بازدید 2203

مربيان برتردنياحاضربه همکاري باواليبال ايران نيستند

کد خبر: ۱۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷ 15 September 2008

محمدرضا داورزني در گفت و گو با ايرنا، تصريح کرد: واليبال ايران با واليبال اروپا و ليگ جهاني فاصله دارد و مربياني که کلاس و سطح آنان جهاني و المپيکي است به دليل اين فاصله مايل به همکاري دايم با ايران نيستند، اين درحالي است که ما نياز به يک مربي خارجي تمام وقت داريم.
 
وي ادامه داد: ما تقاضاي وارد شدن واليبال ايران به ليگ جهاني را به فدراسيون جهاني واليبال ارائه کرده ايم و اميدوار بوديم تا سال 2009 در اين ليگ حضور داشته باشيم که به نظر مي رسد اين خواست ما طي يک تا دو سال آينده محقق گردد.

داورزني گفت: در جريان مسابقات المپيک شخصا با سرمربي نيوزلندي تيم آمريکا مذاکره کردم و ايشان تمام شرايط واليبال ايران را پذيرفت، اما متاسفانه در جريان رقابتهاي المپيک پدر همسر ايشان در چين به قتل رسيد و وي به منظور رسيدگي به امور خانوادگي اش، اعلام کرد که تا چند ماه آينده نمي تواند در اين مورد هيچ تصميمي بگيرد.
به گفته داورزني اين سرمربي طي چهار سال گذشته با تيم ملي آمريکا همکاري داشته و توانسته بود اين تيم را در کسب قهرماني عنوان جهان و المپيک ياري کند.
وي افزود: در همين راستا همچنين با سرمربي آرژانتيني تيم لهستان مذاکره داشتم و ايشان به رغم تمايل به حضور در ايران و همکاري با تيم واليبال نمي توانست به طور تمام وقت کنار تيم باشد.

رييس فدراسيون واليبال اضافه کرد: با چنين شرايطي ما از مربيان خارجي تراز اول تنها مي توانيم به عنوان مشاور استفاده کنيم زيرا هيچ مربي که داراي کلاس جهاني و المپيکي است حاضر نيست اين مسووليت را بپذيرد.
وي افزود: در هر حال کسب سکوي نخست در بازيهاي آسيايي گوان گجو و حضور موفق در المپيک لندن مهم ترين اهداف فدراسيون واليبال است و به همين جهت قطعا در آينده بايد از يک مربي در کلاس بالاي جهاني استفاده کنيم.

داورزني با اشاره به اينکه از کار حسين معدني سرمربي تيم ملي واليبال بسيار راضي است، گفت: از آقاي معدني که حدود يکسال به عنوان مربي در کنار زوران گاييچ حضور داشت و با تجربيات و روشهاي کاري ايشان آشنا بود در کسوت سرمربيگري استفاده کرديم و با اعتقادي که به توانمندي ايشان دارم مطمئن هستم که گاييچ ضمن کسب تجربه از اين رقابتها مي تواند تيم ملي را به خوبي همراهي کند.

تيم ملي واليبال کشورمان صبح يکشنبه، تهران را به مقصد تايلند ترک کرد تا در نخستين دوره رقابتهاي جام کنفدراسيون آسيا که با حضور کشورهاي چين، ژاپن، چين تايپه، اندونزي ، کره جنوبي، تايلند و استراليا برگزار مي شود، شرکت کند.

داورزني در خصوص شرايط تيم ملي واليبال کشورمان گفت: تيم از شرايط بسيار مطلوبي برخوردار است و با توجه به وجود تعامل خوب ميان کادر فني و بازيکنان، کسب نتايج درخور توجه در کنفدراسيون آسيا دور از دسترس نيست.
وي گفت: طي سه ماه گذشته تيم در اردوهاي متعدد داخلي و خارجي شرکت کرده، چند ديدار تدارکاتي با تيم هاي ترکيه اي داشته و با آمادگي مناسبي عازم مسابقات کنفدراسيون آسيا شده است.

به گفته داورزني اين رقابتها با توجه به اينکه براي نخستين بار در سطح آسيا برگزار مي شود و کنفدارسيون واليبال آسيا نيز از کشورهاي شرکت کننده خواسته است با توجه به اهميت آن با تمام توان خود در اين رقابتها شرکت کنند، به طور حتم کسب قهرماني اين رقابتها جايگاه واليبال ايران را در آسيا ارتقا خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار