بازدید 36637
کد خبر: ۱۷۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۹ 19 July 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید که تا حد امکان پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می آید:

طرح مشکلات:

1. با سلام و عرض ارادت خدمت شما تابناکیهای عزیز
 
من در اسفند ماه سال گذشته با توجه به اطلاعیه شرکت خورو سازی سایپا یک دستگاه خودروی پراید 132 ثبت نام نموده ام که در یکی از بندهای شرائط پرداخت مبلغ ریالی سوخت پیمایش 1000 کیلومتر عنوان شده بود ولی در هنگام تحویل از نمایندگی مربوط عنوان شد هنوز وضیعت پرداخت آن مشخص نشده است لذا از شما در خواست می نمایم در صورت امکان پیگیری نماید تا این گونه شرکت ها با وعده های تو خالی مشتری جذب ننمایند.
با تشکر

2. سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکاران محترمتان

از پیش از عید سال 90 با مراجعه به  یکی از نمایندگی های مجاز شرکت سایپا در شهر قم ـ نمایندگی آدابی ـ بخاطر مشکل فنی پرایدم متوجه شدم که  دینام ماشین با مشکل مواجه شده است و باید تعویض شود، در ابتدا گفتند که این قطعه موجود نیست با پیگیری از خود شرکت سایپا گفتند آخر سال است و انبارگردانی دارند، بعد از عید به نمایندگی  مراجعه کنید از ابتدای سال تمام نمایندگی های مجاز این شهر را دنبال کردم اما کمتر نتیجه گرفتم گفتند این قطعه را نداریم به کارشناسان سایپا زنگ زدم، به نحوی شکایت تلفنی کردم تا الان که 25/02/90 است نه کسی تماس گرفته و نه مشکل من حل شده و نه پاسخ گویی وجود دارد.

آنطور که نمایندگی ـ حسنخانی، عارفی ـ گفته اند مثل من کم نیستند که منتظر قطعه هستند خواهشمند است شما نیز این موضوع را پیگیری کنید و یا بگویید به کدام بخش شرکت و یا به کجا شکایت کنم که بدانند این خدمات پس از فروش نیست!! مدارک مراجعه به نمایندگی ها نیز موجود است.
اینجانب وحید حیاتی کارمند صدا و سیما

3. احتراماً به استحضار می رساند اینجانب در بهمن ماه سال 89 اقدام به خرید یک خودرو ایرانی تیبا (مینیاتور) به مبلغ 11 میلیون و 700 هزار تومان کردم. از ابتدا موتور خودرو صدای بسیار بلندی داشت. درب ها خوب بسته نمی شدند. درجه بنزین خراب بود. شیشه بالابر بسیار کند عمل می کرد. گیر بکس مشکل داشت. در سربالایی صدای بسیار بدی می داد. زیر درب صندوق شکسته بود. داخل چراغ ماشین آب جمع می شد. فرمان قفل نمی شد و ....

در اولین مراجعه به نمایندگی تنها سرویس اولیه که شامل تعویض روغن بود انجام شد و برای بقیه موارد تاکید کردند که باید به نمایندگی تهرانپارس یا شماره 3 کرج برویم که خدمات تیبا را داشته باشند.

2 بار به نمایندگی تهرانپارس رفتیم . قبول کردند موتور صدای غیر عادی دارد 2 روز ماشین خوابید اما خدماتی ندادند. چیزی درست نشد. درب ها را هم درست نکردند گفتند باید در سرویس اولیه درست می شد. الان شامل هزینه می شود. گفتند بروید  نمايندگي3 کرج. نزدیک عید شد و همه جا تعطیل. رفتیم سفر. نزدیک جنوب که بودیم ماشین تقریبا صدای تراکتور می داد. به امداد خودرو زنگ زدیم پس از بررسی مشخص شد ماشین یک قطره هم روغن ندارد.!!! چرا؟؟؟ بروید نمایندگی سایپا. روغن ریختیم و برگشتیم تهران. نمایندگی هم گفت بعد عید. الان همکاران شیفت کارهای جزئی را قبول می کنند.

بعد عید بارها به نمایندگی 3 کرج مراجعه کردیم. بار اول گفتند صدای موتور عادی است. صدای سربالایی ایراد اگزوز است که با یک فراخوان همه را عوض می کنیم. بعد از 2 روز خوابیدن ، ماشین را تحویل دادند فقط قفل ها را کامل عوض کردند. حتی سپر ماشین را هم می خواستیم تعویض کنیم گفتند قطعه نداریم. مگه خودرو تولید داخلی نیست؟؟؟!!

بار دوم گفتند صدای موتور هم غیر عادی است.! چون افراد زیادی برای آن مراجعه کرده اند!!!!! اما قطعات و سرویس تیبا را نداریم. اگر می خواهید ماشین بخوابد؟؟؟!!!!

بار سوم گفتند شما درست می گویید. تاکنون چندین نفر مراجعه کرده اند بابت روغن کم کردن. ماشین همزمان با بنزین روغن هم می سوزاند.!!!!! اما درب سوپاپ نداریم.

همانجا مراجعه و شکایت کردیم. دیروز تماس گرفته اند که ماشین را ببرید نمایندگی تهرانپارس تا قطعاتش بیاید. گفتیم اگر قطعه اش یک ماه دیگر بیاید؟؟؟ می گویند هزینه خواب ماشین را می دهیم. شما بگویید چه کنیم؟

توجه 1: این خودرو را صفر کیلومتر خریدیم. فکر نکنید خودرو فرسوده بوده که الان دود می کند.

توجه 2: ساعت مراجعه به نمایندگی ها 6 صبح است. درنظر بگیرید برای هر بار مراجعه ساعت 5:30 راهی شده ایم و تا 10 صبح معطل.

توجه 3: این خودرو دارای کارت نارنجی 6 ستاره است.

به دلیل کیفیت بد، قیمت ماشین هم پایین آمده. الان 10 میلیون از ما می خرند. چه کسی جوابگوی این همه ضرری است که در 4 ماه از نظر هزینه و زمان متحمل شده ایم. کاش حداقل سالم بود، ضرر مالی اش اهمیت نداشت. واقعا اگر نمی توانند چرا تولید می کنند؟؟!!! شما کمک کنید.
 
باتشکر و احترام

توضيحات تابناك :

پس از ارسال نامه به شماره 108/ت در تاريخ 90/2/31 به شركت محترم سايپا، پيگيري هاي لازم جهت دريافت توضيحات انجام گرفت كه پاسخي از مسئولان محترم آن شركت ارسال نشد و تنها به دريافت شماره تماس فرد معترض اصرار داشتند.

 اما چنین کاری ممکن نبود؛ زیرا سايت تابناك خود را متعهد به حفظ شماره هاي تماس بينندگان گرامي  مي داند و بدون رضایت ایشان نمی تواند شماره تماسشان را در اختیار شخص یا سازمانی قرار دهد؛ و از طرف ديگر مشكلات مطرح شده هيچكدام جنبه فردي ندارد و ممکن است از آن دسته مشكلاتي باشد كه روزانه هموطنان عزيزمان  با آن دست و پنجه نرم مي كنند.

اگر چنین مشکلاتی وجود داشته باشد، شایسته است شركت سايپا  به حل زيربنايي آن و سروسامان دادن به نمايندگي هاي موجود در سطح كشور بپردازد تا اينكه مترصد حل مشكل افراد بصورت موردي باشد. البته اين كار هم در جاي خود جاي تقدير و تشكر دارد. 

به هر صورت سايت تابناك مشكلات را بدون جواب در تاريخ 90/04/12 منتشر كرد كه پس از انتشار مطلب در سايت مسئولين سايپا طي تماسي متعهد شدند پیگيري لازم را انجام دهند و جوابيه را در اسرع وقت ارسال  كنند. آنچه در پی می آید، پاسخ شرکت محترم سایپا است که عينا  منتشر مي گردد.

جوابيه شركت سايپا

مديريت محترم سايت خبري تابناك

با سلام و احترام
پيرو انتشار مطلبي با عنوان دردسرهاي خريد خودرو از سايپا، كه از سوي كاربران و توسط ايميل اختصاصي دريافت گرديده است ذكرچند نكته لازم است:

شركت سايپا به جهت انعكاس مشكلات مردم و بخصوص دارندگان محصولات سايپا از آن رسانه وزين بسيار سپاسگذار است و اميدوار است كه همراهي وهمكاري آن رسانه جهت تسريع مشكلات و خواسته هاي مردم با اين شركت همواره ادامه داشته باشد.

و به همين منظور طي درخواست هاي مكرر از دوستان وهمكاران رسانه اي سايت تابناك نسبت به ارائه شمار هاي تماس و يا آدرس جهت دسترسي به نامبردگان، اقدامات مجدانه صورت گيرد اما تا كنون هيچ گونه شماره يا آدرسي جهت حل مشكلات دريافت نگرديده است !

بر همين اساس از دوستان عزيزان هموطن در خواست مي كنيم كه با ارائه شماره هاي تماس و يا آدرس ما را در حل مشكلات خود همراهي نمايند.

در پايان باز هم از همكاري و پيگيري سايت خبري تابناك جهت حل مشكل اين عزيزان سپاسگزاريم .

اشتراک گذاری
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب