بازدید 11339

درخواست صریح اوباما از ترکیه

"هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا در طول سفر هفته گذشته خود به استانبول پیامی را در رابطه با روابط آنکارا-تل‌آویو از جانب "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا به "عبدالله گل " رئیس‌جمهوری ترکیه ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۷۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۵ 20 July 2011
یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد که "باراک اوباما " بدلیل ترس از ایجاد تنش‌های جدید میان تل‌آویو و آنکارا از مقامات ترکیه خواسته است تا به تنش‌ها در روابط خود با رژیم صهیونیستی پایان دهند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "هاآرتص "، "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا در طول سفر هفته گذشته خود به استانبول پیامی را در رابطه با روابط آنکارا-تل‌آویو از جانب "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا به "عبدالله گل " رئیس‌جمهوری ترکیه ابلاغ کرد.

یک مقام عالیرتبه رژیم صهیونیستی تأکید کرد که کلینتون به رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است که اوباما احیاء روابط میان تل‌آویو و آنکارا را بسیار مهم می‌داند و مایل است تا شاهد بازگشت روابط این دو متحد آمریکا به سطوح پیشین باشد.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهوری ترکیه به این پیام تا به امروز واکنشی نداشته و موضع ترکیه در این رابطه تغییری نکرده است.

عبدالله گل اعلام کرد: چنانچه اسرائیل به دلیل کشتار شهروندان ترک در کشتی امدادرسان غزه عذرخواهی کند و غرامت پرداخت کند، ما از این امر (بهبود روابط با تل‌آویو) استقبال خواهیم کرد.

کلینتون همچنین این موضوع را در گفت‌وگو با "احمد داوداوغلو " وزیر امورخارجه ترکیه نیز مطرح کرد.

یک مقام عالیرتبه رژیم صهیونیستی تأکید کرد: مشارکت آمریکایی‌ها در تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران در روابط تل‌آویو و آنکارا بسیار زیاد است.

وی افزود: فشار‌های "هیلاری کلینتون " وزیر امورخارجه آمریکا و "سوزان رایس " سفیر آمریکا در سازمان ملل بر "بان کی‌مون " دبیرکل سازمان ملل دلیل اصلی به تعویق افتادن انتشار گزارش سازمان ملل درباره حادثه حمله به کاروان امدادرسان نوار غزه تا 27 ماه جاری میلادی بوده است.

بر اساس این گزارش، آمریکا از سازمان ملل خواسته است تا با به تعویق انداختن انتشار این گزارش، فرصتی به تل‌آویو و آنکارا بدهد تا روابط خود را بهبود بخشند.

بنا بر این گزارش، دولت اوباما به شدت نگران وجود تنش‌ها میان تل آویو و آنکارا است و احتمالا نگران است که مبادا روابط میان طرفین بدتر از وضعیت کنونی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل