بازدید 1651
رئيس صندوق بيمه روستائيان و عشاير خبر داد:

سكونت 9.5 ميليون روستايي در حاشيه شهرها

دهياران و مسئولان روستايي، روستائيان را درجات مديريت درست درآمد حاصل از يارانه‌ها راهنمايي كنند تا اين منابع تبديل به صنايع در روستاها شود.
کد خبر: ۱۷۷۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۵ 15 July 2011
رئيس صندوق بيمه روستائيان و عشاير با اشاره به ميزان مهاجرت بالا به شهرها گفت: 9.5 ميليون روستايي در حاشيه شهرها سكونت دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، مجيد موسويان در اختتاميه همايش دهياران خراسان جنوبي به بحث هدفمندسازي يارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: دهياران و مسئولان روستايي، روستائيان را درجات مديريت درست درآمد حاصل از يارانه‌ها راهنمايي كنند تا اين منابع تبديل به صنايع در روستاها شود.

وي كمك به اقشار آسيب‌پذير جامعه را امري مهم دانست و افزود: اين كمك بايد پنهاني صورت گيرد تا موجب خفت و ذلت افراد نشود.

رئيس صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور ادامه داد: در شرايط فعلي بايد 32 ميليون نفر روستايي در كشور مي‌داشتيم كه 21 ميليون نفر بيشتر در روستاها زندگي نمي‌كنند چرا كه 9 ميليون و 500 هزار نفر در حاشيه شهرها و يك ميليون و 500 هزار نفر در درون شهرها مهاجرت كرده‌اند كه اين امر مانع توسعه روستاها و شهرهاي هدف شده است.

وي راه‌اندازي و تاسيس صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور را راهي براي حل تبعيض، فقر و فساد دانست و افزود: روستايان در دو زمينه معيشت و سلامتي و دوران بيماري نبايد هيچگونه دغدغه‌اي داشته باشند كه از جمله اهداف مهم اين صندوق محسوب مي‌شود.

موسويان ادامه داد: با راه‌اندازي اين صندوق در كشور ما از ظرفيت‌ها و امكانات خود روستاها استفاده كرديم تا هزينه‌ها به نفع روستائيان كاهش يابد.

رئيس صندوق بيمه روستائيان و عشاير كشور يادآور شد: در خراسان جنوبي 48 كارگزار در 55 دهستان مستقر شده‌اند و دفتر مركزي اين صندوق نيز در آينده‌اي نزديك در استان افتتاح مي‌شود.
وي گفت: در خراسان جنوبي 41 هزار خانوار در قالب 46 درصد جمعيت مشمول استان زير پوشش اين صندوق قرار گرفته‌اند كه سعي مي‌كنيم 22 هزار خانوار باقيمانده را نيز تا پايان سال زير پوشش خود قرار دهيم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر