بازدید 17924
در شركت سرمايه گذاري هاي خارجي ايران؛

جزییاتی از انتصاب یک عضو گروه انحرافی توسط وزیر اقتصاد

از جمله حیف و میل های دیگر وی، می توان به برگزاری نمایشگاه و همایش بی محتوای فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری ـ که سال گذشته در کیش برگزار شد ـ اشاره کرد. این برنامه در حالی با هزینه چند صد میلیونی برگزار شد که به گفته مسئولین ذیربط حتی یک ریال جذب سرمایه گذاری (حتی داخلی) نشد.
کد خبر: ۱۸۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۴ 06 August 2011
روز گذشته در خبرها آمده بود که مهدی رضوی، مدیرعامل شركت سرمايه گذاري هاي خارجي ايران، با حکم وزیر اقتصاد تغییر کرده و حسین فاضلی به جای وی منصوب شده است.

به گزارش «تابناک»، حسین فاضلی، یکی از اعضای حلقه پارسه و از جمله چهره های اقتصادی گروه انحرافی است که با حکم سید شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد، به عنوان مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خارجی کشور منصوب شده است.

بنا بر این گزارش، فاضلی که پیش از این، معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود و از جمله دوستان نزدیک بقایی و مشایی است، هنگامی که مشایی ریاست میراث را بر عهده داشت، با نظر مساعد او از سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق به میراث رفت و حکم مدیر کلی دریافت کرد و پس از استعفای جهانگیری از سمت معاونت سرمایه گذاری میراث نیز به عنوان معاون سرمایه گذاری برگزیده شد.

حسین فاضلی هنگامی که به عنوان معاون سرمایه گذاری میراث، مشغول به فعالیت بود، عملکرد ضعیفی داشت که از آن جمله، می توان به استخدام و به کارگیری برخی از همشهریان و آشنایان خود در مجموعه معاونت سرمایه گذاری و همچنین سفرهای بیرون از کشور ـ که عموما توجیه ناشدنی بوده ـ اشاره کرد.

از دیگر کارهای وی، می توان به برگزاری نمایشگاه و همایش بی فایده فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری ـ که سال گذشته در کیش برگزار شد ـ اشاره کرد. این برنامه در حالی با هزینه چند صد میلیونی برگزار شد که به گفته مسئولین ذیربط، حتی یک ریال جذب سرمایه گذاری (حتی داخلی) نشد؛ فاضلی از سوی بقایی دبیر این نمایشگاه و همایش بود.

با وجود چنین سوابقی، روشن است که فاضلی از طرف گروه انحرافی به وزیر اقتصاد تحمیل شده است، به ویژه که شرکت سرمایه گذاری خارجی ایران، شرکت بسیار مهمی است که تاکنون از گزند این گروه در امان مانده بود.

اين شركت بنا بر اساسنامه، مديريت همه سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده را ـ چه پیش و چه پس از انقلاب ـ در خارج از كشور عهده دار است.

همچنین در سايت اين شركت، فهرستي از شركت هايي كه «ايفيك» به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران، در آنها داراي سهام است، آمده كه از جمله مي توان به بانك توسعه مصر ـ ايران با بيش از 44 درصد سهام، كروپ برزيل با حدود 49 درصد سهام، تيسن كروپ آلمان به عنوان دومين سهامدار، سبافون در يمن با 10 درصد سهام، ميراتكس كه شركتي سرشناس در حوزه نساجي است، با 49 درصد سهام در مصر، شركت پاكيران در پاكستان با 50 درصد سهم، شركت اورانيوم راسينگ (بزرگترين معدن اورانيوم جهان) با 16 درصد سهم و... اشاره كرد.

با نگاهي به اين فهرست، مي‌توان به اهميت كاركرد شركت سرمايه گذاري هاي خارجي ايران و سهم انبوه دارايي‌هاي بين المللي ايران و نقشي كه اين شركت مي تواند در ارزآوري، ايجاد اشتغال، صدور خدمات فني و مهندسي و ورود فناوري هاي نوين به كشور داشته باشد، پي برد.

گفتنی است، مدیر عامل سابق این شرکت، مهدي رضوي، استاد تمام اقتصاد دانشگاه بهشتي بود که پيش از آن كه به سمت مدير عاملي شركت سرمايه گذاري هاي خارجي ايران منصوب شود، مديرعامل بانك صنعت و معدن بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
یک عضو = یک تیم حرفه ای با انعابات و تشکیلات خاص خود
برای بقا در پست وزارت باید هزینه داد.
باوركرديم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
چی رو باورکردی
مبارك است انشاءالله
چه کسی باید از نفوذ گروه انحرافی جلوگیری کند.
قابل توجه : بیشترین توجه و نفوذ جریان انحرافی در شرکت های خودروسازی است.
این حرفها چیه!! باید دید این شخص چه عملکردی داشته نه اینکه هر کس با مشایی در یکدوره کار میکرده بنابراین باید طرد شود!!! واقعا" خجالت داره ؟؟؟ مردم خوودشون میفهمند
یعنی آقای رییس جمهور از این موضوع خبر ندارد! اوه اما نه او که با این گروه اصلا رابطه ندارد.
خودتان خسته نشديد از بس در مورد گروه انحرافي حرف زديد . فعلا كه آقايان هركاري مي خواهند مي كنند و من و شما فقط حسرت مي خوريم و به هم خبر مي دهيم
هر کس در هر مقام و منصبی به این کشور عزیز اسلامی و ملت بزرگوارش خیانت کند و با دودوزه بازی و رمالگری و دجالیت و جادوگری و فریب بخواهد چند صباحی جا خشک کند مطمئن باشد که تودهنی بزرگی خواهد خورد/
كي بهتر از آقاي مشايي
به تمام ملت تسليت عرض مي نمايم
بیچاره ملت بیچاره ملت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر