بازدید 4475

بيانيه وزارت خارجه در سالگرد انفجار آميا

کد خبر: ۱۷۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۴ 16 July 2011
وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در رابطه با سالگرد انفجار ساختمان موسوم به آميا در آر‍ژانتين در سال 1994 بيانيه صادر كرد.

به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است:

« جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يكي از قربانيان بزرگ تروريسم ضمن محكوم كردن هرگونه اقدام تروريستي منجمله انفجار ساختمان مربوط به يهوديان آرژانتين (آميا) در سال 1994 با بازماندگان قربانيان اين انفجار ابراز هم‌دردي مي‌كند.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران از اين كه پس از گذشت 17 سال از وقوع اين جنايت تاكنون حقيقت آن كشف نشده و هويت مرتكبان و عاملان واقعي آن در هاله‌اي از ابهام قرار دارد، تاسف خود را اظهار مي‌كند.

اين وزارت‌خانه هم‌چنين از اين كه واقعيت در مورد اين اقدام جنايتكارانه پس از وقوع، گرفتار توطئه‌ها و بازي‌هاي سياسي شده و مقامات قضايي وقت آرژانتين كه اكنون اعمال غيرقانوني آن‌ها افشا شده و در اين رابطه توسط دادگاه نيز متهم شده‌اند، با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوي بعضي از اتباع جمهوري اسلامي ايران، تحقيقات قضايي را منحرف و موجب فرار مرتكبان واقعي اين جنايت از چنگال عدالت شدند، انزجار خود را اعلام و از ادامه اين روند توسط افرادي كه از آن زمان در قوه قضايي آن كشور باقي مانده‌اند، اظهار تعجب مي‌كند.

وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اميدوار است به‌منظور روشن كردن جزييات بيش‌تر اين روند منحرف شده و ناعادلانه بتواند به‌زودي گزارشي را منتشر و در اختيار افكار عمومي قرار دهد.

وزارت امور خارجه طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران و بر اساس حقوق بين‌الملل موظف است و حق دارد از تضييع و نقض حقوق اتباع خود جلوگيري و از آنان در مقابل اقدامات ناعادلانه و افراط‌گرايانه‌اي كه ممكن است حقوق بنيادين آن‌ها را دچار خدشه كند دفاع كند. در عين حال آمادگي خود را براي ورود به يك گفت‌وگوي سازنده و همكاري با دولت آرژانتين جهت روشن كردن واقعيت‌ها در چارچوب قانون و با رعايت احترام متقابل اعلام مي‌كند تا بدين ترتيب از ادامه يك مسير اشتباه در تحقيقات قضايي اين پرونده جلوگيري شده و به اجراي عدالت آن‌گونه كه همگان شايستگي آن را دارند، كمك كند.

وزارت امور خارجه

جمهوري اسلامي ايران»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل