بازدید 5721

جدال سرخ به خاطر تيم سرخ

مرا بكشيد تا راحت شوم. من اصلا يادم نمي‌آيد ضربه‌اي زده باشم. ما روي چمن‌هاي فضاي سبزنشسته بوديم و در طرفداري از پرسپوليس شعار مي‌داديم كه مقتول و دوستانش آمدند و شروع به شعار دادن به طرفداري از فولاد خوزستان كردند. يكمرتبه بينمان دعوا پيش آمد و با هم گلاويز شديم.
کد خبر: ۱۷۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۳ 21 July 2011
تهران امروز: جواني كه متهم است بر سر طرفداري از تيم پرسپوليس،يكي از طرفداران تيم فوتبال فولاد خوزستان را كشته است از حكم مرگ نجات يافت.

عليرضا كه در طرفداري از تيم پرسپوليس يك جوان را كشته است چندي پيش در شعبه 74 دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.

در ابتداي اين جلسه نماينده دادستان تهران با خواندن كيفرخواست گفت: طبق شواهد متهم حاضر در دادگاه 4 سال پيش طي يك نزاع بر سر فوتبال پسر جوان ديگري را در شهر ري كشته است.متهم با همدستي دوست خود به نام مهران مرتكب اين قتل شده است.وي با حمله به مقتول وي را از ناحيه سر وصورت مورد اصابت چاقو قرار داده است.به عنوان نماينده دادستان تهران براي وي طلب صدور حكم قانوني را دارم.

سال‌هاي تلخ زندان

سپس عليرضا پشت تريبون حاضر شد و با ناراحتي شديد گفت: مرا بكشيد تا راحت شوم. من اصلا يادم نمي‌آيد ضربه‌اي زده باشم. ما روي چمن‌هاي فضاي سبزنشسته بوديم و در طرفداري از پرسپوليس شعار مي‌داديم كه مقتول و دوستانش آمدند و شروع به شعار دادن به طرفداري از فولاد خوزستان كردند. يكمرتبه بينمان دعوا پيش آمد و با هم گلاويز شديم.

من اصلا نمي‌دانم چطور شد. چاقو دست مهران بود وي خودش با چاقو ضربه‌اي به مقتول زد و بعد آن را دست من داد ولي من يادم نمي‌آيد كه ضربه‌اي به وي زده باشم. بعد هم كه با خبر شديم مقتول فوت كرده است. من با رفتن به زندان بدبخت شدم و تمام آرزوهايم بر باد رفت.

من آدم خلافكاري نبودم اما در زندان به مواد مخدر معتاد شدم.آنقدر در زندان زجر كشيدم كه چند بار دست به خودكشي زدم ولي هربار نجات پيدا كردم. اولياي دم گفته‌اند رضايت مي‌دهند اما در ازاي دريافت مبلغ زياد. اما اين پول آنقدر زياد است كه اگر تمام زندگي مان را بفروشيم نمي‌توانيم آن‌را تامين كنيم. ضمن اينكه من حاضرم بميرم اما خانواده‌ام اين پول را ندهند. اگر قاتلم مرا قصاص كنيد ديگر تحمل اين وضعيت را ندارم.

نمي خواستيم خانواده‌اي ديگر داغ جوان ببيند

بعد از دفاعيات متهم قاضي تردست رئيس شعبه از متهم خواست با توكل به خدا از او ياري بخواهد و نااميد نشود. تردست سپس از اولياي دم مقتول خواست پشيماني متهم را در نظر داشته باشند و درباره خواسته خود براي اجراي حكم مجازات تامل بيشتري كنند. اما خانواده مقتول در جواب گفتند حاضر نيستند از خون فرزندشان بگذرند براي همين دادگاه متهم را به قصاص محكوم كرد.

در حالي كه اين حكم از سوي ديوان‌عالي كشور تاييد شده بود پرونده به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد و عليرضا در نوبت اعدام قرار گرفت. اما خانواده وي كه مايوس شده بودند سرانجام ديروز توانستند رضايت خانواده مقتول را جلب كنند. اولياي دم مقتول هم صبح ديروز به دادسراي جنايي تهران آمده و با انصراف از قصاص گفتند حاضر نيستند جواني ديگر به سرنوشت پسر مرحومشان دچار و خانواده‌اش در جواني وي داغدار شوند. با اين رضايت، عليرضا از مرگ رهايي يافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار