بازدید 13533

سود 10 میلیارد دلاری خرید بهنگام طلا

کد خبر: ۱۷۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹ 20 July 2011
خرید بهنگام طلا در دو سال گذشته به قیمت های پایین و پیش از رشد شدید قیمت طلا در بازار جهانی، باعث ایجاد منفعت و سود بالای ده میلیارد دلاری برای کشور شده است.

به گزارش بولتن نیوز، بانک مرکزی در دو سال اخیر و پیش از افزایش قیمت جهانی طلا و در شرایطی که برخی کشورهای جهان، هنوز با آثار و تبعات بحران مالی جهان مواجه بودند، در بهترین فرصت، اقدام به خرید چند صد تن طلا کرد و این موضوع باعث شد که ذخایر طلای کشور به شکل چشمگیری افزایش یابد.

ایران در آن شرایط به طور متوسط بابت هر اونس طلا 656 دلار پرداخت کرده، در حالی که هم اکنون بهای هر اونس طلا به طور متوسط به  1600 دلار افزایش یافته است.

روز چهارشنبه 29 تیر ماه 90 بهای هر اونس طلا در بازار جهانی به 1588 دلار رسیده است. این قیمت ها نشان می دهد که اختلاف 1600 دلار قیمت فعلی طلا با 656 دلار قیمت متوسط هر اونس طلا در دوسال اخیر، سود یا منفعتی معادل 950 دلار نصیب کشور کرده است.

این سود بالای ده میلیارد دلاری حاصل از قیمت کنونی طلا با قیمت خرید بانک مرکزی در دوسال اخیر، پشتوانه مناسبی برای ذخایر کشور محسوب می شود و می تواند در شرایط خاص که کشور نیازمند کنترل نقدینگی است به عنوان یک ابزار مهم سیاست پولی عمل کند و با فروش طلا می توان نقدینگی بازار را بهتر هدایت کرد و بازار ارز، طلا، تورم و سایر شاخص های پولی را تنظیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل