بازدید 7082

رييس خبرگان: حرف آخر را رهبری مي‌زند

مهدوي كني خاطرشان كرد: سه قوه‌ي محترم جزو اركان نظام هستند، اما بايد طوري رفتار كنند كه اختلافي پيش نيايد و اگر پيش آمد نيز هماهنگي آن با رهبري است، ولي جايگاه رهبري نيز اين است كه حرف آخر را مي‌زند و بايد تسليم آن شد.
کد خبر: ۱۷۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲ 20 July 2011
آيت‌الله مهدوي كني گفت: بايد جايگاه و شئون ولايت را در برابر تهاجم‌هاي داخلي و خارجي حفظ كنيم و پاسدار آن باشيم.

به گزارش ايسنا رييس مجلس خبرگان رهبري كه در نشست هيات رييسه و روساي مجلس خبرگان رهبري سخن مي‌گفت،افزود: مجلس خبرگان با توجه به هدفي كه به منظور آن تاسيس شده است، يكي از اركان نظام جمهوري اسلامي است.

وي افزود: همان‌طور كه مقام معظم رهبري ركن اول نظام است، مجلس خبرگان نيز ارزشمند مي‌باشد و اعضاي مجلس خبرگان هستند كه بايد ارزش آن را حفظ كنند.

مهدوي كني با بيان اين‌كه دو وظيفه بر عهده‌ي مجلس خبرگان وجود دارد، ادامه داد: همين دو وظيفه يعني تعيين و كشف رهبري و بعد نظارت بر آن بسيار مهم است كه البته به نظر بنده نظارت به معناي تحصين و پاسداري و براي حفظ جايگاه رهبري مي‌باشد.

رييس مجلس خبرگان رهبري گفت:مسووليتي از طرف مردم بر عهده‌ي ما گذاشته شده است و نيز به تعبيري از طرف شرع مقدس وظيفه‌ي بزرگي بر عهده‌ي ماست و آن اين‌كه بايد جايگاه و شئون ولايت را در برابر تهاجم‌هاي داخلي و خارجي حفظ و از آن پاسداري كنيم و بايد هميشه پشت سنگر براي دفاع از اين جايگاه بزرگ آماده باشيم.

مهدوي كني خاطرنشان كرد: كساني كه در جايگاه ائمه جمعه و غيره هستند، مي‌توانند از موقعيت‌هاي ديني و اجتماعي خود براي حفظ اين جايگاه استفاده كنند تا از آفات دشمنان داخلي و خارجي در امان بماند.

وي با تاكيد بر حفظ جايگاه ولايت، تصريح كرد: در اين جهت ثبات قدم لازم است و بايد از حرف‌هاي دوپهلو و موضع‌گيري‌هايي كه باعث استفاده‌ي دشمنان مي‌شود، پرهيز شود و به عنوان آزادي فكر و انديشه در مورد اين جايگاه بحث‌هاي دوپهلو صورت نگيرد، بلكه بايد موضع مشخص باشد.

رييس مجلس خبرگان رهبري هم‌چنين با اشاره به نقش كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: اين كميسيون‌ها نبايد جنبه‌ي تشريفاتي داشته باشند، بلكه بايد به وظايفي كه بر عهده‌ي آنها گذاشته شده عمل كنند.

مهدوي‌كني در ادامه با تاكيد بر ضرورت وحدت براي حفظ نظام، با اشاره به روايتي گفت: مردم در مقام رهبري و امامت سه تكليف بر عهده دارند كه اولي تشخيص امام و معرفت اساسي نسبت به آن است. دوم، وقتي امام شناخته شد بايد تسليم آن شد. و سوم اين‌كه اگر اختلاف سليقه‌اي پيش آمد نبايد بر سر يكديگر بزنيم.

وي با بيان اين‌كه در يك نظام اسلامي تكليف مشخص است، ادامه داد: در نظامي كه امام پيشنهاد داده‌اند و مردم نيز به آن راي داده‌اند، مقام رهبري در راس امور و بعد از آن قواي سه‌گانه قرار دارند.

رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به قانون اساسي گفت: اين‌طور نيست كه مقام معظم رهبري تنهايي بنشينند و تصميم بگيرند. حتي در زمان امام نيز اگر اختلافي پيش مي‌آمد، امام بلافاصله اظهارنظر نمي‌كرد، بلكه مي‌گفت برويد با كارشناسان اين مسائل مشورت كنيد و تنها در موارد بحراني وارد مي‌شد.

مهدوي كني خاطرشان كرد: سه قوه‌ي محترم جزو اركان نظام هستند، اما بايد طوري رفتار كنند كه اختلافي پيش نيايد و اگر پيش آمد نيز هماهنگي آن با رهبري است، ولي جايگاه رهبري نيز اين است كه حرف آخر را مي‌زند و بايد تسليم آن شد.

وي افزود: فلان رييس‌جمهور گفت كه من قانون را قبول ندارم؛ يادم مي‌آيد كه امام پاسخ داد كه قانون تو را قبول ندارد. امام تاكيد داشت كه حفظ نظام از اوجب واجبات است.

رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه تاكيد كرد: آن‌چه دشمنان ما را اميدوار مي‌كند كه عليه ما تهاجم و تحريم كنند، اختلافات است و اگر ما با هم باشيم دشمن نمي‌تواند كاري انجام دهد. امام نيز تاكيد داشت كه دشمنان شما شايد كارهايي انجام بدهند، اما موفق نمي‌شوند به شرط‌ها و شروط‌ها و آن اين‌كه با هم باشيد.

مهدوي كني در پايان بر حفظ جايگاه ولايت تاكيد كرد و گفت: بايد از اين جايگاه قولا و عملا دفاع شود و مبادا كسي طوري رفتار يا سكوت كند كه دشمنان اميدوار شوند. اگر با هم باشيم آنها نمي‌توانند كاري بكنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل