بازدید 22302

اعتراض رسمی به نظر آیةالله‌جنتی در عربستان

"عبداللطيف الزياني " دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در ديدار روز گذشته خود با "سيد محمد جواد رسولي " سفير ايران در عربستان در دفتر خود در مقر دبيرخانه شوراي همكاري در رياض يادداشت اعتراض رسمي كشورهاي عضو اين شورا از ايران را تقديم وي كرد.
کد خبر: ۱۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۰ 19 July 2011
دبير كل شوراي همكاري خليج فارس با ارائه يادداشتي رسمي به سفير ايران در عربستان مراتب اعتراض و مخالفت خود درباره اظهارات دبير شوراي نگهبان در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران را اعلام كرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودي "الرياض "، "عبداللطيف الزياني " دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در ديدار روز گذشته خود با "سيد محمد جواد رسولي " سفير ايران در عربستان در دفتر خود در مقر دبيرخانه شوراي همكاري در رياض يادداشت اعتراض رسمي كشورهاي عضو اين شورا از ايران را تقديم وي كرد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه دو هفته پيش اظهار داشت: آمريكايي‌ها در لباس سربازان عربستاني مردم بحرين را زنداني و ‌آنها را از كار، دانشگاه و حتي بيمارستان‌ها اخراج مي‌كند در حالي كه اين مردم اين را مطرح مي‌كنند كه هر نفر يك رأي داشته باشد.

وي ادامه داد: برخي همايش‌هاي آشتي براي رد گم كردن مطرح مي‌شود كه فايده‌اي ندارد بحرين بايد به دست اسلام و مسلمين فتح و بر نيروهاي آمريكايي كه در لباس نيروهاي عربستاني هستند، پيروز شود.

اين اظهارات آيت‌الله جنتي، اعتراض كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس را برانگيخت و در اين ياداداشت تاكيد كردند كه اظهارات احمد جنتي دبير شوراي نگهبان ايران با اصول حسن همجواري، منشور سازمان ملل، اصول سازمان همكاري‌هاي اسلامي و قوانين بين‌المللي در تضاد است و روابط حسن همسايگي ايران با كشورهاي شوراي همكاري را با زيان زيادي روبه‌رو مي‌كند.

كشورهاي عضو شوراي همكاري از دولت ايران و مقامات اين كشور خواستند آنچه بيان اظهارات تحريك‌آميز و عبارات تحريك‌كننده عليه دولت بحرين و ملت آن خوانده شده است، متوقف كنند و اين مسائل را با منافع منطقه‌اي و بين‌المللي كه كشورهاي شوراي همكاري را با جمهوري اسلامي ايران مرتبط مي‌كند نامتناسب خواندند.

در اين يادداشت كشورهاي عضو شوراي همكاري حمايت خود از آنچه تلاش‌هاي حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين براي حفظ امنيت و ثبات در اين كشور حمايت از صلح داخلي و تحكيم وحدت ملي ادامه راه اصلاح و پيشرفت براي تحقق خواسته ملت بحرين خوانده شد، اعلام كردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار