بازدید 3389

راه‌اندازي اردوگاه كاردرماني در 5 استان

نجار گفت: نظام جمهوري اسلامي اعتقاد جدي به مصون‌سازي جامعه در برابر اين بلاي خانمان‌سوز را دارد و برنامه‌هاي تهيه شده در سند جامع پيشگيري از اعتياد و قانون برنامه پنجم توسعه كشور بيانگر اين تلاش‌هاست.
کد خبر: ۱۷۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴ 16 July 2011
وزير كشور گفت: اردوگاه‌هاي كاردرماني در 5 استان مختلف كشور امسال راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، مصطفي محمدنجار ظهر امروز در حاشيه راه‌اندازي اردوگاه كاردرماني خراسان شمالي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخي از استان‌ها نيز متقاضي راه‌اندازي اردوگاه كاردرماني بوده كه اكنون در حال بررسي اين درخواست‌ها هستيم.

وي با اشاره به اينكه طبق ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر افراد معتادي كه داوطلبانه اقدام به مراجعه به مراكز درماني نموده در اين مراكز نسبت به درمان آنان اقدام مي‌شود، افزود: اگر معتادان طبق قانون به اين مراكز مراجعه نكرده و تجاهر به اعتياد بكنند، مقامات انتظامي توانسته آنها را دستگير و براي ترك اعتياد به اين مراكز منتقل كنند.

نجار در ادامه با اشاره به اينكه ستاد مبارزه با مواد مخدر اهتمام جدي با عاملان توليد و توزيع مواد مخدر سنتي و صنعتي دارد، گفت: در اين مسير كاملاً جدي بوده و هيچ كوتاهي را نمي‌پذيريم.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشور تصريح كرد: دشمنان براي ضربه زدن به نظام اسلامي به دنبال به انحراف كشيدن جوانان هستند از اين رو در مبارزه با مواد مخدر، برنامه جامعي در اين ستاد براي مقابله، پيشگيري و نيز درمان تدوين شده است.

وي در عين حال پيشگيري اوليه از اعتياد را از راهبردهاي ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد و گفت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها عامل تهديدكننده سلامت بشريت است و اقدامات صورت گرفته در نظام جمهوري اسلامي بيانگر اين است كه نگاه تك‌بعدي به مواد مخدر نمي‌تواند جامعه را از اين خطر مصون كند.

وزير كشور با بيان اينكه از نگاه ما، اعتياد يك بيماري است و وظيفه ما به عنوان متولي درمان، نگاه درمان‌ناپذير به معتاد است، يادآور شد: پيشگيري موضوع مهمي است و توان دانشگاه‌هاي ما براي ورود به اين مبحث زياد است، هرچند ديگر دستگاه‌هاي حوزه پيشگيري بايد با اهتمام و جديت بيشتري وارد عمل شوند.

نجار گفت: نظام جمهوري اسلامي اعتقاد جدي به مصون‌سازي جامعه در برابر اين بلاي خانمان‌سوز را دارد و برنامه‌هاي تهيه شده در سند جامع پيشگيري از اعتياد و قانون برنامه پنجم توسعه كشور بيانگر اين تلاش‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار