بازدید 39944

غبارروبی قبة الصخره در بیت المقدس + تصاویر

کد خبر: ۱۷۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸ 21 July 2011
قبة الصخره يكي از مكان‌هاي مقدس هم‌جوار مسجد الاقصي امروز غبارروبي و با فرش‌هاي جديد مفروش شد.

به گزارش خبرنگار فارس در قدس شريف،‌ اداره اوقاف شهر قدس امروز صحن داخلي مسجد قبة الصخره در جوار مسجد الاقصي را غبارروبي كرد و در آن فرش‌هاي جديد پهن كرد.

بر اساس اين گزارش، اين نوسازي و فرش‌هاي پهن‌شده داخل اين مسجد و مسجد الاقصي مبلغي در حدود 600 هزار دلار هزينه در بر داشته است.

قبة الصخره يكي از مهم‌ترين آثار معماري اسلامي بعد از مسجد الاقصي در بيت المقدس است. اين مسجد تقدسي ويژه نزد مسلمانان دارد و يكي از قديمي‌ترين نمونه‌هاي هنر معماري ارزشمند تمدن اسلامي است.

ضلع شمالي مسجد 150 متر، ضلع جنوبي 125 متر و اضلاع دو طرف هر يك 160 متر است. به‌خلاف ديگر مساجد جهان و اماكن و ساختمان‌هاي مساجد و اماكن مقدس كه معمولاً مستطيل شكل هستند، شكل قبة الصخره از يك هشت‌ضلعي منظم تشكل گرديده كه طول هريك از اضلاع آن 20.19 متر و قطر آن 86.54 متر است.

گفتني است صهيونيست‌هاي غاصب در حركتي رسانه‌اي همواره تصاوير قبة الصخره را به عنوان مسجد الاقصي معرفي كرده تا بدين وسيله اساساً اذهان مسلمانان ساير نقاط جهان از قبله اول مسلمانان - مسجد شريف الاقصي - منحرف شده و از اين طريق به انهدام اين مكان مقدس ادامه دهند.

همچنين علت نامگذاري قبة الصخره به اين نام نيز از آن رو است كه در اين مسجد، قطعه سنگي قرار دارد كه پيامبر عظيم الشأن اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم به هنگام معراج از روي آن تخته سنگ به آسمان و ملكوت عالم عروج كردند اين سنگ نيز به هنگام عروج ايشان با حضرت ختمي‌مرتبت به آسمان بالا كشيده شد كه ايشان دستور توقف به آن سنگ داده قطعه سنگ نيز ميان هوا و زمين معلق ايستاد. صدها سال بعد، يهوديان و دشمنان اسلام به جهت جلوگيري از انتشار بيش از پيش اين معجزه نبي مكرم اسلام صلّي الله عليه و آله و سلّم زير اين سنگ را با ساخت بنا پوشاندند تا تعليق اين سنگ مشخص نشود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عکس: احمد عزالدين
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲
به امید آزادی قدس شریف و فلسطین از چنگال غاصبان صهیونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
منفی ها برای چیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تصاویر زیبایی بود انشاء الله خداوند به تمام مسلمانان توفیق دهد که با اتحاد ،بتوانند قدس شریف و فلسطین عزیز را ازدست غاصبان صهیونیست نجات دهند. به امید آن روز
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
منفی که دادین یعنی شما به امید روزی هستین که دوست عزیزتان اسرائیل بتواند قدس را تصاحب و فلسطین را نابود کند؟ لجن تر از اسرائیل هم مگه رژیمی هست؟
قابل توجه اینکه هنوز این سنگ معلق در بین زمین و آسمان هست و معجزه جاوید نبی اعظم (ص) در شب معراج می باشد.ایکاش یک عکسی از سنگ (صخره معلق) هم جور می کردید و می گذاشتید.دست شما درد نکنه
لطفا در مورد سنگ معلق اطلاعات دقیق وعلمی بدهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار