «نایف» که در دهه هفتم عمر خود است، دومین فرد نزدیک برای جانشینی پادشاهی عربستان سعودی به شمار می رود که هم اکنون معاون دوم نخست وزیر در این کشور است. وی پیش از این و در سال های 2003 تا 2009، وزیر کشور عربستان سعودی بوده و در خلال این سال ها عملیات نظامی علیه القاعده را هدایت کرده است .
کد خبر: ۱۸۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۷ 06 August 2011
سرویس بین الملل ـ سخنگوی دولت عربستان سعودی اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور، یکی از افرادی را که در شهر جده به سوی کاخ «نایف بن عبدالعزیز»، وزیر کشور عربستان سعودی آتش گشوده بودند، به قتل رسانده اند.

به گزارش «تابناک»، برخی منابع خبری از جمله «دیلی استار» گزارشی را منتشر کرده اند که بنا بر آن، صبح امروز شنبه، دو مرد مسلح با تیراندازی به کاخ نایف بن عبدالعزیز به سمت این کاخ یورش آوردند، که سرانجام با تبادل آتش میان این دو نفر و نیروهای امنیتی، یکی از این افراد کشته و نفر دیگر دستگیر شد.

بنا بر این گزارش، سخنگوی دولت عربستان سعودی همچنین اعلام کرد: این حمله، انفرادی انجام شده و هیچ سازمان و یا گروهی آن را سازماندهی نکرده است، چرا که بسیاری تمایل دارند، این حمله را به حملات گروه تروریستی القاعده ارتباط دهند.

این گزارش می افزاید: افرادی که این حملات را انجام داده اند، از طایفه «ظهرانی» و تحت تأثیر استفاده از مواد مخدر بوده اند.

پلیس شهر جده نیز گزارش داده است: این حمله در ساعت 1 صبح در خیابان عبدالرحمان مالکی در شهر جده رخ داده و به جز حمله کننده، کسی در این حمله آسیبی ندیده است.

این گزارش همچنین آورده است، شاهزاده بن نایف که دهه هفتم عمر خود را می گذراند، دومین فرد نزدیک برای جانشینی پادشاهی عربستان سعودی به شمار می رود که هم اکنون معاون دوم نخست وزیر در این کشور است.

وی پیش از این و در سال های 2003 تا 2009، وزیر کشور عربستان سعودی بوده و در خلال این سال ها، عملیات نظامی نیروهای امنیتی این کشور را علیه القاعده بر عهده داشته است.

از سویی، طایفه «ظهرانی» از جمله طوایفی است که بسیاری از اعضای آن بنا بر گفته مقامات عربستان سعودی و نیز شواهدی که سازمان اطلاعات آمریکا ارایه داده، به خدمت گروه طالبان و احتمالا القاعده درآمده و احتمال اینکه چنین حمله ای از سوی طالبان و القاعده به دلیل اختلاف نظر مقامات این گروه ها با مقامات سعودی در مسأله یمن، شکل گرفته باشد، بسیار است.

گفتنی است، در ماجرای کشتن اسامه بن لادن، گروه های وابسته به القاعده در یمن، مقامات عربستان را به دلیل همکاری با آمریکایی ها در کشتن بن لادن، تهدید به انتقام کرده بودند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی