بازدید 1975

همايش تامين مالي از طريق صكوك در مرداد

در اين همايش يك پانل تخصصي با عنوان " الزامات توسعه بازار صكوك و چشم انداز آن " و يك سمينار در سه بخش با عنوان "آشنايي با فرايندها و اقدامات اجرايي جهت انتشار اوراق صكوك "، برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴ 16 July 2011
همايش تامين مالي از طريق صكوك و نحوه انتشار آن سوم مرداد ماه سال جاري با همكاري دانشگاه صنعتي شريف به منظور بررسي انواع صكوك، نحوه عرضه بين‏المللي و الگوها و روش‏هاي انتشار در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

به گزارش فارس به نقل از مركز مطالعات و تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف، امروزه در فضاي بين‌المللي مباحث مربوط به تامين مالي اسلامي اهميت بسياري داشته و نهادهاي فراواني در اين زمينه تشكيل و ابزارهاي مالي اسلامي مختلفي در كشورهاي اسلامي (و غير اسلامي) ابداع و به كار گرفته شده است.

در اين ميان يكي از ابزارهاي نويني كه در بازار مالي دنيا و بر اساس اصول اسلامي طراحي و ارائه شده، اوراق بهادار اسلامي يا صكوك ‏است. در يك تعريف كلي صكوك روش تامين مالي مبتني بر اصول اسلامي است كه مي‌تواند به عنوان گواهي سرمايه‌گذاري مشاع هم از آن نام برد.

با توجه به مشكلات تأمين مالي طرح‏هاي صنعتي، عمراني و زيرساختي كشور و دشواري تأمين مالي خارجي به دليل موانع موجود، ترويج و آموزش توانايي‏هاي اين اوراق در جهت جذب منابع مالي مي‏تواند فوايد فراواني براي صنعت و اقتصاد كشور به همراه داشته باشد.

برگزاري همايشي در اين خصوص در جهت ترويج اين اوراق و آشنايي سرمايه‏گذاران و سرمايه‏پذيران با روش‏ها و مدل‏هاي انتشار اين اوراق مي‏تواند نقطه عطفي جهت تحقق شعار "جهاد اقتصادي " باشد.

براساس اين گزارش، از جمله محورهاي اين همايش شامل جايگاه شركت‏هاي تأمين سرمايه در توسعه بازار صكوك، انواع صكوك و كاربردهاي آن، نحوه عرضه بين‏المللي صكوك، الگوها و روش‏هاي انتشار صكوك، مقايسه صكوك و ساير ابزارهاي مالي، نقش بانك‏ها در انتشار صكوك(اجاره)، نقش صكوك در تأمين مالي طرح‏هاي زيرساختي، نقش صكوك در تأمين مالي طرح‏هاي اقتصادي بخش خصوصي، نقش و تبيين بازار ثانويه معاملات صكوك، اثر تأمين مالي از طريق صكوك بر صورت هاي مالي شركت ها و حسابداري و رويه هاي موجود صكوك است.

در اين همايش يك پانل تخصصي با عنوان " الزامات توسعه بازار صكوك و چشم انداز آن " و يك سمينار در سه بخش با عنوان "آشنايي با فرايندها و اقدامات اجرايي جهت انتشار اوراق صكوك "، برگزار خواهد شد.

در صورت دريافت اطلاعات بيشتر علاقمندان مي توانند به سايت گروه مالي و سرمايه گذاري مركز مطالعات تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف مراجعه كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار