بازدید 9768

پاسخ آمریکایی ها به هشدار اسد

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به این بیانیه دولت سوریه اعلام کرد که دیپلمات‌های این کشور به سفر به نقاط مختلف سوریه نیاز دارند تا بتوانند اطلاعاتی را درباره آنچه در این کشور در حال وقوع است، جمع‌آوری کنند.
کد خبر: ۱۷۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵ 21 July 2011
 فارس نوشت: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هشدار دولت سوریه در خصوص سفر بدون هماهنگی دیپلمات‌های کشورهای غربی به خارج از دمشق اعلام کرد که دیپلمات‌های این کشور برای جمع‌آوری اطلاعات باید بتوانند به خارج از دمشق سفر کنند.

به گزارش شبکه خبری "ای بی سی "، سوریه روز گذشته اعلام کرد که دیپلمات‌های خارجی برای خارج شدن از دمشق باید مجوز بگیرند و هشدار داد در صورتی که از این دستور سرپیچی شود، حرکت تمامی سفیران کشورهای خارجی در دمشق تا مسافت 25 کیلومتری اطراف پایتخت محدود خواهد شد.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در واکنش به این بیانیه دولت سوریه اعلام کرد که دیپلمات‌های این کشور به سفر به نقاط مختلف سوریه نیاز دارند تا بتوانند اطلاعاتی را درباره آنچه در این کشور در حال وقوع است، جمع‌آوری کنند.

"هاید برونکه فولتون " سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: چنانچه دولتی چیزی برای مخفی کردن نداشته باشد، لازم نیست این چنین محدودیت‌هایی وضع کند. با توجه به این که دولت سوریه به رسانه‌های مستقل و بین المللی، امدادگران و نیروهای مدافع حقوق بشر اجازه فعالیت و کار در سوریه را نمی دهد، این دیپلمات‌ها هستند که باید بتوانند در کشور سفر کرده و وضعیت را ارزیابی کنند.

این بیانیه دولت سوریه پس از آن مطرح شد که سفرای آمریکا و فرانسه در آستانه اعتراضات برنامه‌ریزی شده گسترده در شهر حماة سوریه به این شهر سفر کرده بودند.

رابرت فورد و اریک شوالیه سفرای آمریکا و فرانسه در دمشق حدود 10 روز پیش به‌خلاف عُرف و قوانین دیپلماتیک بدون داشتن مجوز به شهر حماة سوریه سفر کردند.

برخی منابع خبری سفر این دو را نشانه‌ای از حمایت آمریکا از مخالفان داخلی سوریه و دخالت واشنگتن در امور داخلی سوریه ارزیابی کردند.

وزارت خارجه سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای در همان زمان تصریح کرد که سفر این دو سفیر به‌خلاف ماده 41 قانون روابط دیپلماتیک وین دخالتی آشکار در امور داخلی سوریه است و این امر نشان می‌دهد که حمایت خارجی پشت پرده اتفاقات سوریه با هدف ناامنی و بی‌ثبات کردن سوریه است.

بدنبال این اقدام سفرای آمریکا و فرانسه نیز شماری از مردم سوریه در اعتراض به دخالت سفرای آمریکا و فرانسه در دمشق در امور داخلی سوریه تظاهرات کردند ولی عوامل دو سفارت به مردم حمله کردند.

یک منبع آگاه به شبکه خبری "ای بی سی " آمریاک اعلام کرد: رابرت فورد سفیر آمریکا در سوریه طرح‌هایی برای سفر مجدد به خارج از دمشق در هفته جاری دارد.

این منبع در ادامه از ذکر محل دقیق سفر رابرت فورد امتناع کرد و تا کنون نیز اطلاعاتی در این رابطه منتشر نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر