بازدید 5126

«دعا» از منظر رهبر انقلاب روایت شد

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به تازگی کتاب «دعا از منظر آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» را که علیرضا برازش آن را گردآوری کرده، منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۷۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹ 20 July 2011
«دعا از منظر آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» به کوشش علیرضا برازش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به تازگی کتاب «دعا از منظر آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی» را که علیرضا برازش آن را گردآوری کرده، منتشر کرده است.

این کتاب مقدمه‌ای به قلم برازش دارد که در آن اشاره می‌کند که از اوایل دهه 60 به تحقیق درباره دعا علاقه‌مند شده است و از همان دوران نکات بکر و کلیدی ا در مباحث نمازجمعه که از سوی خطیب جمعه آن روزها حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ایراد شده، می‌یابد.

برازش اشاره می‌کند که سه فایده، سه دستاورد، سه جهت و سه نکته درباره دعا بارها و بارها در کلام مقام معظم رهبری تاکید شده که 2 نکته آن در میان مردم و حتی متدینین و افراد مانوس با دعا و نیایش غریب و مغفول بود و هست و حتی در کتب تالیف شده درباره دعا و نیایش نیز به نحو شایسته بدان پرداخته نشده است.

مساله استخراج و کسب معارف از دعا از جمله مواردی است که برازش آن را از نکاتی می‌داند که رهبر انقلاب بدان تاکید داشته‌اند و لازم است در بحث دعا ما نیز بیشتر بدان دقت کنیم.

وی منبع تدوین این کتاب را نرم‌افزار تازه منتشر شده «حدیث ولایت» از منشورات مشترک مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و موسسه حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای می‌داند.

این کتاب در 5 فصل تنظیم شده که «معانی دعا، اجابت و ذکر»، «اهمیت دعا و ذکر»، «شرایط دعا، شروط اجابت»، «فواید و دستاوردهای دعا» و «در دعا از خدا چه بخواهیم؟ نمونه‌هایی از کتاب‌ها و دعاهای برجسته» عناوین این فصل‌ها هستند.

در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی که 21 مهرماه سال 85 ایراد شده است، ایشان تاکید می‌کنند: «دعا، خواندن خداست؛ حالا می‌تواند به زبان فارسی یا به زبان خودتان باشد؛ هرچه که می‌خواهید با خدا حرف بزنید؛ این دعاست. هرچه می‌خواهید با او در میان بگذارید... البته دعاهای ماثور از ائمه (ع) بهترین مضامین در زیباترین الفاظ و سرشار از معارف الهی است که قدر آنها را باید دانست و بایستی به آنها متوسل شد.»

این کتاب که شمارگان آن 6هزار نسخه است، به قیمت 2هزار و 500 تومان عرضه شده و برای تهیه آن لازم است با شماره 66410649 تماس حاصل کنید.

کتاب «دعا از منظر حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای» امروز در دیدار گسترده کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با ایشان به مهمانان اهدا می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل