بازدید 1218

چين تقويت همکاري با کانادا را خواستار شد

چین و کانادا به عنوان کشورهایی با نفوذ در منطقه آسیا - اقیانوس آرام و همچنین در کل در جهان، از لحاظ اقتصادی از پایه و اساسی مستحکم برای همکاری و همچنین از پتانسیلی بالا برخوردار هستند.
کد خبر: ۱۷۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵ 19 July 2011
چین روز دوشنبه همکاری های مستحکم تر با کانادا را در زمینه های بازرگانی، اقتصادی، انرژی و محیط زیست خواستار شد.
 
 لی کیانگ معاون نخست وزیر چین در دیدار با وزیر امور خارجه کانادا گفت :  ما امیدواریم چین و کانادا همکاری های اساسی خود را در زمینه هایی از جمله اقتصاد، تجارت، انرژی و منابع، علوم و فن‌آوری، حفاظت از محیط زیست و بهداشت عمومی گسترش دهند . وزیر امور خارجه کانادا روز یکشنبه برای سفری پنج روزه به چین وارد پکن شد.
 
لی کیانگ در این دیدار به مرور روند رشد روابط چین و کانادا پس از برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در نوامبر سال هزار و نهصد و هفتاد میلادی پرداخت. وی افزود در حالی که هو جینتائو رئیس جمهور چین و استفان هارپر نخست وزیر کانادا در خصوص توسعه رابطه راهبردی دو جانبه به توافق رسیدند، روابط چین و کانادا وارد مرحله ای جدید از توسعه شد.
 
 لی کیانگ گفت چین و کانادا به عنوان کشورهایی با نفوذ در منطقه آسیا - اقیانوس آرام و همچنین در کل در جهان، از لحاظ اقتصادی از پایه و اساسی مستحکم برای همکاری و همچنین از پتانسیلی بالا برخوردار هستند.
 
 وی افزود : همکاری های جامع چین و کانادا منافع دو کشور را به خوبی تامین می کند .
 
لی ککیانگ تصریح کرد چین از چشم انداز راهبردی به روابط با کانادا می نگرد و تلاش هایی مشترک را با این کشور برای پیشبرد روابط دو جانبه انجام می دهد. وزیر امور خارجه کانادا نیز گفت دولت این کشور و استفان هارپر به توسعه روابط با چین متعهد هستند و روابط کانادا و چین را در اولویت قرار داده اند.
 
 وی افزود کانادا از دستاوردهای دو کشور در دو سال گذشته راضی است و علاقه مند است با چین به منظور پیشبرد روابط دو جانبه همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از پکن، وزیر امور خارجه کانادا روز دوشنبه همچنین با یانگ جیچی وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان