بازدید 8573

احمدی نژاد: نباید گذشته ایران را سیاه نشان داد

احمدي‌نژاد با اظهار تاسف از اين‌که برخي سعي دارند گذشته ايران را سياه نشان دهند، گفت : ما حکومت‌هاي پادشاهي را هيچ‌گاه به رسميت نمي‌شناسيم، اما اين موضوع تفاوت دارد با اين‌كه همه گذشته يک ملت تاريک نشان داده شود. اگر گذشته ما تاريک است بيانات مهم پيامبر اسلام (ص)‌ در وصف ملت ايران از کجا آمده است؟
کد خبر: ۱۷۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳ 18 July 2011
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه انتظار فرج را بايد عمل متعالي و انقلابي دانست به اين معنا که بايد براي رسيدن به آن حركت كنيم، گفت: اين‌که عده‌اي تصور مي‌كنند انتظار يعني بمانيم تا امام زمان (عج) بيايد، انحرافي‌ترين تفسير از انتظار است.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم جشن ثبت جهاني مجموعه شيخ صفي الدين اردبيلي با تبريک ايام ولادت حضرت ولي عصر (عج) اظهار كرد: بعثت پيامبر گرامي اسلام (ص) بزرگترين حادثه از صدر خلقت تاکنون است و پيامبر (ص) همه دروازه‌هاي آسمان را بر روي انسان باز کرد و همه علم، حکمت، رحمت، لطف و زيبايي‌ها را به زمين آورد. پيامبر اكرم (ص) واسطه همه فيض الهي شد اما بشر به دلايل گوناگون تاکنون نتوانسته است از همه اين رحمت استفاده کند و تعصب، تحجر، خودخواهي، غفلت و طغيانگري‌ها مانع اصلي در به ثمر نشستن نهضت پيامبر اسلام (ص) و ديگر پيامبران بوده است.

رييس‌جمهور با اشاره به اينکه حادثه عظيم مبعث با حادثه بزرگتري کامل مي‌شود، گفت: بايد مردي از جنس پيامبران، متصل به آسمان و رها شده از همه قالب‌ها بيايد و همه موانع، نظامات، سلطه‌ها و خودخواهي‌ها را در هم بشکند و انسان را به طور کامل آزاد کند.

احمدي‌نژاد ميلاد امام عصر (عج) را نويد تحقق آن روز درخشان خواند و خاطرنشان كرد: امام زمان (عج) وارث همه انبياء و ميراث دار همه خوبي‌ها و تجلي کامل همه صفات الهي است و علم، حکمت و قدرت خدا را تجلي خواهد بخشيد.

وي افزود: ايشان همه عالم را به نيابت از خداوند مديريت مي‌كنند و واسطه فيض الهي هستند و هر حرکتي در عالم انجام مي‌شود به اذن امام عصر (عج) است و در حقيقت ما غايبيم و او حاضر است.‌

رييس‌جمهور افزود: انتظار يعني کندن و رسيدن يعني عبور از ولايت طاغوت‌ها، خودخواهي‌ها، شيطان‌ها و هواهاي نفس و پيوستن به ولايت خدا که واسطه‌اش، امام عصر (عج) است.

احمدي‌نژاد گفت: بايد جامعه بشري به نقطه‌اي برسد که سعادت، کمال، حقيقت انساني، خدا و عدالت را در ولايت امام عصر (عج) ببيند و انتخاب کند و بالاترين هديه خدا به بشر ولايت انسان کامل است.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه اگر کسي به واقع براي خدا مجاهدت کند تحت ولايت امام زمان (عج) قرار خواهد گرفت، اظهار كرد: در عصر حاکميت سياه مادي‌گرايي كه همه اميدها به يأس بدل شده بود ملت بزرگ ايران با دست خالي در حالي که با محاسبات مادي احتمال پيروزي صفر بود، در برابر همه قدرت‌هاي مادي جهان ايستاد و پيروز شد.

وي در ادامه اظهارات خود با بيان اين‌كه نقش اردبيل نه تنها در تاريخ سياسي ايران بلکه در تاريخ جهان کم نظير و بلکه بي نظير است، خاطرنشان كرد: امروز در جايي و در کنار مقبره کساني حضور داريم که روند حرکت تاريخ را به نفع عدالت، توحيد و حاکميت ارزش‌هاي الهي تغيير دادند. اگر ايراني‌ها با شعار توحيد و عدالت، حکومت مستقل و قدرتمندي تشکيل نمي‌دادند امروز اثري از توحيد و عدالت در عالم نبود و اين حرف گزافه‌اي نيست.

رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که بعد از صدر اسلام از مکتب نجات بخش اسلام جز پوسته و نامي باقي نماند، گفت: تمامي پيام رهايي بخش پيامبر (ص) زير سلطه سنگين تعصبات قومي، قبيله‌اي و افکار انحرافي،‌ خودخواهي و رذالت‌هاي اخلاقي پوشيده شد و اگر بنا بود پيام آخر نيز همچنان از طرف اين گروه نمايندگي شود چيزي از آن باقي نمي‌ماند.

وي گفت: امروز سلطه‌گران و خودخواهان بعد از 1400 سال حاضرند رژيم جنايتكار صهيونيستي را به رسميت بشناسند اما در برابر پرچمداران توحيد و عدالت بايستند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: بايد يک ملت با فرهنگ متعالي مأموريت صيانت از مکتب متعالي اسلام را به عهده مي‌گرفت كه در اين راستا نهضت‌هايي نيز به وقوع پيوست. آل بويه علويان، ديلميان، صفاريان و سامانيان آمدند و هر كدام تلاش‌ها و تحركاتي انجام دادند، اما نتوانستند پايه‌هايي را برقرار و از اصل و حقيقت پيام پاسداري کنند.

وي ادامه داد: اما در اين ديار مردان و زناني هدايت شده و کمر بسته به فرهنگ اهل بيت (ع)، که حقيقت دين است به پا خاستند و شيخ صفي با نگاهي عميق و روشن، حلقه‌هايي را مانند پايگاه‌هاي امروزي تشکيل داد و انسان‌هايي آماده فداکاري در راه ارزش‌هاي الهي تربيت کرد و اين انديشه را گسترش داد تا يکي از نواده‌هاي او به نام شاه اسماعيل پرچم نهضت را برداشت و با مجاهدت و فداکاري مردان و زنان اين ديار عَلَم توحيد و عدالت را برافراشت.

احمدي‌نژاد گفت: شاه اسماعيل نمايندگي از حقيقت دين و دفاع از رسالت را برعهده گرفت، ستون‌هايي را مستحکم و راهي را آغاز کرد که پس از گذشت بيش از 400 سال، انقلاب عظيم اسلامي در ادامه و براي تکميل آن به وقوع پيوست.

وي با بيان اين‌كه امروز همه عالم تحت تأثير ملت ايران، فرهنگ و نوع نگاه اين ملت به مناسبات انساني و جهاني هستند، گفت: ملت ايران همه مناسبات دنيا را به نفع عدالت و توحيد تغيير داده است.

وي افزود: بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي هر چند از لحاظ هنري، مهندسي و تاريخي بسيار ارزشمند است اما بالاتر از آن نشانه‌اي از راهي است که بايد تا آخر بپيماييم.

وي گفت: باورم اين است که اجداد مردم اردبيل حق بزرگي بر گردن فرهنگ و تمدن ملت ايران و به تبع آن، جهان دارند.

احمدي‌نژاد با اظهار تاسف از اين‌که برخي سعي دارند گذشته ايران را سياه نشان دهند، گفت : ما حکومت‌هاي پادشاهي را هيچ‌گاه به رسميت نمي‌شناسيم، اما اين موضوع تفاوت دارد با اين‌كه همه گذشته يک ملت تاريک نشان داده شود. اگر گذشته ما تاريک است بيانات مهم پيامبر اسلام (ص)‌ در وصف ملت ايران از کجا آمده است؟

رييس‌جمهور تصريح کرد: چرا حضرت محمد (ص) ‌اين قدر از ملت ايران تمجيد کردند؟ چرا فرمودند بالاخره ملت ايران پرچم را بلند خواهد کرد و بر قله‌هاي عالم به اهتزار در خواهد آورد؟ اگر گذشته يک ملتي تاريک باشد، آينده‌اي وجود نخواهد داشت؟

احمدي‌نژاد قاجار و پهلوي را بي‌افتخارترين و ذليل‌ترين حکومت‌هاي تاريخ ايران، دانست و گفت: اين دو حکومت هيچ افتخاري را به نام خود ثبت نکردند و همه آن دوران جز ذلت، عقب نشيني، وادادگي و پذيرش حقارت نبوده است. انسان‌هاي کوچک و پست در اين مقطع آمدند و در غفلتي تاريخي زمام يک ملت را به دست گرفتند و بيش از دشمن، ملت را کوبيدند. اين‌ها از عظمت صفويه ناراحت بودند و از مقايسه خود با آن احساس حقارت مي‌کردند به همين خاطر براي تحقير و تخريب آن برنامه‌ريزي کردند.

وي اضافه کرد: دوره صفويه دوره‌اي بود که علما آمدند و انديشه اسلام ناب را تا اعماق اين سرزمين گسترش دادند و ستون‌هاي فرهنگي و تمدني ايران را محکم کردند.

رييس‌جمهور گفت: در دوره صفويه مردم راحت و آزاد بودند و روابط خوبي ميان مردم و حکومت برقرار بوده و پيشرفت، عمران و‌ آبادي بسياري در سطح كشور به وجود آمد.

احمدي‌نژاد افزود: پهلوي، قاجار و استعمارگران غربي با هم دوران صفويه را به شکل مشترک کوبيده‌اند، چرا كه از اين دوره آسيب ديدند.

وي گفت: امروز که غبارها خوابيده است و مي‌توان بدون هيچ تعصب، نگراني و فشاري تاريخ را مطالعه کرد، مي‌فهميم چه خدمت بزرگي در دوره صفويه به بشريت شده است.

احمدي‌نژاد با تبريک ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين به مردم اردبيل و ايران گفت: اين کار در واقع يک پله ايران را به لحاظ فرهنگي و تمدني در نگاه جهانيان بالا برد و سندي جهاني شد که در معرض ديد همه پژوهشگران، گردشگران و سياستمداران قرار مي‌گيرد تا آن را مطالعه کنند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين‌که اردبيل ديار مرزبانان و پاسداران فرهنگ اسلام ناب بوده و بايد اين را حفظ کرد، گفت: مأموريت امروز ما پرچمداري اين فرهنگ و نگاه به سوي خط فرهنگي اسلام ناب در روابط دروني، خانواده، محله، شهر، استان، ارتباطات اجتماعي و نيز در فعاليت‌هاي فرهنگي از بافت فرش تا معماري، سروده‌ها،‌ عزاداري‌ها، مراسم، اشعار، قرائت و تلاوت قرآن تا تربيت طلاب و دانشجويان فرهيخته و مؤمن است.

رييس‌جمهور افزود: اگر مکتبي حاکم شود اما نتواند زندگي مردم را متعالي کند نمي‌تواند ادامه داشته باشد، لذا پشتوانه ماندگاري يک انديشه، اثرگذاري مستقيم در زندگي مردم و بالندگي و تعالي آنان است.

احمدي‌نژاد با تشکر از علما، امام جمعه و فرهيختگان استان گفت: مأموريت اصلي استان اردبيل، اعتلاء فرهنگي است اگر چه بايد سازندگي و آباداني در حد اعلا باشد اما همه آن‌ها بايد در خدمت فرهنگ قرار گيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل