بازدید 14089
۸
فیل ها به کنترل درآمدند؛

معامله تاریخی باراک اوباما با جمهوری خواهان

باراک اوباما در این باره گفت: هرچند این توافق آن چیزی نیست که من می خواستم، ولی در برابر ضربه ای که ممکن بود این توافق نکردن ها به اقتصاد آمریکا بزند، پیشرفت چشمگیری است/ حال فیل ها که نماد جمهوریخواهان است با باراک اوباما به توافق رسیده اند ، شاید همان خصوصیاتی که جمهوریخواهان را با نماد فیل معروف کرده ، باعث چنین توافقی شده است . اما چرا به فیل به نماد جمهوریخواهان آمریکایی تبدیل شده است ؟
کد خبر: ۱۸۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳ 01 August 2011
سرویس بین الملل ـ پس از گذشت روزها از بحث و گفت وگو پشت درهای بسته بین حزب حاکم دمکرات در دولت و جمهوری خواهان حاکم بر سنا در ایالات متحده، شب گذشته باراک اوباما اعلام کرد که دو حزب در زمینه افزایش بدهی های دولت آمریکا به توافق رسیدند.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته، اوباما رسما اعلام کرد که دو حزب در زمینه افرایش بدهی ها به توافق رسیده و جزییات این طرح نیز بدین گونه است که دولت باید هزینه های خود را در ده سال آینده کاهش دهد، ولی همزمان می تواند به اندازه کافی، اوراق قرضه منتشر کند و یا با استقراض، بدهی هایش را تا سال 2013 افزایش دهد.

با وجود این، دولت باراک اوباما فورا باید نزدیک یک تریلیون دلار از هزینه های دولتش را کاهش دهد و درباره کاهش بقیه هزینه های دولت هم قرار بر این شده است که دوازده نفر از دو اعضای دمکرات و جمهوریخواه از مجلس نمایندگان و مجلس سنا درباره آن با هم صحبت کنند و راهکاری به کنگره ارایه دهند و برای اینکه رضایت جمهوری خواهان هم به دست آید، قرار شده است که این توصیه از سوی مجلسین آمریکا تصویب و برای تصویب متممی به قانون اساسی برای حل و تراز بودجه کوشش شود.

باراک اوباما در این باره گفت: هرچند این توافق، آن چیزی نیست که من می خواستم، ولی در برابر ضربه ای که ممکن بود این توافق نکردن ها به اقتصاد آمریکا بزند، پیشرفت چشمگیری است.

«جان بوینر»، رئیس یا همان سخنگوی سنا و رهبر جمهوری خواهان نیز با برگزاری کنفرانسی درباره این توافق گفت: جمهوری خواهان با این طرح، به همه مقاصد خود ـ که در واقع کوچک کردن حجم دولت بود ـ رسیده اند.

وی در این باره گفت: به همه می گویم اگر این معامله بزرگترین معامله انجام گرفته در جهان نیست، اما تعهد دولت برای کاهش هزینه های دولت، بسیار بیشتر از افزایش بدهی های دولت است و این موفقیتی برای ما به شمار می رود.

حال رهبران حزبی جمهوری خواه و دمکرات موظند با رایزنی با اعضای حزب خود، توافق آنان را برای رأی دادن به این معامله بزرگ در روز دوشنبه به دست آورند و گویا، اعضای دو حزب نیز با توجه به توافقات انجام شده، این معامله را تأیید خواهند کرد و به آن رأی مثبت خواهند داد.
 
لازم به ذکر است که فیل نماد حزب جمهوری خواهان آمریکا و الاغ نماد دموکرات هاست. «توماس ناست » ملقب به پدر کارتون های آمریکایی اولین کسی بود که چنین نمادی را باب کرد فیل ها دارای  هوش و ذکاوت بودند که راحت به کنترل در می آیند ، کمتر تحریک می شود و غیر قابل کنترل در برابر ترس بودند و الاغ ها افرادی بدون احساس غرور نسبت به گذشتگان و باربرانی بودند که از بار زیاد خم به ابرو نمی آورد. شاید همین هوش و ذکاوت جمهوریخواهان برای محدود کردن دمکرات ها و برنامه های آنان در ده سال آینده باعث چنین توافقی شده است .
 

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
خوب به ما چه؟!
آقایان از دشمن سر سختشان یاد بگیرند که در لحظات بحرانی چگونه به تفاهم می رسند ما که ادعاهای زیادی داریم چرا؟!
جالب بود. منتها به نظرم می آید که در امریکا مجلس نمایندگان و کنگره در اختیار جمهوری خواهان است و سنا و دولت در اختیار دمکرات ها. و شما در اول مقاله گفتید که سنا در اختیار جمهوری خواهان است. که به نظر اشتباه می آید. لطفا بررسی بیشتری فرمایید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار