بازدید 2899

قرارداد رحمتي با سپاهان 777 ميليون بود!

رئيس سازمان ليگ فوتبال گفت: قرارداد فصل گذشته رحمتي با سپاهان 777 ميليون تومان بود اما او در اين فصل سقف قرارداد را رعايت كرد.
کد خبر: ۱۷۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳ 22 July 2011
 عزير محمدي در گفت‌وگو با برنامه تلويزيوني ورزش و مردم در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا در انتخابات آينده فدراسيون فوتبال براي رياست فدراسيون ثبت نام مي‌كند يا خير، اظهار داشت: با اينكه خيلي خسته شده‌ام و هميشه گفته‌ام به خودمان نمره صفر مي‌دهم چرا كه در سازمان ليگ هنوز خيلي كارها مانده كه انجام شود، بنا دارم براي انتخابات آينده براي همين رياست سازمان ليگ كانديدا شوم. 
وي در مورد اينكه كفاشيان براي رياست ثبت نام مي‌كند يا خير عنوان كرد: اين مسئله بستگي به نظر خود كفاشيان دارد. 

محمدي در مورد بحث سقف قرار داد در ليگ برتر حرفه‌اي تاكيد كرد: سال گذشته پس از 2 هفته از نقل و انتقالات تصميم گرفتيم كه سقف قرار داد رعايت شود اما پيش از آن تعدادي از بازيكنان و مربيان با باشگاه‌ها قرار داد بسته بودند و آن قرار دادها هم اعتبار داشت. براي اينكه كار را پيش ببريم در ادامه از باشگاه‌ها خواستيم سقف را رعايت كنند و حتي تاكيد كرديم كه قرار داد‌ها را بررسي مي‌كنيم و اگر تخلفي باشد به آن رسيدگي مي‌كنيم. 

رئيس سازمان ليگ ادامه داد: سال گذشته زياد روي مبلغ قرار دادها كنجكاوي نكرديم اما گفتيم اگر بازيكني از باشگاه و يا بالعكس شكايت كند هم بازيكن و هم باشگاه را جريمه مي‌كنيم و بر همين اساس خيلي از بازيكناني كه بالاي سقف قرار داد با باشگاه به توافق رسيده بودند و نتوانسته بودند همه پولشان را بگيرند براي شكايت به سازمان ليگ مراجعه نكردند چرا كه نمي‌خواستند يك سال محروم شوند. براي امسال به همه باشگاه‌ ابلاغ كرديم كه سقف قرار داد 35 ميليون تومان است و 70 ميليون تومان هم مي‌توانند پاداش دهند. 

محمدي خاطرنشان كرد: درست است كه ليگ ما حرفه‌اي است اما قرار است 2 سال ديگر پروانه حرفه اي بودن را براي باشگاه‌ها صادر كنيم و از اول فروردين سال 90 هم دولت حق پول به فوتبال را نداشته است در نتيجه وضعيت بغرنجي داريم. يكي از مباحث مهم دادن پروانه حرفه‌اي به باشگاه‌ها، بحث مالي است. بايد درآمد فوتبالي باشگاه‌ها بيشتر از هزينه باشد يعني دستمزدي كه به بازيكن و مربي داده مي‌شود بين 20 تا 50 درصد درآمد باشد و يك ريال هم به بازيكن، مربي،‌ كارمند باشگاه و اداره ماليات نبايد بدهي داشته باشند. 

رئيس سازمان ليگ با بيان اينكه اكنون 10 باشگاه ليگ برتري بدهكارند ادامه داد: اگر قرار باشد به شكايت افرادي كه در كميته انضباطي از باشگاه‌ها داشته‌اند رسيدگي شود شايد از 18 باشگاه ليگ برتري فقط 2 باشگاه بتوانند مجوز بازي بگيرند و باشگاهايي كه با بدهكاران خود تسويه نكنند برايشان كارت بازي صادر نمي‌شود. با قرار دادي كه فدراسيون با صدا و سيما امضا كرده تبليغات دور زمين، اسپانسر‌هايي كه خود باشگاه جذب مي‌كند و بليت فروشي، نهايت يك سوم هزينه باشگاه‌ها تامين شود پس براي كنترل هزينه‌ها مجبوريم كه سقف قرار داد بگذاريم نه كف قرار داد اما متاسفانه بعضي از دوستان مي‌گويند كه اين سقف به كف تبديل شده است. 

محمدي تاكيد كرد: از مديران باشگاه‌ها خواهش مي‌كنم كه براي تيم‌ها كميته فني تشكيل دهند و بازيكنان را با هم مقايسه كنند. بازيكناني مثل مهدي رحمتي، سيد جلال حسيني و غلامرضا رضايي كه هم در ليگ قهرمانان آسيا در تيم اميد و در تيم ملي زحمت كشيده‌اند و در اكثر بازي‌هاي‌ باشگاهي خود حضور داشته‌اند بايد با بازيكني كه مثلا 10 هفته بوده يكي باشد و يك مقدار پول بگيرند؟ باشگاه‌ها چون خودشان نمي‌توانند روي اين مسائل كنترل داشته‌ باشند مي‌گويند سقف قرار داد كف شده است. 

رئيس سازمان ليگ با اشاره به اينكه به دليل پرداخت اين هزينه‌ها به بازيكنان در جامعه هم جو بدي عليه فوتبال پيش آمده بود گفت: وقتي در جامعه مطرح مي‌شود كه به بازيكني 800 ميليون تومان داده شود چون اين پول بيت المال است مردم نمي‌توانستند اين مسئله را قبول كنند و به همين دليل مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد كه پول براي ورزش حرفه‌اي هزينه نشود. من با خيلي از بازيكنان و مربيان صحبت كردم و به آنها گفتم چون 2 سال بحراني را پيش رو داريم دست از زياده خواهي برداريد و خيلي‌ها هم حرفم را پذيرفتند. 

محمدي ادامه داد: اين همه كنترل مي‌كنيم باز مطرح مي‌شود كه پول‌هاي زير ميزي داده مي‌شود. البته ما جلوي خيلي از پول‌هاي زير ميزي از جمله فروش تراكم را گرفته‌ايم. اگر اين هزينه‌ها را كنترل نمي‌كرديم پرداخت پول‌ها سرسام آور مي‌شد. كجاي دنيا سراغ داريد كه مربي از بازيكن بيشتر بگيرد اما مربي ما مي‌خواهد بيشتر پول بگيرد در صورتي كه يك مربي مي‌تواند 30 سال مربيگري كند اما يك بازيكن فوتبال نهايتا 10 سال مي‌تواند فعاليت كند و شايد اين وسط با مصدوميت روبه رو شود. متاسفانه باشگاه‌هاي ما بودجه‌اي ندارند. 

محمدي در پاسخ به سؤال مجري برنامه ورزش و مردم كه گفته بود مبلغ قرارداد رحمتي با سپاهان در فصل گذشته 777 يا 877 ميليون تومان بوده، گفت: قرارداد فصل گذشته رحمتي با سپاهان 777 ميليون تومان بود اما درباره اين فصل خوب مثالي را مطرح كرديد. شك نداشته باشيد مهدي رحمتي كه 3 سال است جزو با اخلاق‌‌هاي ليگ برتر ما انتخاب مي‌شود و بيشترين بازي را در ليگ دارد سقف قرار داد را رعايت كرده است. او قبل از سفر به اتريش به من گفت به خاطر كمك به فوتبال سقف قرار داد را رعايت مي‌كند. او به همراه فتح الله زاده در سازمان ليگ حاضر شد و هر دوي آنها اظهار نامه كتبي پر كردند كه اگر ثابت شود او بيش از سقف قرار داد دريافت كرده هم باشگاه استقلال جريمه مي‌شود هم مهدي رحمتي يك سال محروم مي‌شود و حتي ممكن است استقلال به كسر امتياز هم محروم شود. 

وي افزود: رحمتي مشكلي ندارد ولي 20 تا 30 بازيكن و 3 و 4 مربي كه احتمال مي‌دهيم بيش از سقف قرار داد گرفته‌اند قرار دادهايشان ثبت نمي‌شود مگر اينكه تك تك آنها به سازمان ليگ مراجعه و اظهار نامه كتبي پر كنند و تعهد بدهند كه بيش از سقف قرار داد نگرفته‌اند. ما به مديران عامل اعتماد مي‌كنيم ولي اگر خلاف اين تعهدشان ثابت شود يك سال از بازي محرومشان مي‌كنيم. با كسي هم شوخي نداريم و همه بايد اين قانون را رعايت كنند. 

محمدي تصريح كرد: اين را هم اضافه كنم كه سال گذشته 10 درصد انحراف عدم رعايت سقف قرار داد داشتيم. نمي‌خواهم از باشگاهي اسم بياورم. ما به مديران و بازيكنان و مربيان اعتماد مي‌كنيم ولي اگر خلاف ادعايشان ثابت شود با آنها برخورد مي‌كنيم. بعضي‌ها با سقف قرار داد مخالف هستند و علت هم دارد. چون وقتي پول بيشتري پرداخت شود مقداري از اين پول به واسطه‌ها مي‌رسد اما وقتي پرداخت پول كمتر شود خود به خود واسطه‌ها هم كم مي‌شوند. برخي مربيان كه در سال‌هاي گذشته ما با آنها حرف زديم و يك سري از آنها نتوانستند مربي‌گري كنند با اين واسطه‌ها كار مي‌كنند و متاسفانه برخي از مديران عامل هم به اين سرمربيان اختيار مي‌دهند و اين مربيان مي‌گويند اگر قرار است بازيكني به تيم اضافه شود بايد از كانال فلان واسطه باشد. يا متاسفانه برخي از مدير برنامه‌ها به برخي از اين واسطه‌ها اين اجازه را داده‌اند كه با باشگاه‌ها صحبت كنند و بازيكن از اين طريق به باشگاهي منتقل كنند. ما از باشگاه و مديران خواسته‌ايم كه از طريق اين واسطه‌ها بازيكن نگيرند. 

محمدي تاكيد كرد: متاسفانه برخي از خبرنگاران در اين قضيه دخيل هستند. ما به باشگاه‌هايي كه متوجه شديم از اين طريق بازيكن گرفته‌اند اعلام كرديم كه قرار داد اين بازيكنان ثبت نمي‌شود و تك تك آنها بايد به سازمان ليگ مراجعه و اظهار نامه پر كنند. 2 و 3 مدير برنامه رسمي فيفا هستند كه بايد سوابق آنها بررسي شود. اگر قرار باشد ما سوابق برخي از اين مدير برنامه‌ها را به فيفا برسانيم مجوز آنها براي هميشه باطل مي‌شود. 

محمدي گفت: در حالي كه در خبر‌ها هست كه ليگ كشورهاي كره جنوبي و سنگاپور با مشكلاتي روبه رو شده است، اما تمام تلاش ما اين بود كه ليگ برتر ايران كمترين مشكلات را داشته باشد. مثلا يك تيمي كه به زور توانسته بود خود را در ليگ برتر نگه دارد مي‌خواست از طريق همين واسطه‌ها با 3 بازيكن مصدوم قرار داد ببندد. ما جلوي چنين كارهايي را گرفته‌‌ايم اما باز هم به ما ايراد گرفته مي‌شود كه در كار ريز باشگاه‌ها دخالت مي‌كنيم. باز هم از مديران مي‌خواهم با واسطه‌ها صحبت نكنند و از طريق خبرنگاران نفوذي بازيكن نگيرند. همچنين توصيه‌اي به پدر و مادران دارم به خصوص آنهايي كه فكر مي‌كنند بچه‌هايشان بايد علي دايي و علي كريمي يا مهدوي كيا و يا خداداد عزيزي شود، آنها فريب يكسري از افراد را در اين مدارس فوتبال نخورند. شنيده‌ايم كه برخي از اين دلال‌ها از يك تا 35 ميليون تومان پول مي‌گيرند تا مثلا اين بچه‌ها را به باشگاه‌ها بفرستند. يا شنيده بوديم كه مدير عاملي 20 ميليون تومان پول گرفته تا بازيكني را در ليگ بازي دهد ما اين مدير عامل را به سازمان ليگ احضار كرديم. 

رئيس سازمان ليگ افزود: بعضي‌ها به عناوين مختلف مثل كارشناس، مدير فني، مشاور، از اين فوتبال پول درمي‌آورند ولي باز هم مي‌گويند فوتبال ناپاك است. اگر فوتبال ناپاك است چرا به هر عنواني پست مي‌گيريد و مي‌خواهيد پول بگيريد. متاسفانه برخي چهره مقدسي از خود نشان مي‌دهند ولي همين كه به اسم كارشناس مي‌روند و با تيمي قرار داد مي‌بندند نبايد يك كار مثبت انجام دهند؟ 
محمدي در ادامه در خصوص اينكه چرا قرار داد حميد درخشان ثبت نشد گفت: او جزو مربياني است كه در مورد مبلغ قرار دادش بايد بررسي شود. 

وي در مورد اينكه آيا جام حذفي فصل آينده قبل از پايان ليگ برتر به پايان مي‌رسد يا خير گفت: طبق برنامه‌اي كه به باشگاه اعلام كرده‌ايم قصد داريم فينال جام حذفي را قبل از اتمام ليگ برگزار كنيم. همچنين با توجه به اينكه 5 هفته اول ليگ در ماه رمضان برگزار مي‌شود تيم‌هايي كه قرار است ديدارهايشان به صورت مستقيم پخش شود ساعت بازي‌هايشان 22:30 خواهد بود. 

محمدي در خصوص باشگاه‌هايي كه بدهي دارند گفت: نفت‌ آبادان و ملوان 2 باشگاهي هستند كه بدهي‌هايشان را پرداخت كرده‌اند. بقيه‌ باشگاه‌ها بايد با بازيكنان و مربياني كه از آنها شاكي هستند توافق نامه‌اي امضا كنند و اين توافق نامه بايد به تاييد كميته انضباطي برسد. اگر كميته انضباطي نامه‌اي به سازمان ليگ ندهد نمي‌توانيم مجوز بازي به باشگاه‌ها بدهكار را بدهيم. 

رئيس سازمان ليگ در خصوص بدهي 2 باشگاه استقلال و پرسپوليس گفت: باشگاه پرسپوليس حدود يك ميليارد و 500 ميليون تومان بدهي‌ دارد و باشگاه استقلال حدود 700 و 800 ميليون تومان بدهي دارد. 

محمدي در پايان گفت: مربي منشوري براي فصل جديد نداريم اما همه مربيان تحت كنترل هستند و اگر تخلفي ديده شود با آنها برخورد مي‌شود. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر