بازدید 1747

رشد 21درصدي عرضه فولاد خام

بيشترين حجم عرضه به محصولات گرم اختصاص يافت به طوري كه در سه ماه ابتداي سال بيش از يك ميليون و 96هزار تن از اين نوع محصول روانه بازار شد. ارزش فروش اين ميزان محصول با رشد 20درصدي ، از مرز 750ميليارد تومان گذشت.
کد خبر: ۱۷۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵ 15 July 2011
سرپرست ايميدرو خبر داد: ميزان عرضه محصولات فولادي و فولاد خام شركت هاي تابعه تا ابتداي تيرماه امسال با رشد 21درصدي از نظر وزني همراه شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو)،‌ محمد مسعود سميعي نژاد با اشاره به عملكرد قابل توجه فولادسازان بزرگ در عرضه اين محصولات به بازار مصرف تصريح كرد: در سه ماهه نخست امسال بيش از 3ميليون و 544هزار تن انواع محصولات فولادي و فولاد خام در داخل كشور به فروش رفت كه از نظر ارزش نيز از رشد 38درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار شد.

 اين درحاليست كه با احتساب ارقام فروش بخش خصوصي ميزان عرضه و فروش فولاد در بازار داخل بيش از ميزان مذكور خواهد شد.

وي ارزش كل فروش اين محصولات را بيش از دوهزار و 455ميليارد تومان اعلام كرد و در عين حال گفت: بيش از يك ميليون و 112هزار تن از اين رقم، مربوط به فروش شمش (فولاد خام) بوده كه ارزش آن افزون بر 624ميليارد تومان است.

به گفته سرپرست ايميدرو فروش فولاد خام 49درصد بيش از ارزش فروش سه ماه ابتداي سال گذشته بوده است.

سميعي نژاد درباره جايگاه محصولات عرضه شده در مدت مورد بررسي اظهار داشت: بيشترين حجم عرضه به محصولات گرم اختصاص يافت به طوري كه در سه ماه ابتداي سال بيش از يك ميليون و 96هزار تن از اين نوع محصول روانه بازار شد. ارزش فروش اين ميزان محصول با رشد 20درصدي ، از مرز 750ميليارد تومان گذشت.

وي افزود: پس از محصولات گرم ، تيرآهن رتبه دوم عرضه را در اختيار گرفت به طوري كه در مدت سه ماه نخست سال 449هزار و 238تن انواع تيرآهن در بازارهاي داخل كشور به فروش رفت. ارزش فروش اين ميزان تيرآهن عرضه شده به 374ميليارد تومان رسيد. وي ادامه داد: ميزان رقم فروش تيرآهن در اين مدت با افزايش 95درصدي مواجه شد.

به گفته وي ،‌آمارهاي ثبت شده نشان مي دهد در سه ماه ابتداي سال گذشته 283هزار تن از اين محصول به فروش رفته بود.

سميعي نژاد افزود: پس از تيرآهن، گروه ميلگرد - كلاف بيشترين حجم عرضه را به بازار داشتند به طوري كه تا انتهاي خرداد ماه امسال 499 هزار و 197 تن ميلگرد- كلاف دراختيار بازار مصرف قرار گرفت .

وي ،‌ ارزش فروش اين گروه را بيش از 362ميليارد تومان اعلام و تصريح كرد: اين رقم 41درصد بيش از فروش مدت مشابه سال گذشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل