بازدید 4651

ازدحام در مرز مهران در مسير بازگشت زائران

خروج زائران انفرادي در نيمه‌ي شعبان محدود بود، چون مرزهاي زميني بسته شد؛ ولي برخي افراد از طريق سوريه به عراق رفتند يا از مسير هوايي استفاده كردند. مرز خسروي نيز به‌دليل اعتراض‌ها و تجمع‌هاي كشاورزان شهر «خانقين» مسدود شده است و زائران آن به مرز مهران هدايت شده‌اند. از سوي ديگر، زائران خارجي از مهران رفت‌وآمد مي‌كنند، براي همين اين روزها و با پايان يافتن تعطيلات نيمه‌ي شعبان كه زائران در حال بازگشت به كشور هستند، در مهران ازدحام ايجاد شده است.
کد خبر: ۱۷۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷ 19 July 2011
مدير امور بين‌الملل و امور راهبري زيارتي سازمان حج و زيارت گفت: بازگشت زائران از عتبات عاليات عراق در مرز مهران ازدحام ايجاد كرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي شهسواري در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ي وضعيت مرزهاي زميني ايران و عراق به‌دنبال سفر هزاران زائر ايراني به عتبات عاليات عراق‌ به مناسبت نيمه‌ي شعبان، اظهار كرد:‌ خروج زائران انفرادي در نيمه‌ي شعبان محدود بود، چون مرزهاي زميني بسته شد؛ ولي برخي افراد از طريق سوريه به عراق رفتند يا از مسير هوايي استفاده كردند. مرز خسروي نيز به‌دليل اعتراض‌ها و تجمع‌هاي كشاورزان شهر «خانقين» مسدود شده است و زائران آن به مرز مهران هدايت شده‌اند. از سوي ديگر، زائران خارجي از مهران رفت‌وآمد مي‌كنند، براي همين اين روزها و با پايان يافتن تعطيلات نيمه‌ي شعبان كه زائران در حال بازگشت به كشور هستند، در مهران ازدحام ايجاد شده است.

وي ادامه داد:‌ البته ما در مرز مهران مشكلي نداريم كه آشفتگي پيش آمده باشد. بيشترين مشكل در عراق است كه امكانات خاصي ندارد و زائران در اين معطلي‌ها اذيت مي‌شوند.

البته او به قطع شدن چند ساعته‌ي برق در مرز زميني مهران در روز گذشته نيز اشاره كرد و گفت: برق اداره‌ي گذرنامه‌ي ايران در مرز مهران روز گذشته قطع و كنترل گذرنامه‌ها به‌شكل دستي انجام شد؛‌ ولي اين موضوع سبب شد، كنترل و ورود زائران كمي طولاني‌تر شود، يعني اگر هر روز ساعت 14 خروج زائران به كشور تمام مي‌شد، ديروز اين كار تا بعدازظهر طول كشيد.

شهسواري در ادامه اظهار كرد: در تعطيلات نيمه‌ي شعبان، روزانه 40هزار زائر ايراني كه با كاروان‌هاي تحت پوشش سازمان حج و زيارت به عراق رفتند، در شهرهاي نجف‌، كربلا،‌ كاظمين‌ و سامرا حضور داشتند.

وي تأكيد كرد: در تعطيلات نيمه‌ي شعبان با وجود انفجارهايي كه در كربلا رخ داد، هيچ مشكلي براي زائران ايراني پيش نيامد و به‌جز جراحت سطحي دو زائر ايراني كه درمان سرپايي شدند و سفر خود را ادامه دادند، اتفاق ديگري براي زائران ايراني رخ نداد.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار