بازدید 3044
جام‌جهاني فوتبال زنان 2011 - آلمان/

توپ و كفش طلا به هافبك ژاپن رسيد

توپ و كفش طلاي بهترين و گلزن‌ترين بازيكن مسابقات جام‌جهاني فوتبال زنان 2011 به هافبك دفاعي تيم ملي ژاپن رسيد.
کد خبر: ۱۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶ 18 July 2011
به گزارش سايت فيفا، هومار ساوا، هافبك بازي‌ساز تيم ملي فوتبال زنان ژاپن با عنوان قهرماني رقابت‌هاي جام‌جهاني 2011 آلمان را به پايان رساند. طراح مياني كه نقش زيادي در قهرماني كشورش در اين مسابقات داشت، به دليل كسب عنوان بهترين بازيكن و بهترين گلزن اين دوره از رقابت‌ها توپ طلا و كفش طلاي آديداس را به خود اختصاص داد.


* هومار ساوا از ژاپن برنده توپ و كفش طلاي آديداس
شماره 10 تيم ملي فوتبال زنان ژاپن در پنجمين حضورش در شش دوره برگزاري رقابت‌هاي جام‌جهاني براي تيمش بيشتر از هميشه درخشيد. وي با وجود تجربيات ارزشمند، مهارت و خلاقيت نه تنها خط دفاع را به حمله متصل مي‌كرد بلكه پاس‌هاي بسيار خوبي را براي مهاجمان ارسال مي‌كرد.
سوپر استار 32 ساله در فينال شخصيت فوتبالي خود را نشان داد و با به ثمر رساندن گل تساوي ژاپن در وقت‌هاي اضافه، تعداد گل‌هاي خود را به عدد 5 رساند و بازي را به ضربات پنالتي كشاند. تينا تيون، سرمربي آلمان در سال 2003 كه با اين تيم عنوان قهرماني را به دست آورد و عضو كميته فني فيفاست، درباره اين بازيكن گفت: ساوا قطعاً يكي از بي‌نقص‌ترين بازيكنان جهان است. ساوا نه تنها به عنوان بهترين بازيكن مسابقات شناخته شد، بلكه كفش طلاي آديداس را نيز با خود به خانه برد.


* ابي ومباچ و هوپ سولو از آمريكا برنده توپ نقره و برنز آديداس
مهاجم منحصر به فرد تيم ملي فوتبال زنان آمريكا كه به دليل مصدوميت مسابقات المپيك 2008 پكن را از دست داد، در جام‌جهاني 2011 آلمان حاضر شد و 4 گل را در اين دوره از رقابت‌ها به نام خود ثبت كرد. ومباچ تمام گل‌هاي خود را با ضربه سر وارد دروازه حريفان كرده است. وي توانست با ثبت سيزدهمين گل خود در مسابقات جهاني از ركورد ميشل ايكرز هم‌وطن خود (12 گل زده) پيشي بگيرد. ومباچ يكي از بهترين بازيكنان در تركيب تيم پايا ساندهيج بود.
هوپ سولو كه به عنوان ستاره دروازه‌بانان در مسابقات مورد تشويق تماشاگران قرار مي‌گرفت، تا سومين بازي مرحله گروهي گلي دريافت نكرد و در آن مسابقه نتوانست ضربه دالكويست سوئدي را از روي نقطه پنالتي مهار كند. وي در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل برزيل خوش درخشيد تا تيمش به نيمه‌نهايي برسد. وي علاوه بر دريافت توپ برنز به عنوان بهترين دروازه‌بان اين مسابقات نيز انتخاب شد.

* مارتا از برزيل كفش نقره آديداس (4 گل و 2 پاس گل)
مارتا، سوپراستار برزيلي 5 بار بهترين بازيكن فوتبال زنان جهان شده است. وي تمام مهارت خود را در 4 مسابقه تيمش در اين دوره از رقابت‌ها به نمايش گذاشت. وي توانست 4 گل و 2 پاس گل را به نام خود ثبت كند. برزيل در مرحله يك‌چهارم نهايي مقابل آمريكا شكست خورد و از راهيابي به جمع 4 تيم برتر بازماند تا مارتا همچنان در حسرت قهرماني جهان باقي بماند.

* كايتلين فورد از استراليا بهترين بازيكن جوان مسابقات
كايتلين فورد در سن 16 سالگي يكي از اعضاي اصلي تيم ملي فوتبال زنان استراليا در اين دوره از مسابقات جام‌جهاني بود. آينده‌اي طلايي انتظار اين بازيكن را مي‌كشد كه توانست در جناح راست تيمش بدرخشد.
اپريل هينريش، سرمربي سابق آمريكا و عضو كميته فني فيفا درباره كايتلين گفت: او پتانسيل تبديل شدن به يك مدافع اسطوره‌اي را دارد.

* ژاپن برنده جايزه بازي جوانمردانه
تيم ژاپن ملقب به نادشيكو (گل‌هاي صورتي) نه تنها با پاسكاري زيبا و مهارت‌هاي فردي بازيكنان، خود را در قلب هواداران فوتبال حك كرد، بلكه به عنوان بهترين تيم مسابقات از لحاظ بازي جوانمردانه نيز شناخته شد. شاگردان نوريو ساساكي تنها 5 كارت زرد و يك كارت قرمز در مسابقات دريافت كردند. قهرمان جهان كه بنر معروف تشكر از جامعه جهاني را پس از مسابقات به هواداران فوتبال نشان مي‌داد، تصويري به ياد ماندني از خود در اذهان دوستداران اين ورزش ثبت كرد.

* تيم ستاره‌ها:
در پايان مسابقات جام‌جهاني، 21 بازيكن برتر به عنوان تيم برتر اين مسابقات معرفي شده‌اند كه اسامي آنها به اين شرح است:

دروازه‌بانان: آيومي كايهوري (ژاپن)، هوپ سولو (آمريكا)
مدافعان: الكس اسكات (انگليس)، لورا جورجز (فرانسه)، اريكا (برزيل)، ساساكيا بارتوسياك (آلمان)، سونيا بومپاستور (فرانسه)، اليز كلوند نايت (استراليا)
هافبك‌هاي دفاعي: شانون باكس (آمريكا)، هومار ساوا (ژاپن)، كارولين سگر (سوئد)، جيل اسكات (انگليس)
هافبك‌هاي هجومي: كرستين گارفركز (آلمان)، شينوبو اونو (ژاپن)، لوسيا نسيب (فرانسه)، آنومان (گينه استوايي)، آيا مياما (ژاپن)، لورن چني (آمريكا)
مهاجمان: لوتا شلين (سوئد)، مارتا (برزيل)، ابي ومباچ (آمريكا)
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار