بازدید 2247

زاکانی: ۸+۷ در انتخابات نتیجه‌بخش است

کد خبر: ۱۷۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۹ 22 July 2011
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با نتیجه‌بخش خواندن مدل ۸+۷ در انتخابات مجلس نهم ،گفت:مهم این است که جبهه انقلاب به پیروزی برسد و سهم‌خواهی در انتخابات مجلس مطرح نباشد.

به گزارش فارس، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در اولین گردهمایی ستادهای انتخاباتی جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی که صبح روز پنجشنبه در دفتر جمعیت متبوع خود برگزار شد، با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی گفت: آن زمان در جبهه‌‌های حق علیه باطل، داوطلب کم و شرایط بسیار سخت بود، دلیل آن هم این بود که امکانات و نیروی کافی موجود نبود از این رو همه کسانی که در این عرصه خدمت کردند، پیروز شدند و آنها که حاشیه‌نشین بودند، شکست خردند.

وی افزود: امروز جنگ نابرابر و بسیار سنگین شروع شده و ادامه دارد و هرکس حاشیه‌نشینی کند، بازنده است اما کسانی که تن به حادثه می‌دهند آینده مشخص می‌کند که چه نصیبشان می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه باید به انتخابات پیش‌رو به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خود را با مجلس ششم و یا دولت آقایان هاشمی و خاتمی مقایسه کنیم، مشخص است که فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ایم اما باید توجه داشت که مبتنی بر ارزش‌های انقلاب حرکت درخوری انجام ندادیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تصریح کرد: باید مجلس هفتم و هشتم را آسیب‌شناسی کنیم چون بحث مجلس بسیار مهم است. مقام معظم رهبری دوبار و به صراحت در جمع عمومی و نمایندگان مجلس فرمودند که "به مجلس دقت داشته باشید ".

عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان با اشاره به اینکه با آسیب‌شناسی و نگاه دقیقی که به آینده می‌کنیم، می‌توانیم فرصت پیش‌رو را بخریم و امکانات مناسب را برای انقلاب اسلامی گسترده‌تر کنیم، اظهار داشت: مجلس می‌تواند مقابل فتنه، دشمنان خارجی و جریان انحرافی بایستد.

* خواب آلودگی برخی نمایندگان در ایام فتنه

وی افزود: اگر مجلس هشتم با جریان فتنه همراهی می‌کرد مطمئناً اتفاقاتی که در سال ۸۸ رخ داد به گونه‌ دیگری رقم می‌خورد. اتفاقات سال ۸۸، هشت تا نه ماه به طول انجامید که می‌توانست این زمان کمتر باشد و دلیل آن خواب‌آلودگی عده‌ای در مجلس شورای اسلامی بود و مطمئناً مجلس هشتم می‌توانست در این خصوص بهتر عمل کند.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تأکید کرد: اگر پای جریان انحرافی امروز می‌لنگد به این دلیل است که مجلس هشتم هوشیار بوده است. در مجلس کنونی مشکلاتی داریم و دچار برخی افراط‌ها و تفریط‌ها هستیم اما چون کلام اصلی این مجلس، براساس گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامی است، در بزنگاه‌ها راه را بر انحراف و ضدانقلاب بسته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا مجلس هشتم سیر دیگری را در نظر گرفته بود که برخی‌ها این مسیر را به روند کنونی رقم زدند و اکنون پشیمان هستند گفت: اهمیت مجلس بر همه ما معلوم است و از سوی دیگر اهمیت انتخابات نیز برای ما مشخص است. انتخابات یک امکان برای کشور است و به همین دلیل مقام معظم رهبری در بحث انتخابات به حضور حداکثری توجه و تأکید فراوانی دارند.

زاکانی با اشاره به اینکه شرایط پیش‌روی ما بسیار پیچیده است، خاطرنشان کرد: هنگامی که موضوع جریان فتنه پیش آمد اکثر نمایندگان مجلس محکم و استوار در وسط میدان حاضر شدند و به مقابله با آن پرداختند.

* عده‌ای تلاش کردند بین انحراف در دولت با خدمتگزاری تفکیک ایجاد کنند

این عضو برجسته اصول‌گرایان مجلس در ادامه تصریح کرد: در مقابل جریان انحرافی نیز زنگ خطر عناصری که در مجلس حضور داشتند به صدا در آمد و تلاش کردند این انحراف را از اساس خدمتگزاری دولت تفکیک کنند و مسیر انحراف را ببندند.

وی با اشاره به اینکه ما حق سهم‌خواهی نداریم اما باید افراد شایسته در مجلس حضور پیدا کنند، اظهار داشت: برای ما مهم است که در صحنه پیچیده کنونی حضور داشته باشیم به این دلیل که عده‌ای قصد دارند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند تا علیه انقلاب اسلامی بایستند.

زاکانی با اشاره به اینکه باید در انتخابات پیش‌رو با وحدت حرکت کنیم و کمک کنیم مجلس نهم بهتر از مجلس هشتم و مجالس قبلی باشد، خاطرنشان کرد: برای حرکت به سمت پیشرفت کشور باید توجه به نامزدهایی داشته باشیم که در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند و نباید دوباره در استان‌های کشور جریان‌هایی فعالیت کنند تا تنها فرد مورد نظر خود را وارد مجلس کنند و به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه باید به شدت به ریسمان وحدت چنگ بزنیم، اظهار داشت: باید دقت کنیم تا عناصر تحمیلی در انتخابات وارد نشوند و تنها عناصر مطلوب در عرصه انتخابات مجلس نهم حضور داشته باشند.

زاکانی تأکید کرد: هنگامی که خروجی کمیته ۸+۷ بیرون بیاید خود را تابع و حامی آن می‌دانیم. آنچه برای ما مطلوب است، تشکیل یک ستاد واحد برای فعالیت در انتخابات مجلس است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤالی مبنی بر اینکه آیا مدل ایده‌آل برای وحدت در انتخابات کمیته ۸+۷ است، گفت: همین مدل است که می‌تواند در انتخابات مجلس نهم نتیجه دهد. مهم این است که جبهه انقلاب به پیروزی برسد و سهم‌خواهی در انتخابات مجلس مطرح نباشد.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برخی‌ها ادعا دارند که مقام معظم رهبری با حزب مخالف است در حالی که با گوش خود شنیدیم که ایشان با فعالیت در حزب موافقند اما برخی‌ها دوست دارند سختی‌های داشتن یک حزب و جمعیت را نداشته باشند اما همواره در عرصه‌های سیاسی کشور حضور داشته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل